Gå til innhold

TVspill påvirker barna? Tviler.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er tåpelig å si at TV-spill påvirker barn.

Hvis for eksempel Pac-Man påvirket barn som var født på 80-tallet ville vi jo idag hatt masse ungdommer springende rundt i et mørkt rom mens de spiser piller og hører på monoton og ensformig musikk...

:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke, men Pac-Man og GTA er to ganske forskjellige spill, der Pac-Man er et arkadespill uten vold, mens GTA er stappa med vold... Og det er jo slik at noen lar seg lettere påvirke av ting en andre, så jo. TV-spill påvirker noen barn.

Skrevet
Det er tåpelig å si at TV-spill påvirker barn.

Hvis for eksempel Pac-Man påvirket barn som var født på 80-tallet ville vi jo idag hatt masse ungdommer springende rundt i et mørkt rom mens de spiser piller og hører på monoton og ensformig musikk...

:D

8225996[/snapback]

Skremmende... er det ikke det som skjer på House og Dance - partys? *tar ignorant på seg skylappene sine*

Er sikker på at Nostradamus må ha forutsett dette....

Skrevet

jeg kan innrømme at jeg har blit påvirket av et spill det er smackdown vs raw serien

hehe (påvirkningen: følger mer med på sporten en før) ;) så blitt slapper og ser mer på tv ;)

Skrevet (endret)

Jeje, selv har jeg i det siste merket en økende tendens hos meg selv, ved at jeg flyr rundt og knuser murstein mens jeg spiser sopp.

Ja, jeg spilte mye Super Mario når jeg var mindre.

Litt mer seriøst: Jeg tror ikke TVspill har noen direkte negativ effekt på barn, så lenge det som alt annet inntas i begrensede doser. Ingen, verken barn eller voksne, har nok godt av å sitte inne og spille hele dagen, men at barn både kan bli smartere og mer kreative av å spille spill, det tror jeg på. :)

(Det kommer selvsagt helt an på hvilket spill det er snakk om)

Endret av Nevnarion
Skrevet
Nå prøver jo disse folkene å oppnå de "kule" triksene man finner i for eksempel Tekken og DOA. ;)

8227165[/snapback]

Nettopp..

Da har jo TVspill påvirkning da...

Skrevet

Ja selvsagt har det en påvirkning. Det meste som skjer rundt oss påvirker oss jo på en eller annen måte. Spørsmålet er om påvirkningen de får fra spill har en negativ eller positiv effekt.

Skrevet

Selvfølgelig påvirker Tvspill barn, og mennesker i alle aldre. Akkuratt som en film, et stykke musikk, en bok, en middagsrett, et par nye sko eller skikkelig dårlig vær en dag også påvirker deg. Spørsmålet er om det påvirker barn i negativ retning, og i hvor stor grad. Faktum er at de som blir påvirket i negativ retning av spill eller filmer gjerne har et svakt sinn eller sliter med agressivitet.

Skrevet

Vet ikke om barn generelt blir påvirket av spill, men det er nok noen som gjør det. Og det kommer nok til å bli flere i årene fremover, nå som vi får virkelighetsnær grafikk. Blir nok flere og flere som ikke skjønner forskjellene mellom spill og virkelighet.

Men personlig så pleier jeg å gå rett mot stup og bare vente på at noen skal gi meg en paraply, brobyggingsting eller at han foran meg skal stoppe og sperre veien for meg.

Hmmm, syns jeg har opplevd noe liknende i Lemmings...

Skrevet

var folk i usa som hevdet at gta 3 gjorde sånn at de drepte en fyr da... og en fyr i wow (chinese...bonzai!) drepte en annen pågrunn av et sverd... weird!

Skrevet

Statistikkene om at spill påvirker barn, handler stort sett om barn med ADHD. De som allerede har stort potensiale til å utøve vold, blir nok enda lettere påvirket av voldsspill.

Mye mitt inntrykk, men tror nok det stemmer, mer eller mindre.

Skrevet

Haha, artig måte å se det på.

8226039[/snapback]

Sett på Dicovery i dag du også? :p

Gjest Slettet-xZFMnIz6
Skrevet

Jeg spiller skytespill og voldelige spill, og har alltid gjort det, men jeg er da langt fra en voldelig person! :)

Det er nok stor forskjell på folk når det gjelder dette temaet.

Skrevet

Same here!

Jeg har ikke slåss seriøst med noen siden 7. klasse :) Prøver å holde meg langt unna sånt! (Selv om jeg hadde likt å slå til noen av de Bosnia-folka)

Skrevet
Haha, artig måte å se det på.

8226039[/snapback]

8228707[/snapback]

Nei, tror ikke det... hva har jeg gått glipp av?

Skrevet

8226039[/snapback]

8228707[/snapback]

Nei, tror ikke det... hva har jeg gått glipp av?

8238376[/snapback]

Var en times dokumentar om Nostradamus bare et par timer etter innlegget ditt ble skrevet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...