Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!


Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg et Antec P182, som jeg skal starte å bygge i.

Jeg venter på en Scythe Kama Bay fra Microplex, som jeg håper kommer inn i dag.

 

Spørmålet mitt går til de som har en Kama Bay installert:

Hvordan kan jeg lettest montere denne?

Jeg får ikke festet drive-rails til enheten, så "Petter Smart-løsninger" fra andre er verdsatt!

 

 

Edit: Skrivefeil

Endret av Betelgeuse74
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil gjerne gjøre noen små modifikasjoner på vifteløsningen i P182, og trenger litt hjelp. Målet er å få stille, men god luftgjennomstrømming og å skape overtrykk i kabinettet (flere vifter som går inn enn ut).

 

2 av de 3 medfølgende viftene er montert korekt iflg. min plan (back og den nede ved PSU), men jeg vil gjerne skifte slik at viften i toppen går innover, istedenfor ut.

 

Dette er planen:

Front - inn

Top - inn

Back - ut

PSU - ut bak

 

Så til problemet: Hvordan fjerner jeg topviften og snur den? Er det noen skruer jeg har oversett?

 

Til informasjon så er ikke de medfølgende viftene helt musestille når jeg kjører alle på low (som jeg hade håpet) , så det kan være jeg bytter alle 3 med MISTvifter og spenningsregulatorer...

Endret av sword
Lenke til kommentar
Hei.

Jeg har nå nettop klart å sette sammen min første datamaskin, helt selv :D

 

Jeg har da dette kabinettet. Saken er:

1. Har noen her klart å snu eller hvertfall få løs vifta nederst i midten ? jeg har hardiskene der nemlig, så ser ikke helt poenget med at den skal blåse på ei tett ende av strømforsyninga.

2. jeg får IKKE, til å skjule kablene.. Har ei 750 crosair PSU.

HALP:

 

Dette minner meg mer og mer om et gimmickkabinett med idiotiske upraktiske løsninger som ser bra ut på papiret, men er et helvete å jobbe med. Fascinerende hvilke lengder folk her går for å forsvare de regelrett morsomme løsningene disse kabinettene tilbyr.

 

"En hardwareoppgradering i dette kabinettet må planlegges, men når det er gjort ser det veldig bra ut"

 

"Kablene til strømforsyningen er for korte, jaja, skulle tenkt meg om og kjøpt forlengelseskabler, er ikke hvilket som helst kabinett dette"

 

Og nå TO vifter til å kjøle en harddiskkassett, hvorav den ene må fås løs via inngrep?

 

Er det ikke bare å skaffe nine hundred, og få bedre kjøling og en mer standardisert plassløsning på kjøpet?

 

Utover at de ser stilige ut, ser jeg i likhet med mitt pcascand (som sliter med egne problemer) ingen klare fordeler i å eie disse kabinettene.

Lenke til kommentar

Lilac1: Det er jo opplest og vedtatt at P182 er et entusiast-kabinett som har litt uvanlige løsninger, da krever det også bittelitt mer tankevirksomhet enn folk er vant til i et vanlig miditower.

 

Disse regelrett morsomme løsningene du omtaler har dessuten bevist nytten i flere tester.

 

Om du ikke ser noen fordeler ved disse kabinettene så er det ditt eget problem, det er NOK av andre brukere på forumet her som har fått opp øya for hva dette kabinettet og litt gjennomtenkt komponentvalg gjør for lydnivået på maskinen.

 

 

Rattpjusker:

1.Det er veldig lett å få ut vifta i bunn på P182, Ta tak i vifta, og dytt inn det sorte "bladet" på viftebraketten, så kan du dra den løs.

 

2. Vifta nede blåser ikke på en tett ende av PSU, lufta blir også dytta under og over psu, og under sitter jo vifta, så den går definitivt ikke til spille.

 

3. Tok du av begge sidene på kabinettet når du bygde maskinen?

Du kan legge 24pin strømkabel og EPS+12V bak hovedkort-tray uten problemer.

 

DSC_5881.sized.jpg

Her er et bilde som viser litt av hvordan det kan gjøres med kabler bak hovedkort.

Endret av Wibla
Lenke til kommentar
Dette minner meg mer og mer om et gimmickkabinett med idiotiske upraktiske løsninger som ser bra ut på papiret, men er et helvete å jobbe med. Fascinerende hvilke lengder folk her går for å forsvare de regelrett morsomme løsningene disse kabinettene tilbyr.

 

"En hardwareoppgradering i dette kabinettet må planlegges, men når det er gjort ser det veldig bra ut"

 

"Kablene til strømforsyningen er for korte, jaja, skulle tenkt meg om og kjøpt forlengelseskabler, er ikke hvilket som helst kabinett dette"

 

Og nå TO vifter til å kjøle en harddiskkassett, hvorav den ene må fås løs via inngrep?

 

Er det ikke bare å skaffe nine hundred, og få bedre kjøling og en mer standardisert plassløsning på kjøpet?

 

Utover at de ser stilige ut, ser jeg i likhet med mitt pcascand (som sliter med egne problemer) ingen klare fordeler i å eie disse kabinettene.

 

Tror ikke du har filosofert godt nok når du ikke har funnet ut at det er noen grunner til at denne tråden har 81 sider og 1608 innlegg.

Lenke til kommentar
Tror ikke du har filosofert godt nok når du ikke har funnet ut at det er noen grunner til at denne tråden har 81 sider og 1608 innlegg.

 

Så lenge mange mennesker kjøper noe, blir det altså et bra produkt av seg selv?

Istedet for å argumentere for egenskapene/mot problemene til produktet, går du til angrep på selve spørsmålsstillingen, og du går automatisk ut ifra at jeg hverken har prøvd eller sett produktet i aksjon.

 

Folk som deg eksisterer til glede for folk som selger dritt verden over.

Lenke til kommentar
Tror ikke du har filosofert godt nok når du ikke har funnet ut at det er noen grunner til at denne tråden har 81 sider og 1608 innlegg.

 

Så lenge mange mennesker kjøper noe, blir det altså et bra produkt av seg selv?

Istedet for å argumentere for egenskapene/mot problemene til produktet, går du til angrep på selve spørsmålsstillingen, og du går automatisk ut ifra at jeg hverken har prøvd eller sett produktet i aksjon.

 

Folk som deg eksisterer til glede for folk som selger dritt verden over.

fy faen, du er "Piece of shit"-ass.... :p

Antec kabinettene er gode, face it.

Lenke til kommentar

Var kanskje en litt dårlig post ja, men det jeg egentlig tenkte på var at jeg har sett mange folk poste her som har vært litt tvilsomme til å kjøpe kabinettene, komme tilbake senere og har vært kanonfornøyd. Og jeg har bare sett en kar som har vært kun negativ til kabinettene, og det er deg.

 

"En hardwareoppgradering i dette kabinettet må planlegges, men når det er gjort ser det veldig bra ut"

 

-Riktig, dette er ikke noe 'jeg har aldri bygd pc før kabinett' Men jeg synes ikke det er spesielt vanskelig og bygge i/skifte deler i.

 

Og nå TO vifter til å kjøle en harddiskkassett, hvorav den ene må fås løs via inngrep?

 

-Inngrep som å smette den ut av hakk?

 

Er det ikke bare å skaffe nine hundred, og få bedre kjøling og en mer standardisert plassløsning på kjøpet?

 

-Få 2-5 grader lavere temperatur, umulig og rydde i og et rekordhøyt støynivå med på kjøpet?

 

Utover at de ser stilige ut, ser jeg i likhet med mitt pcascand (som sliter med egne problemer) ingen klare fordeler i å eie disse kabinettene.

 

Fordelene er opp til hver enkelt og dømme, kanskje dette kabinettet ikke er laget etter dine krav?

 

 

 

Ja selvfølgelig er ikke kabinettene perfekte, men det er GODE produkter.

Endret av techs
Lenke til kommentar
Tror ikke du har filosofert godt nok når du ikke har funnet ut at det er noen grunner til at denne tråden har 81 sider og 1608 innlegg.

 

Så lenge mange mennesker kjøper noe, blir det altså et bra produkt av seg selv?

Istedet for å argumentere for egenskapene/mot problemene til produktet, går du til angrep på selve spørsmålsstillingen, og du går automatisk ut ifra at jeg hverken har prøvd eller sett produktet i aksjon.

 

Folk som deg eksisterer til glede for folk som selger dritt verden over.

 

 

 

 

Hepp. Første spørsmål: Har du hatt eller testet dette produktet iht installasjon av HW? Jeg skal la deg svare før jeg raljerer videre og antar hva du måtte tro og mene, for det har ingen hensikt.

 

Videre må jeg si meg svært uenig i ditt forslag om å heller kjøpe en Nine Houndred. Dette fordi disse kabinettet først og fremst ikke kan sammenlignes, videre er P182 utviklet med tanke på å stå i studio hvor lyd og støy skal være et minimum. Jeg vil foreslå å lese historikken til dette kabinettet, som er rimelig facinerende, finnes i første post.

 

Ja, dette kabinettet krever faktisk litt tankevirksomhet, og for oss hobbymekkere så er jo en det en positiv utfordring. Jeg kan i allefall snakke for meg selv ;) Tror også at de fleste andre her føler det samme. Jeg satt igjen med en solid god følelse av å ha kjøpt rett produkt. For ordens skyld var jeg innom 5. stk lian li, og gud bedre for noen møkkakabinetter...

 

Hvis jeg skal ramse opp klare fordeler ved å eie dette kabinettet, går det som følger:

 

** Silikonputer for kabinettet

** Silikon oppheng for HDD

** 3-lags arkitektur på selve kabinettet, plast-alu-plast

** 3 stk medfølgende vifter av rimelig god kvalitet

** Gode løsninger for å redusere støy

** Egne avlukk for HDD, PSU og hovedkortet

** Støydempende løsninger i form av viftekontroll, slikonputer for PSU og HDD

** Stilig å se på... (svært lite objektivt, jeg vet...)

 

Om det er flere, så må dere andre gjerne ramse opp dette. Men som sagt: Det er fordelen JEG ser ved dette kabinettet.

 

For å ramse opp ulempene da:

 

** Vanskelig å montere HW

** Planlegge kjøp av PSU mtp kabellengder

** Trangt neders for montering av vifter

** Hovedkortplata er ikke uttagbar

** Manko på ekstra plugger og silikonputer for HDD

** Fare for fettmerker om man har barn (slik som jeg..., ta høyde for dette!!)

** Kostbart

 

Men du skal ha takk for å ha blåst liv i en diskusjon her. Det er ikke mange som kommer hit og kritiserer disse kabinettene, det er langt flere av det i en Lian Li tråd f.eks... Videre håper jeg at vi kan kutte ut drittslengingen her når en (fjøs)nisse kommer og uttaler seg om produktet vi er så innmari glad i... (hehe... no offence). Alt slikt blir rapportert og innleggene fjernet, forhåpentligvis.

 

Men jeg må si meg enig med techs:

Tror ikke du har filosofert godt nok når du ikke har funnet ut at det er noen grunner til at denne tråden har 81 sider og 1608 innlegg.

 

Det er ikke å anta at et produkt er bra så lenge mange kjøper det, men det kan være å anta at mange kunder er meget fornøyde. For mitt vedkommende har alle mine kompiser nå kjøpt seg likt kabinett ved kjøp av ny PC, etter min anbefaling og en titt i denne tråden.

 

Ser frem til videre diskusjoner og meninger. Ha en god helg ;)

Lenke til kommentar

Er det noen som kan være så snille å anbefale en 120mm stillegående vifte til det øverste kammeret på et Antec P182? (Den som skal blåse luft på grafikkortet - jeg har nemlig passiv kjøling). Denne viften er jo optional, og jeg er interessert i å få noen anbefalinger her. Takk :-)

Lenke til kommentar
Er det noen som kan være så snille å anbefale en 120mm stillegående vifte til det øverste kammeret på et Antec P182? (Den som skal blåse luft på grafikkortet - jeg har nemlig passiv kjøling). Denne viften er jo optional, og jeg er interessert i å få noen anbefalinger her. Takk :-)

 

Jeg kan anbefale deg et søk i denne tråden for Noctua eller Nexus.. da vil du finne både bilder, diskusjoner og masse mer. Det er diskutert i det vide og det brede om hva som er best.

Lenke til kommentar

Du har plass til de fleste kjølere i P182, og ville anbefalt TRUE (650 hvis du kjøper en vifte også) først og fremst, men Noctua NH-U12P (479) er også en bra kjøler. :)

 

Har CNPS9700 selv, kjører på ca 38 grader idle på 3.5GHz på en Q6600, men vil tro de andre har bedre kjøling. Dessuten bråker de to øvrige mindre.

Lenke til kommentar
Alt passer, men jeg ville gått for TRUE (Thermalright ULTRA120 Extreme).

Hvertfall ikke Zalman CNPS9700LED.

 

 

Helt enig. Zalman har tapt seg fra de dager hvor de virkelig var stillegående. Skjønner ikke helt hva de tenkte på der nede..

 

For øvrig passer all HW Tommy220 har valgt. Tror den maskinen vil bli meget fin. Du kan jo vurdere å kjøre RAID av F1 diskene hvis du har mulighet, det gir ofte et temmelig godt ytelseshopp. Veldig enig i valget av Samsung disker, for de er ikke bare stillegående men de er også over gjennomsnittet kjøligere.

 

Ta høyde for at du må ha 60cm kabler til PSU, evnt kjøp forlengere slik at du kan legge alt bak hovedkortplata. Invester gjerne i noen gode vifter, f.eks Noctua eller Nexus.

 

Gjør et raskt søk i tråden, så finner du bilder og monteringsanvisninger fra oss andre her. Mange kule løsninger og ideèr som finnes. Les gjerne 1.post om du lurer på litt historikk eller tips & triks...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...