Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kan vi ha bil bak når me lærekjøre med moped?


Snufi

Anbefalte innlegg

Trenger man i det hele tatt å kjøre sånn da? Sånn som jeg har forstått d  så kjører man på  rekke med mange mopeder når man skal ta lappen. så når du har fullført alle de testene så får du lappen .... samt du klarer prøven... Eller er jeg helt på jordet?

8233921[/snapback]

 

halveis inn på jordet vertfall . Vi kjører på rekker ja , men det er hver sin tur å kjøre fremst , å da er det da en fordel å vite hva en gjør . og en må jo ha så og så mange timer teori og må klare teori prøven ja :)

8233966[/snapback]

 

 

 

Men kan du si hva dere gjør når dere kjører slik? Skal på slik kjøring om 1 uke...

Alt dere gjør liksom... :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel første dagen driver vi bare å leker oss med kjegler og den slaks på et lukket område uten trafikk :p andre dagen er det bykjøring , der dere først kjører på en lite trafikert vei , og etterpå på en hovedvei med mer trafikk (hver sin gang å kjøre fremst ) neste dag er det langkjøring , der dere skal kjøre ganske mange mil :p husker ikke eksakt hvor mange det var (hver sin gang å kjøre fremst her og ) og sist men ikke minst oppkjøring der dere får velge rute selv og skal kjøre uavhengi av andre i 15 minutt uten alvorlige feil, for da stryker du .

 

mvh :)

Lenke til kommentar
vel første dagen driver vi bare å leker oss med kjegler og den slaks på et lukket område uten trafikk :p andre dagen er det bykjøring , der dere først kjører på en lite trafikert vei , og etterpå på en hovedvei med mer trafikk (hver sin gang å kjøre fremst ) neste dag er det langkjøring , der dere skal kjøre ganske mange mil :p husker ikke eksakt hvor mange det var (hver sin gang å kjøre fremst her og ) og sist men ikke minst oppkjøring der dere får velge rute selv og skal kjøre uavhengi av andre i 15 minutt uten alvorlige feil, for da stryker du .

 

mvh :)

8237887[/snapback]

 

 

 

Tusen takk Evil.... Uff...gruer meg litt jeg...:p redd for at mopeden skal stoppe underveis o.l...

 

:p Men var det noen som tabbet seg ut med deg da?

Lenke til kommentar

Da jeg øvelseskjørte for 2 år siden kunne man kjøre med en i bil bak, men man måtte ha kommunikasjonsutstyr. Så jeg kjørte med walkie-talkie med headsett.. Kravet til ledsager var vel det samme som ved øvelseskjøring med bil. Mener jeg å huske.. :hmm:

 

Men hvor mye koster lappen nå til dags? Jeg betalte 700 på skolen og rundt 700 hos biltilsynet. Heldige de som får tatt lappen på skolen :) Vi kjørte først et visst antall timer i kjøregård, hadde et visst antall timer teori før vi hadde landeveiskjøring og deretter bykjøring..

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Da jeg øvelseskjørte for 2 år siden kunne man kjøre med en i bil bak, men man måtte ha kommunikasjonsutstyr. Så jeg kjørte med walkie-talkie med headsett.. Kravet til ledsager var vel det samme som ved øvelseskjøring med bil. Mener jeg å huske.. :hmm:

 

Men hvor mye koster lappen nå til dags? Jeg betalte 700 på skolen og rundt 700 hos biltilsynet. Heldige de som får tatt lappen på skolen :)  Vi kjørte først et visst antall timer i kjøregård, hadde et visst antall timer teori før vi hadde landeveiskjøring og deretter bykjøring..

8243616[/snapback]

 

Trur det veriere litt fra kjøre skole, eg har betalt ca 2800 for trafikalt og mørkesdemenstrasjon, skal betala 2500 får kjøring, og dei snakker om at det koster 1000 kr me å trøkka opp førerkorte++++ men det er jo med bilde og allt.:D. Noen sa at dei hadde ringt poletie og dei hadde sakt at du kunne ha bil bak, men eg skal inn og snakka med dei i måro. Då får eg jalfall rett svar;D

Endret av Snufi
Lenke til kommentar
Jeg betaler 5k for lappen nå.

8243709[/snapback]

Jeg kan jo legge til at jeg måtte ha mørkekjøring og førstehjelpskurs når jeg tar billappen nå da, så det ble 1550 kr. Men 2500 er vel normalt for trafikalt grunnkurs, og det må man jo ta uansett..

 

På biltilsynet er det vel 300 og 350 for å ta og få lappen (husker ikke hvem av de som kostet hva), samt 69 (eller var det 59?) for bilde.. Dette gjelder for billappen også!

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Jeg betaler 5k for lappen nå.

8243709[/snapback]

Jeg kan jo legge til at jeg måtte ha mørkekjøring og førstehjelpskurs når jeg tar billappen nå da, så det ble vel 1500 om jeg ikke husker helt feil. Men 2500 er vel normalt for trafikalt grunnkurs, og det må man jo ta uansett..

 

På biltilsynet er det vel 300 og 350 for å ta og få lappen (husker ikke hvem av de som kostet hva), samt 69 (eller var det 59?) for bilde.. Dette gjelder for billappen også!

8243757[/snapback]

 

Koster vel runt 300 for å ta prøven, + bilde ca 69 + dei skal ha peng for arbeit + det koster peng og laga sertfikate;D, E ikkje sikker men det er sån eg har forstått det.

Lenke til kommentar
Jakob, det koste 2000 for opplæring og 500 for teorikurs.. Svin dyrt!

 

Les meir: http://www.trafikkskolehuset.no/default6.aspx

8244199[/snapback]

 

 

Så du synes det er dyrt? Her i Molde må man betale over 7000 for å få fullført hele dritten!! helt syyykt

8245053[/snapback]

Haha :tease:

 

Der jeg gikk på ungdomsskolen for to år siden får man ennå tatt lappen, og der slipper man unna med mange tusen. So lucky is my brother :D

 

Men btw! Man betaler ca 720 totalt på biltilsynet. Det man da betaler for er bilde, for å ta prøven og for å få førerkortet..

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Jakob, det koste 2000 for opplæring og 500 for teorikurs.. Svin dyrt!

 

Les meir: http://www.trafikkskolehuset.no/default6.aspx

8244199[/snapback]

 

 

Så du synes det er dyrt? Her i Molde må man betale over 7000 for å få fullført hele dritten!! helt syyykt

8245053[/snapback]

 

Hmm, me er litt meir på lande+ me tar det ein gruppe fra klassen min:D.

8246645[/snapback]

 

 

Heldiggris! :p

Lenke til kommentar
Jakob, det koste 2000 for opplæring og 500 for teorikurs.. Svin dyrt!

 

Les meir: http://www.trafikkskolehuset.no/default6.aspx

8244199[/snapback]

 

 

Så du synes det er dyrt? Her i Molde må man betale over 7000 for å få fullført hele dritten!! helt syyykt

8245053[/snapback]

 

Hmm, me er litt meir på lande+ me tar det ein gruppe fra klassen min:D.

8246645[/snapback]

 

 

Heldiggris! :p

8247813[/snapback]

 

Hehe, me får ikkje tat det i skole tid, men kjøre læraren kommer til oss etter skole tid;D

Lenke til kommentar
Han er vel ikke så tøfff den dagen han får utsettelse på førerkortet

8228979[/snapback]

Bor på landet jeg vettu. Er aldri politi her ute. :)

8229055[/snapback]

 

Kjenner til det.. her er det aldri politi på veien, så jeg kjører tit og ofte(har ikke lappen). og on-topic: da jeg spurte lensmannen her, om det var lovlig å lærekjøre med bil bak(har lett mc) sa han att det var helt greit vist vi bare hadde kommunikasjon. :)

Endret av _tommy-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...