Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

"Her kan jeg sove litt!"


genstian

Anbefalte innlegg

Er det mulig å sove slike nano-, micro- eller mini-nap som er nevnt her: http://www.mensjournal.com/healthFitness/0...ping_power.html til vanlig? Sover everyman selv (se sig.) og det innebærer små naps på 20-23min, men er det mulig å sove en form for überman/everyman med nano-, micro- eller mini-naps?

 

Tenkte faktisk på at det må være perfekt å sove 10sekunder hvert 10minutt (24min i døgnet) eller 2-3 minutter hver time (48-72 minutter i døgnet).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det mulig å sove slike nano-, micro- eller mini-nap som er nevnt her: http://www.mensjournal.com/healthFitness/0...ping_power.html til vanlig? Sover everyman selv (se sig.) og det innebærer små naps på 20-23min, men er det mulig å sove en form for überman/everyman med nano-, micro- eller mini-naps?

 

Tenkte faktisk på at det må være perfekt å sove 10sekunder hvert 10minutt (24min i døgnet) eller 2-3 minutter hver time (48-72 minutter i døgnet).

8254743[/snapback]

 

Synd vi ikke har av og på knapp. Er vasnkelig å sove når man vill.

Lenke til kommentar
10 sek hvert 10 minutt lar seg vel ikke gjøre i praksis...

Mens 20-30min hver 2-3time har jeg hørt om folk som har gjort, men klarer det ikke i lengden.

8255172[/snapback]

Det går vell ved motivasjon, ringeklokke og ett døgn uten søvn!

Men ville ikke anbefalt det da...

Å såve 8 timer i strekk er best :thumbup:

 

Du får spørre IKEA, de har greid det i reklamen sin :p hehe

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

10 sec pr 10 min er upraktisk...

 

tenk f.eks når du kjører bil, å finne ett sted for å stoppe hvert 10 minutt er vanskelig.

 

men vet det finnes de som har sovet 15 min(tror jeg) hver 3 time eller noe slikt, er ikke helt sikker på akkurat tallene, men det er mulig å gjøre det slik

Lenke til kommentar

Synes fortsatt min døgnrytme er best :p

 

Legge seg klokka 2-3, stå opp klokka 7, sove fra rundt 15, noen ganger 16 til 17-18.. Elsker det :D

 

Har prøvd 20 min hver 4 time, men klarte det ikke.. Brukte altfor lang tid på å sovne (30 min +), og da er hele poenget borte..

 

Edit: Merket at dette innlegget ble skrevet da jeg burde hatt sovet.. "Såve", faktisk :!:

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Gjennomførte powernaps på 30 min i natt i stedet for å sove... føler meg ikke spesielt opplagt...

8257801[/snapback]

 

funker ikke på 1 natt, men hvis du gjør dette til fast tid hver dag i f.eks 2 uker vil du nok merke forskjell...

 

har ikke gjort dette selv, men har hørt om andre som har gjort det, du må regne med at du er trøtt i starten, men dette går bedre etterhvert...

Lenke til kommentar
Jeg er litt annerledes liker ikke søvn når jeg er våken. Og liker ikke og vere våken når jeg sover eller nettop har våknet.

8260835[/snapback]

 

Haha, ditto...

 

Blir nok vasnkelig å sove 10 sek hvert 10 minutt, og utrolig upraktisk. Hvordan skal du få tilgang til en seng å sove i hvert 10 minutt? ikke mange jobber og steder som har det.. :p

Lenke til kommentar

Støtter deg der Akidon.

HATER virkelig å stå opp, å legge seg er greit, men å faktisk hoppe ut av senga er ett helvete, dermed kunne jeg egentlig helst tenkt meg å ikke sove i det hele tatt...

 

Testet det i 3 dager, ble stoppet i promille-kontroll av vakten da(hadde ikke drukket alkohol på 3 dager, og det var bare en pils da), fant ut at det kanskje var på tide å legge seg da, ble vekket av kammeraten min pga han var bekymret etter at jeg hadde 16 timers søvn.

Fant ut at det ikke var lurt å kutte søvnen og erstatte det med koffein :p

 

Virker som om jeg lider av kronisk søvnmangel til tider...

 

edit:

Dr-Cox: trenger man en seng for å sove i 10 sec da?

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...