Gå til innhold

Opera 9.2 beta sluppet


Anbefalte innlegg

Personlig irriterer jeg meg over andre nettlesere som ikke har samme funksjoner som Opera. Prøv "mouse gestures"; når du først har lært å bruke de klarer du deg ikke uten (ergo irritasjonsmomentet med andre nettlesere)

 

Å surfe uten mouse gestures er som å spille CS uten mus... :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:) men synes firefox sin måte er mye bedre enn opera sin, da kan man ha favoritter rettunder url vinduet

8265451[/snapback]

Du vet at du kan dra en URL fra hvor som helst (enten fra en lenke på en side, eller fra adressefeltet) og slippe den på hvilken som helst toolbar i Opera? Du kan også vise "Personal Bar" og bruke denne som en snarvei-linje til ofte brukte bokmerker eller bookmarklets (som f.eks. "post to del.icio.us" o.l.).

Lenke til kommentar
:) men synes firefox sin måte er mye bedre enn opera sin, da kan man ha favoritter rettunder url vinduet

8265451[/snapback]

Du vet at du kan dra en URL fra hvor som helst (enten fra en lenke på en side, eller fra adressefeltet) og slippe den på hvilken som helst toolbar i Opera? Du kan også vise "Personal Bar" og bruke denne som en snarvei-linje til ofte brukte bokmerker eller bookmarklets (som f.eks. "post to del.icio.us" o.l.).

8274291[/snapback]

Synes denne måten å organisere bokmerkene på fungerer bra (linje over tabsa). Men smaken er vel som baken, stort sett bare dritt...

post-92490-1175267359_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Det går an å stille inn slik at du markerer hele teksten på adresselinja i Opera under linux også. Jeg kommer ikke på i farten hvordan jeg gjorde det da jeg stilte det inn sist gang, men jeg kan se om jeg finner det igjen.

8264350[/snapback]

 

Mulig jeg misforstår hva dere ønsker å gjøre i opera, men for å markere all teksten i adressefeltet for å skrive inn en ny adresse holder det å trykke F8. Både i windows og linux. Ingen konfigurasjon nødvendig :-)

Lenke til kommentar
Speed dial er teit, iallefall på linux, hvor du må dobbeltklikke på adresselinja for å markere den (enkeltklikk på windows).

Hva har speed dial med å markere adresselinja?

 

Speed dial åpnes når du har en blank tab. Kan ikke se at det har noe som helst med å merke tekst å gjøre.

 

Det betyr at jeg må bruke dobbeltklikk på adresselinja pluss "1" pluss enter for å komme til #1 ¨på speed dial-lista, mot ett klikk på rette bookmark, for å komme til samme side.

Hæ? Du snakker om å bruke personal bar i Opera mot speed dial. Personal bar tar opp plass på skjermen, mens speed dial bare vises når du trenger den. Men for all del, skru på personal bar hvis du ønsker det.

 

For å åpne noe fra speed dial:

 

1. Ny tab (Ctrl+T f.eks.)

2. Klikk på speed dial

 

Vips!

Lenke til kommentar
Hva har speed dial med å markere adresselinja?

 

Speed dial åpnes når du har en blank tab. Kan ikke se at det har noe som helst med å merke tekst å gjøre.

 

Alt og ingenting.Dersom du har diskusjon.no på andreplass i speed dial-lista, og du skriver inn "2" i adresselinja, for deretter å trykke enter, kommer du til diskusjon.no ;)

 

 

Hæ? Du snakker om å bruke personal bar i Opera mot speed dial. Personal bar tar opp plass på skjermen, mens speed dial bare vises når du trenger den. Men for all del, skru på personal bar hvis du ønsker det.

Da må jeg svare det samme. Hæ? Ja, jeg veit forskjellen mellom speed dial og bokmerker

 

For å åpne noe fra speed dial:

 

1. Ny tab (Ctrl+T f.eks.)

2. Klikk på speed dial

 

Vips!

8275343[/snapback]

Jepp, dette er én av to måter å bruke speed dial på, hvor første metode er den jeg beskreiv overfor. Jeg visste forøvrig ikke om at speed dial dukka opp ved opprettelse av ny fane, men nå veit jeg det :) Uansett har jeg som regel nok faner oppe, til mitt bruk; så jeg så ikke dette før lenge etter jeg hadde posta her.

Endret av dabear
Lenke til kommentar
Det går an å stille inn slik at du markerer hele teksten på adresselinja i Opera under linux også. Jeg kommer ikke på i farten hvordan jeg gjorde det da jeg stilte det inn sist gang, men jeg kan se om jeg finner det igjen.

8264350[/snapback]

 

Mulig jeg misforstår hva dere ønsker å gjøre i opera, men for å markere all teksten i adressefeltet for å skrive inn en ny adresse holder det å trykke F8. Både i windows og linux. Ingen konfigurasjon nødvendig :-)

8275253[/snapback]

 

Det vil ville fram til var at på Opera under linux, i hvert fall ubuntu, så må du dobbelt klikke for å markere hele teksten i adresselinja. Det er altså snakk om å bruke musa her og ikke keyboardet.

Lenke til kommentar
Nja, men har de fikset dette problemet? Brukte en slik løsning før, helt til jeg trykte på Aftenposten ikonet og kom til HW.no.

8275009[/snapback]

Dette har jeg aldri opplevd siden Opera 9 kom. Og om det skulle skje så er det ikke værre enn "verktøy -> slett private data"!

 

Ny utgave av betaen er vist ute, http://my.opera.com/desktopteam/blog/

Flash skal fungere bedre under Linux ;)

Og apropo linux: dobbeltklikk eller F8 markerer all tekst i adresselinja. I tillegg vet jeg at det går an å gjøre en liten endring i opera:config for å sette default klikk i adresselinja til å markere alt. Husker desverre ikke nå hva innstillingen het :(

Lenke til kommentar
Du vet at du kan dra en URL fra hvor som helst (enten fra en lenke på en side, eller fra adressefeltet) og slippe den på hvilken som helst toolbar i Opera? Du kan også vise "Personal Bar" og bruke denne som en snarvei-linje til ofte brukte bokmerker eller bookmarklets (som f.eks. "post to del.icio.us" o.l.).

8274291[/snapback]

 

Dette har jeg gjort i flere år og har for øyeblikket 21 linker liggende på personal bar. Hva er forskjellen på dette og den nye nyheten? litt forskjell på måten de vises på :hmm:

 

Samme kan det være, viser jo bare at vi ligger noen år foran opera med deres eget program :p

Lenke til kommentar
Dette har jeg gjort i flere år og har for øyeblikket 21 linker liggende på personal bar. Hva er forskjellen på dette og den nye nyheten? litt forskjell på måten de vises på :hmm:

 

Samme kan det være, viser jo bare at vi ligger noen år foran opera med deres eget program :p

8280740[/snapback]

Forskjellen er blant annet thumbnails og hurtigtaster. Ctrl+1 for eksempel, ganske nyttig :)

Lenke til kommentar
Det går an å stille inn slik at du markerer hele teksten på adresselinja i Opera under linux også. Jeg kommer ikke på i farten hvordan jeg gjorde det da jeg stilte det inn sist gang, men jeg kan se om jeg finner det igjen.

8264350[/snapback]

 

Mulig jeg misforstår hva dere ønsker å gjøre i opera, men for å markere all teksten i adressefeltet for å skrive inn en ny adresse holder det å trykke F8. Både i windows og linux. Ingen konfigurasjon nødvendig :-)

8275253[/snapback]

 

Samme med "h", som ligger nærmere der jeg vanligvis har fingrene :)

 

-edit- Ser ut som fullscreen i youtube endelig funker som det skal. Ikke 100% på metacafe though..

Endret av frohmage
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...