Luz Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 Ok, har akkurat gått til anskaffelse av Rome: Total War / BI Gold Edition. Så har jeg sett ett par filmer rundt omkring av forskjellige factions. I bunn og grunn så er spørsmålet mitt, hvordan unlocker du forskjellige factions ? Må du slå de i campaign modus som romer eller hva ? Er jo litt nub spørsmål, men jeg tenkte det var bedre å spørre enn å sitte å rive håret av meg pga at jeg har lyst til å spille Carthage ;P
Mildir Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 Ok, har akkurat gått til anskaffelse av Rome: Total War / BI Gold Edition.Så har jeg sett ett par filmer rundt omkring av forskjellige factions. I bunn og grunn så er spørsmålet mitt, hvordan unlocker du forskjellige factions ? Må du slå de i campaign modus som romer eller hva ? Er jo litt nub spørsmål, men jeg tenkte det var bedre å spørre enn å sitte å rive håret av meg pga at jeg har lyst til å spille Carthage ;P 8225629[/snapback] Husker ikke helt, men enten var det slik at du bare måtte vinne en gang som en romer faction. Eller så var det sik at du eller en AI måtte slå ut en faction for å unlocke den
FelaroN_ Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 (endret) Hvordan kan jeg spille med andre folkeslag (factions)?Når du starter spillet, er kun de tre romerske familiene spillbare: - Julii - Scipii - Brutii. Andre folkeslag vil bli spillbare om du utrydder de. Dvs, at du kan slå ut Gallerne, og så starte et nytt spill. Gallerne vil da være spillbare. Om du derimot vinner hele spillet med en av de tre romerske familiene, vil disse folkeslagene være spillbare, uannsett om du har utryddet de eller ikke: - Britons - Carthaginians - Egyptians - Gauls - Germans - Greeks - Parthians - Seleucids I utgangspunktet er disse folkeslagen ikke spillbare i det hele tatt: - Armenians - Dacians - Iberians - Macedonians - Numidians - Pontus - Scythians - SPQR - Thracians - Slaves Du kan selvsagt gjøre noe med dette. gå til: RTW\Data\world\maps\campaign\imperial_campaign\descr_strat.txt Ved å flytte de non-playable factions opp til unlockable, får du spille med de etter du har fullført spillet. Du må derimot ikke flytte slaves(Rebels) opp, da dette medfører CTD (Crash to Desktop). Det anbefales heller ikke å flytte opp S.P.Q.R (Senatus Populusque Quiritum Romanorum; Det romerske senatet). Det virker, men CTD forekommer ganske hyppig. Alt står her Endret 24. mars 2007 av FelaroN_
DurinVIII Skrevet 31. mars 2007 Skrevet 31. mars 2007 Og i Vanilla M2:TW bør du ikke flytte over Rebels, Aztecs, Timurids eller Mongols.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå