Gå til innhold

Omtale av TrackMania United (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må først lage eller laste ned en stunt-bane. Så kan du gå inn i Solo, og velge Browse i stedet for å gå videre inn i Race, Platform eller Puzzle. Der trykker du på stunt-banen du har lastet ned. Jeg mener også å ha sett folk spille stunts på nettet.

 

Edit: http://united.tm-exchange.com/ er et fint sted å finne nye baner, de har en del stunt-baner der også.

 

Edit 2: Svarer like godt på en annen post også:

Kommer disse spillene noen gang til konsoll?

Jeg tror en stor grunn til at serien har holdt seg på PC så langt er at de fokuserer kraftig på brukerskapt innhold. Til nå har det ikke vært spesielt lett å distribuere slikt på konsoll, men det virker jo som Sony vil satse veldig på det på PS3 (tenker f.eks. på LittleBigPlanet).

 

Vi får jo håpe... konsollspillere går i alle fall glipp av noe stort. :)

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte dette for en stund siden direkte fra Nadeo via nettet, lastet ned og mottok nøkkel så jeg slapp unna StarForce-helvetet. Jeg har alltid hatt lyst på disse spillene men jeg har rett og slett ikke orket å utsette PCen min for StarForce så det har blitt med tanken. Kanskje det selges på nettet fortsatt?

8251073[/snapback]

 

 

Det selges ikke via internett mer, de 10000 accountene som ble solgt er revet bort.. Desverre :(

 

Derfor må du ha starforce, eller er det vel mulig for en av oss som har installasjonen å dele den med folket? Så bruker de sin egen key..

8251652[/snapback]

 

Så vidt meg bekjent så er det StarForce som står bak DRM systemet for nedlastingsversjonen også, men det skal vistnok ikke være noen driver involvert lenger.

 

*redigering*

Jeg eier forøvrig nedlastingsversjonen

Endret av ZiggyStardust
Lenke til kommentar
Så vidt meg bekjent så er det StarForce som står bak DRM systemet for nedlastingsversjonen også, men det skal vistnok ikke være noen driver involvert lenger.

8259908[/snapback]

 

Så lenge driveren ikke er involvert så hjelper det en god del.

8263104[/snapback]

Starforce driveren er der, jeg får ikke spille opp og kjøre i vista pga at starforce ikke er vista kompatibelt :cry:

Jeg har nedlastet versjon.

Lenke til kommentar

Det er sikkert mulig å venne seg til å bruke ratt, men jeg synes det føltes veldig klumsete. Er avhengig av veldig direkte og kjappe kontroller. Personlig foretrekker jeg tastatur, men jeg vet at det er en ulempe i forhold til gamepad på flere miljøer (spiller heldigvis ikke så mye rolle i forhold til hvor morsomt det er å spille).

Lenke til kommentar

Jeg spiller med ratt (Momo), og på tmo og tms miljøene fungerer det glimrende. Overall er nok analog pad det mest gunstige, da dette også takler stadium utmerket. Stadium er forøvrig like bra med taster. Ellers så fungerer taster også tilfredsstillende på desert og snow. For øvrige miljøer har analog styring en fordel.

 

På TMU kan jeg også nevne at en kan stille sensitivity induviduelt på alle miljøer, i motsetning til alle tre tidligere versjoner. Dette gjør du ved å trykke på escape, i solo, - input settings, eller online escape - advanced - input settins. Så lagerer du ved å trykke quit, eller kan sette samme settings for alle miljøer. Individuell setting per miljø kan være en fordel ved analog styring.

 

Om den trackmania serveren du spiller på er bra er det sjelden problemer med lag, spesielt i time attack. Kan ofte være 50 mann på en god server. For da å begrense egen lag, kan en redusere antall viste spillere på skjermen helt ned til minimum 4 i launcheren (start TMU - configure - advanced - game - opponents limit count - opponents maximum count), evt fire litt på gfx settings.

 

Når det gjelder starforce drivere i vista, må disse oppgraderes. Da vil det fungere.

Endret av leffi
Lenke til kommentar

 

Når det gjelder starforce drivere i vista, må disse oppgraderes. Da vil det fungere.

8269654[/snapback]

 

Ifølge TM-forumet virker denne oppgraderingen bare på RTM-versjonen og ikke på retail (hva enn forskjellen er, trodde egentlig ikke det var noen), det er ihvertfall mange der det ikke funker etter oppgradering, med forbehold om at noe kan ha skjedd nylig.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ja fårstår ikke hva som kan være så bra med dette spillet!

 

Da bør du prøve det! Trackmania Nations er gratis, og en god innføring i TM. Prøv deg på litt "trening" solo før du logger deg på en server.

 

Tviler på det er grafikken eller gameplayen som "knuser" noe.Og bilspill på net.blir det lag er det jo vanskelig og kjøre eller funker det bra i dette spillet ?

8269396[/snapback]

 

God grafikk betyr ikke godt spill! Men:

 

Gameplay is god!

Som Ford Fairlane sier:

Conversation with Zuzu Petals was like masturbating with a cheese grater: slightly amusing, but mostly painful.
I overført betydning: Selv om noe ser bra ut, er det ikke sikkert at opplevelsen blir bra...

 

Lag blir aldri et problem i TM! Du kan prøve med modem hvis du vil, det virker like godt! I og med at kollisjoner ikke blir beregnet kan selve kjøringen behandles lokalt. Det eneste som er strengt tatt nødt til å ovedføres til serven er resultattiden.

 

Og før du begynner å si "jammen jammen det må jo være kollisjoner!", så bør du prøve det og se hva du synes!

Endret av Mr Burns
Lenke til kommentar

Kunne noen ha hjulpet meg litt..

 

Jeg skaffet meg Trackmania United.. Har ingen tidligere erfaringer med spillet..

Og jeg står fast på en av "Start" plattform banene..

Nummer 4 av star banene eller noe..

 

Når jeg kjører så kommer det et slags rødt felt over banen, med rødekryss..

Når jeg kjører over der, så får jeg ikke "gasset" lengre..

 

Hvordan skal jeg liksom klare banen?

Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker på nøyaktig hvilken bane det er snakk om, men du bør prøve å ha så god fart som overhodet mulig når du kjører over det røde feltet, slik at du kan renne helt til neste sjekkpunkt. Da får du mulighet til å bruke gasspedalen igjen. Du bør også renne så fornuftig som mulig (unngå unødvendige oppoverbakker, ta det mest mulig effektive sporet, og så videre).

Lenke til kommentar
Kunne noen ha hjulpet meg litt..

 

Jeg skaffet meg Trackmania United.. Har ingen tidligere erfaringer med spillet..

Og jeg står fast på en av "Start" plattform banene..

Nummer 4 av star banene eller noe..

 

Når jeg kjører så kommer det et slags rødt felt over banen, med rødekryss..

Når jeg kjører over der, så får jeg ikke "gasset" lengre..

 

Hvordan skal jeg liksom klare banen?

8272820[/snapback]

 

Du må trille deg rundt banen. En liten feil og du taper for mye fart, dessverre. Du må bare prøve om og om igjen. ;)

 

*edit*

Hold gasspedalen/knappen inne hele tiden. Da fyrer bilen igang på full gass ved neste check-point.

Endret av ZiggyStardust
Lenke til kommentar
Kunne noen ha hjulpet meg litt..

 

Jeg skaffet meg Trackmania United.. Har ingen tidligere erfaringer med spillet..

Og jeg står fast på en av "Start" plattform banene..

Nummer 4 av star banene eller noe..

 

Når jeg kjører så kommer det et slags rødt felt over banen, med rødekryss..

Når jeg kjører over der, så får jeg ikke "gasset" lengre..

 

Hvordan skal jeg liksom klare banen?

8272820[/snapback]

 

Du må trille deg rundt banen. En liten feil og du taper for mye fart, dessverre. Du må bare prøve om og om igjen. ;)

 

*edit*

Hold gasspedalen/knappen inne hele tiden. Da fyrer bilen igang på full gass ved neste check-point.

8286256[/snapback]

 

Noe sånt jeg trodde.. Men jeg har prøvd over 20ganger nå, uten noe hell..

Den banen jeg snakker om er jo en av "Plattform Starter" banene, skal ikke de være veldig lette? Som en slags lett innføring?

Tar liksom gull på alt annet, kommer hit, og kommer ikke over den første dumpen en gang, selv ikke etter utallige forsøk..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...