Gå til innhold

Playstation 3 nattåpent i Oslo. Bilder og info


ohlala

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ganske mange som går rundt grøten her :)

Hvorfor er det ingen som har sagt at denne launchen var en KATASTROFE?

 

Vel.. nå har jeg sagt det. ;)

8217784[/snapback]

 

 

 

tja,sikkert fordi sony fanboysa her kommer til å klikke når de våkner fra bakrusen..så nå er det gudskjelov bare å vente på at de senker prisen på PS3. For all del; den er jo kanskje verdt prisen med tanke på blueray, men jeg kjøper spillkonsoll primært for å spille...

Lenke til kommentar

Dette kom vel ikke som noen overraskelse. Mange som ville ha ps3 (blant annet meg) som ville ha ny spillkonsoll i høst. Da ble det xbox360 på meg. Folk kjøper ikke en ps3 fordi de vil ha konsollen men fordi de vil spille spill.

 

Er vel ingen killerapz ute på ps3 enda.

 

For min del venter jeg kommer en 4-5 spill innenfor min sjanger som får topscore. litt skummelt for Sony at man nå har lite eksklusive titler. Hadde trodd jeg måtte kjøpe Ps3 for å spille DMC4 og GTA4 men nå kommer jo disse paralelt.

 

En ting som sony har vært flinke på som MS totalt har ignorert er barnespill. Da har også far en unnkyldning til å kjøpe konsoll til barna mens den egentlig er til seg selv :innocent:

Lenke til kommentar

VG har en artikkel fra Sony Center i natt

 

Rundt 40 personer stod i køen da salget startet ved midnatt.

Kilde

 

Var ikke så galt tippet da. Jeg skrev 35-40 :)

 

Har lest gjennom tråden her og selv om mange har forhåndsbestilt konsollen, tok ikke lanseringen helt av i natt. Det virker som det ikke var noen lange køer hos Elkjøp i dag heller.

Positive er at de som vil kjøpe konsollen over disken ikke trenger å kjøre land og strand for å finne en etter lanseringen.

 

Det er deilig at alle 3 konsollene endelig har kommet ut

Jeg skal spille PS3 i helgen igjen og jeg gleder meg

Lenke til kommentar

Tror nok vi kan gå så langt som å kalle dette en fiaskolansering.

Hvertfall basert på de nyhetene som til nå er kommet.

Skikkelig ballespark til Sony, hilsen forbannede forbrukere i PAL regionene.

Kansje de lærer å ikke nedprioritere oss hele tiden nå...

Lenke til kommentar

Det bortforklarer ikke dette her

 

» Big PS3 Midnight Launch in Paris: 60 PS3s Sold

 

The guys over at journaldugamer.com report about the PS3 Midnight Launch in Paris, close to the Eiffel tower.

With less than 100 consoles sold out of the 1000 units available you can probably talk about another PR disaster for our friends at Sony. Actually it looks like the most entertaining part of the 'event' was Microsoft crashing the party with a boat on the Seine (river) with a huge banner saying "Xbox 360 Loves You" for all PS3 buyers and press to see.

 

Kilde

Lenke til kommentar
Vel, må nevnes at

 

1) X360 og Wii kom like før jul.

2) Sony har mer konsoller tilgjengelig på dag 1 enn Wii og X360 hadde til sammen.

3) Elkjøp og Lefdal hadde svært gode tilbud på både X360 (2.895,-) og Wii (1.995,-) på lanseringsdagen.

8218304[/snapback]

De hadde heller ingen konkurrenter innenfor samme generasjon. Ja, vet at Wii og x360 er samme generasjon, men de er to vidt forskjellige konsoller. PS3 og x360 er jo nesten like med nesten samme spill.

Lenke til kommentar

Det ryktes at hele 400.000 har forhåndbestilt i Europa. Hvis vi antar at det i tillegg blir solgt 100.000 i løpet av dagen utenom forhåndbestillinger, altså 500.000 til sammen, har den solgt mer på én dag enn X360 gjorde på de tre første ukene...

 

De resterende 500.000 vil gå rimelig tregt riktignok.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Så har man det gående.

 

Det ryktes, det sies. Det fornektes altså ikke. Selv når bilder fra Paris, Australia og Norge viser laber oppslutning rundt PS3 releasen, kommer der andre tall frem som forsøker å motbevise det. Er det så tungt å svelge at PS3 har ikke levert til forventningene?

 

At X360 og Wii ble lansert før jul skulle ha alt å si i negativ favør for salg av konsollene. De er relative dyre, og somregel i julekjøpet har de aller fleste flere gaver å skal kjøpe, og dermed skulle de ikke had "råd" til å kjøpe en konsoll. Men det gjør de likevell.

 

PS3 har blitt lansert i stille tider, folk har mer penger nå enn før jul (julegaver tærer på budsjette ja) og skulle ha investert i PS3. Men gjør det ikke for den mangler lanseringstitler som appelerer til massen og selvfølgelig en hyggeligere pris. Det er ikke å fornekte det.

 

Jeg gleder meg til å se hvordan det blir i neste uke. Håper egentlig innerst inne at PS3 skal gjøre en megaflopp, bare for å kunne gni det inn i trynet til de som sa at "bare vent til neste uke når PS3 har solgt over 1 million konsoller". Jeg har mine store tvil at det blir å skje om det skal fortsette i samme favør.

 

Men da endres vel taktikken, fra solgte enheter til utsendte enheter, og skryter heller av hvor mange enheter Sony klarer å sende ut, fremfor hvor mange enheter de har solgt.

 

Synd at lanseringen ble slik, med labert oppmøte og få enheter solgt, men jeg har en syk liten fryd inni meg.

Lenke til kommentar

 

Om ps3 ikke hadde kunne kjørt ps2-spill i det heletatt hadde dette bare vært en bagatell spør du meg. Kanskje litt synd for de som ikke har ps2 og har lyst til å kjøpe FF XII eller noen av de andre STORE titlene. Uansett, man kjøper ikke en konsoll til 6000 for å kjøre ps2-spill. Bakoverkompabiliteten kan du få billig av meg.

8217667[/snapback]

 

 

hehe, final fantasy 12 var eneste grunnen til at jeg gadd å kjøpe PS3 allerede nå :) Etter å ha rundet nwn 2, oblivion og gothic 3 virket alt annet så forbannet kjedelig, så trengte et godt rollespill

Lenke til kommentar
Syfer: Ja, det er det ingen tvil om. Vil bare understreke det er ikke akkurat et ubetydelig antall konsoller Sony har shippet ut. Og det blir for enkelt å trekke fram slike midnattslanseringer når man vet at de mest ivrige har forhåndsbestilt eller importert konsollen.

8218511[/snapback]

 

Selvfølgelig er det ikke et ubetydelig antall konsoller som har blitt shippet ut, men det blir gjerne litt i dummeste laget å sammenligne det med Europa launchen til Xbox360 når grunnlaget ikke var det samme. Det at såpass få folk har møtt opp i butikkene kan ikke bortforklares med at de mest ivrige enten har importert eller forhåndsbestilt, uansett er det ikke den gruppen som står for det største salget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...