Gå til innhold

GTA 4 - diskusjon rundt traileren


Anbefalte innlegg

Ok don’t panic just yet, it’s just a small rumor and it’s far from a confirmation but if you headover to Rockstar’s support pages and check out the list of available to get support from you’ll notice that GTA IV only has support available for the Xbox 360, with no mention of the Playstation 3 and PC versions. The official GTA IV site has no logos for any consoles listed and still shows to countdown to the trailer that’s coming tomorrow. Now normally this wouldn’t be any reason to panic but with the rumors of Microsoft buying Take Two an exclusive wouldn’t be too surprising.

 

gtaivexclusivesupportscreenie.jpg

 

Kilde: Xboxic (Mere stoff hos kilde.)

 

EDIT: Endret tittelnavn siden det er det alle diskuterer, og jeg føler det blir totalt feil å stenge en så aktiv tråd som er positiv for forumet :).

 

~Alastor

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Take Two er verdsatt til 1.3 milliard USD. Det er ikke mange der ute som har råd til å være med å en eventuelt budrunde hvis det er det som er prisnivået. En av dem er Microsoft og en annen er Sony.

 

Skulle vi få det scenariet hvor MS kjøper opp Take Two og dermed rettighetene til GTA, så er min spådom at konsollkrigen er over i Nord-Amerika. Men så spørs det om MS er villig til å bruke såpass mye penger....

 

Edit: Jeg skrev i den opprinnelige posten 1.3 mill, da mente jeg selvfølgelig mill som milliard...ikke million...en liten vesentlig forskjell :)

Endret av LarryDik
Lenke til kommentar
Ja ikke sant :)

8255965[/snapback]

Tjo, ein skal ikkje avblåse det ryktet sånn heilt med ein gong!

 

 

Skulle vi få det scenariet hvor MS kjøper opp Take Two og dermed rettighetene til GTA, så er min spådom at konsollkrigen er over i Nord-Amerika. Men så spørs det om MS er villig til å bruke såpass mye penger....

8256245[/snapback]

Eg trur ikkje Microsoft sparar på noko som helst, når det kjem til XBOX360 sin suksess.
Lenke til kommentar
Eg trur ikkje Microsoft sparar på noko som helst, når det kjem til XBOX360 sin suksess.

8256361[/snapback]

 

Er det noen som vil spare penger så er det MS.. de bruker gjerne penger, men det må være med det i tankene at pengene skal komme tilbake igjen.. Mange dobblet!

Men skal ikke skimse av TakeTwo de kan nok sope litt penger i kassen de..

Endret av RoninMasao
Lenke til kommentar
Ville ikke overraske meg.

 

Når jeg ser på listen så er det sykt hvor mange GTA-spill som har laget. Nesten for mange. Så lenge folk kjøper det så kommer det nok flere såklart. Håper Rockstar prøver på noe nytt snart jeg.

8256424[/snapback]

 

De prøvde seg jo på Bordtennis! Det var det jo ingen som hadde gjort før.. så det kan jo sies å være nytt?!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Jeg har da aldri hørt om noen kontrakter mellom Sony/Microsoft og Rockstar angående GTA4... Kan tenkes at MS har gitt over en del penger for å få spillet multiplattform, men har ikke hørt om noen lignende fra sony sin side...

Lenke til kommentar
Tomorrow is not only the day that the GTA IV trailer hits but also the day that Microsoft is making a big announcement, according to the grapevine that is. Now the grapevine wasn’t very specific, it could’ve been talking about the Elite announcement, and MGS vice president Shane Kim already said that they “could never launch an acquisition bid at a third party publisher” but it’s all becoming a bit too coincidental for us.
:hmm:

 

 

Eg trur ikkje Microsoft sparar på noko som helst, når det kjem til XBOX360 sin suksess.

8256361[/snapback]

 

Er det noen som vil spare penger så er det MS.. de bruker gjerne penger, men det må være med det i tankene at pengene skal komme tilbake igjen.. Mange dobblet!

Men skal ikke skimse av TakeTwo de kan nok sope litt penger i kassen de..

8256417[/snapback]

Og med GTA IV som ekslusiv, hadde dei fått akkurat det.

 

 

uansett om Sony eller MS skulle kjøpe take two, så har take two kontrakter med både Sony og MS for å levere dette spillet til både xbox 360 og ps3. Så spillet kommer nok til begge konsollene!

8256435[/snapback]

Desse kontraktane har du sett..?

Med tanke på at det skulle være PS3 exclusive, men plutseleg skulle komme til X360 òg etter at MS var ute med litt money-hats. Trur du at take two då gjekk ut med kontrakt til MS og Sony med eit løfte om at det faktisk skulle koma på dei respektive plattformane ?

 

Eg kan veldig godt tru at dette er eit av trekka til Microsoft i anledningen "ta ein større bit av kaka".

Lenke til kommentar
Tror det blir litt trist for Sony og Playstation og miste den førsteretten de har hatt på GTA. :cry:

8256405[/snapback]

 

det har de jo gjort forlengst.

 

forøvrig kan jeg sitere mitt eget intervju med Peter Moore fra i fjor:

 

"Når det gjelder GTA IV-annonseringen, kan du snakke litt om den, og hvordan tror du salget av 360 vil påvirkes av dette spillet?

 

- GTA III, med Vice City og San Andreas, var mer enn noen andre spillserier avgjørende for PS2-suksessen. Så vi måtte spørre oss, hva kan vi gjøre for at det ikke skjer igjen? Så vi satte oss ned med Take2 og Rockstar, og sørget for at det ikke skjedde igjen. De tror på fremtiden, og de tror på nedlasbart materiale, og vi har klart å bevise denne modellen. Så det faktum at de ville at Microsoft skulle annonsere neste Grand Theft Auto beviser hvor de satser. Trenger det å være eksklusivt? Nei. Trenger det å være ikke-eksklusivt til de andre? Ja."

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
?? Tror du ikke det skrives kontrakter mellom spill produsent og produsenten av konsollen? Ofcourse gjøres det det!!

8256457[/snapback]

Såklart finnes det kontrakter mellom spillutvikler/utgiver og produsent, man må jo ha lisens for å gi ut spillene på disse konsollene. Men slike kontrakter sier da ikke noe ekslusivitetsretter og lignende. Som 3. part utvikler står man på helt egne ben, og kan selv bestemme om hvor og om spillet skal utgis.

Endret av qoutor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
uansett om Sony eller MS skulle kjøpe take two, så har take two kontrakter med både Sony og MS for å levere dette spillet til både xbox 360 og ps3. Så spillet kommer nok til begge konsollene!

8256435[/snapback]

 

Link ?

Lenke til kommentar
Det hadde vært moro å se hvilke underskriftskampanjer Sony-fanboys hadde satt i gang mot Rockstar hvis dette er tilfellet. :D

8256608[/snapback]

hehehe det hadde vel i tilfelle hjulpet enda mindre enn capcom-fadesen :)

 

i dette tilfellet så vil vel rockstar eventuellt bli 100% MS styrt og da ville jo sony-guttene kun reklamert for 360 ved å påpeke at den er eneste med GTA :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...