Gå til innhold

Program for konvertering av PDF (LØST)

sun360

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann.

Jeg har et pdf dokument som jeg prøver å redigere, jeg har prøvd "copy-paste" av innholdet , men da for jeg en stor haug med rare symboler og tall. Har prøvd å konvertere det på et par forskjellige måter. Og de fleste hadde mer eller mindre samme resultat. ( enten rare tegn eller streker og spm tegn)

Etter å ha kastet bort 9 timer på å finne ut av saken tenkte jeg kanskje noen andre hadde en ide eller 2??

Merk jeg kom lengst ved å bruke denne nett siden : http://www.freepdfconvert.com/

Men da fikk jeg ca 3 sider ut av 17, ingenting var der det skulle samt så manglet jeg en del tegn ( som "punktum" etc).

Så....ideas anyone?

Merk det haster litt, og jeg er ikke så forferelig "keen" på å skrive alt på nytt igjen. ( ok jeg har et par halv ferdige kopier her og der , men....)

- Sun360

Endret av sun360
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et PDF dokument er vanligvis ikke redigerbart. Det er bare de som har laget filen med enkelte programmer, og de som har fått rettigheter til det.

Det som kan gjøres er som regel å konvertere det til word eller exel. Du må se hva som passer best med dokumentet ditt. Er det stort sett tabeller passer det greit med exel. Er det mye tekst og litt grafikk passer det i word

Det er stor forskjell på hvordan de forskjellige programmene gjør det, så derfor blir resultatene en del forskjellige.

For å finne program enklest kan du søke på "pdf to exel" eller "pdf to word" på googel..

Dyrere programmer som kan brukes: Adobe acrobat, Paperport eller Scansoft..

:thumbup:

Skrevet

Hei!

Ved bruk av Adobe Reader er dette helt problemfritt.

Du velger bare lagre som tekst.

Har prøvd en fil på 14 sider, med noe grafikk, for å se om jeg husket rett, og det fungerte helt utmerket.

Adobe reader er jo gratis, så det skulle være kurant å laste ned for å få løst problemet.

Alternativt maile dokumentet til noen med Adobe reader på maskinen, konvertere det der, og få resultatet mailet tilbake.

Lykke til! :thumbup::thumbup::thumbup:

Skrevet

Du kan også konvertere dokumentet på Media-Converter som er en veldig lett måte å konverter alt av filtyper til noe annet.

finnes selfølgelig programmer som gjør det bedre, men hvor enkelt er det ikke å bare laste den opp å laste den ned igjen som noe annet.

Lykke til

Skrevet (endret)

Jeg har prøvd å konvertere den til word på forskjellige måter, og da får jeg som regel en stor haug med rare tegn etc. Har også prøvd å åpne den i openoffice...mer eller mindre samme problem. Kommer til å prøve Media-Converter, når jeg får muligheten...men....

Andre ideer??

Merk at filen er ren tekst og er ikke kryptert eller passord beskyttet på noen måte....

Takk for hjelpen så langt!!

- Sun360

Update:

Jeg tror at jeg mangler noen av fontene....jeg lagde denne filen på en mac men prøver å åpne den på en pc kan det være problemet? (Font: GaramondHGSet2)

Endret av sun360
Skrevet (endret)

Høres ut som ABBYY FineReader 8.0 Professional Edition er midt i blinken for deg. Glimrende til å konvertere PDF, TIFF, JPG og andre formater til DOC, RTF, TXT osv. Veldig bra OCR som leser teksten 99% rett. Dessverre koster det penger.

Jeg har det installert så om du sender meg filen kan jeg konvertere for deg om du måtte ønske det. Ta kontakt på PM i så fall.

Endret av Sprocket84
Skrevet

Hehe fikk løst det ....tusen takk alle sammen.

Endte opp med å konvertere til en tiff, deretter kjøre ocr på den.....fikk ut det meste ( måtte redigere en del skriveleif... :p)

Men nå vet jeg i hverfall om programet...

-Sun360

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...