Gå til innhold

peltier på luftkjøling m 250w PSU


Anbefalte innlegg

jeg vurderer å kjøpe en peltier på microplex på 118w http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...ARTNR=LEUTEC118

 

da har jeg følgende spørsmål?

 

1) går det ann å sette den på kjøleribba mi (luft ikke vannavkjøling)

 

2) jeg har en PSU for amd på 250w som sto i maskina til bruttern..går det ann å koble peltier på denn?? (uten at maskina tar fyr)

 

3)må jeg slipe ned kjøleribba mi noen mm for å få plass til peltier.

 

4) jeg har noen hvite prikker på ballene, noen forslag på hva jeg kan gjøre for å få dem bort (klør noe J*****

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en følelse av at du ikke er særlig seriøs :grin:

 

1: Du kan nok få den montert på et vis men du trenger et monster av en kjøleribbe&vifte.

2: Hvis den ikke tar fyr så ryker nok sikringen. Er du heldig får du bare en über-ustabil PC.

3: Kommer an på ribba det. Peltiers skal ha et bestemt trykk. Du trenger cold-plate også.

4: Prøv kaustisk soda.

Lenke til kommentar

det glemte jeg å si....jeg har en annen PSU som driver resten av pcn..........nr 4 fixa jeg ved å putte ballene i frysern...prikkene datt rett av (sammen med resten av utstyret mitt)......hva vil skje hviss jeg ikke har et monster av en køleribbe jeg har en 60x60mm titan aliminiumsvifte på kjøleribba så den er ikke noe spesielt stor nei........nå har det seg slik at jeg har et chieftec dragon kabinett noen som vet om jeg får den andre PSU inne i kabinettet? drar en del på LAN å det er litt kjedelig å måtte ha den utenfor pcn

Lenke til kommentar

jeg har en 12x12cm vifte som står rett over cpu og blåser ned på cpuvifta + 4 80x80mm som står forran og bak i kabinettet jeg har en god kabinett temp (ikke så stille da :sad: ) blir jeg NØDT til å bytte ut kjøleribba da? da kommer det til å ta en stund før jeg får råd tilå kjøpe peltier på en stund(driter ikke akkurat penger)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...