Jabbeline Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Hei! Poster mitt første innlegg her for å spør et spørsmål,virker som det er mange fornuftige fotografer her som kan svare meg. Er en amatørfotograf som bruker mye tid på å fotografere ungene i alle slags situasjoner (en krevende menneskeart dette!) Har et Nikon d50 med kitlinsa og en 50 mm 1.8 Det jeg lurer på er om dere kan anbefale meg et godt allround objektiv,dvs som kan ta gode portrettbilder,men også kan ta gode bilder om jeg vil ha med omgivelsene i tillegg. Det må helst være litt lyssterkt da,siden det er mest unger det er snakk om. Er veldig fornøyd med 50 mm'ern,men savner litt det å kunne stå på samme plassen og likevel få med mer på bildet. Håper dere vil ta dere tid til å svare en litt forvirret sjel der ute
ragamuffin Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Det blir vel Tamron 17-50/2.8 (3500,-) til deg også da. Skal du ha noe annet (orginalt Nikon f.eks) blir det fort mye dyrere. Men hva er i veien med kit-zoomen? Tamronen dekker jo samme området, så det må være der problemet ligger.
Sutekh Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 (endret) Hvis det trengs mye lysstyrke, så kan det kanskje være verdt å se på Sigmas 30mm/f1,4. Jeg har ikke denne selv, men er interessert i den siden jeg tar mye bilder i dårlig lys uten blitz, og har noe av det samme problemet som trådstarter (IE min 50mm gir litt for lite bildeutsnitt i noen tilfeller). Endret 28. mars 2007 av Sutekh
awesnes Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Hva med en blits i stedet hvis det er lyset som er problemet?
Jabbeline Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Skrevet 28. mars 2007 Har sett på 18-200 (vet ikke hvilken av de som er best) og så har jeg lest at noen anbefaler Nikon 18-70 objektivet. Jeg ordla meg kanskje litt feil. Det jeg er ute etter,er et objektiv jeg kan ha på hele tiden,helst hele året. Som tar flotte portretter,men også bilder av natur osv.
Sutekh Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 I så fall høres Tamron-objektivet som ragamuffin nevnte ut som et godt alternativ. 18-200 er gjerne greie som allround-objektiv, men de har ikke all verden til lysstyrke, så det er ikke nødvendigvis det rette til å ta bilde av småbarn i rask bevegelse. I hvert fall ikke uten blitz
Jabbeline Skrevet 7. april 2007 Forfatter Skrevet 7. april 2007 Takker for svar! awesnes; Jeg liker ikke blitz,så derfor vil jeg ha inn mest mulig naturlig lys
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå