nabbskall Skrevet 22. mars 2007 Skrevet 22. mars 2007 Hei, har problem med en volvo 740 GLE som ikke stopper når man skrur av tenningen.. man må rett og slett kjøve den for at den skal stoppe. Er det noen som vet hva det er som forårsaker dette? Takker på forhånd for svar
perpyro Skrevet 22. mars 2007 Skrevet 22. mars 2007 Årsaken er garantert elektrisk men du kan enten leite deg fordervet etter etter feilen eller måle deg fram til ledningen med tenning on/off og legge inn et rele på coilen eller lignende. Har hatt samme problemet selv etter å ha montert i uoriginal dynamo i en Datsun 200L. La inn rele på magnetfeltet til dynamoen og motoren stoppa med tenninga i Off.
nabbskall Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Skrevet 22. mars 2007 hmmm karen som eier bilen har ikke så mye peil på bil.. er dette noe å levere bilen innpå verksted for?
perpyro Skrevet 22. mars 2007 Skrevet 22. mars 2007 Et verksted bør kunne finne feilen i allefal. Er du grønn på bil og bilelektro så ikke bygg om på egenhånd.
maZe- Skrevet 22. mars 2007 Skrevet 22. mars 2007 Det er sikkert feiltenning. Sjekk dette først Har hatt dette problemet med min golf 2 og har det fortsatt, men ikke så kraftig som du. Og det er ettertenning.
Tumbleweed Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 Det kan også være at toppen er full av sot/koks som blir så varm at den fortsetter å tenne selv etter at tenningen er av. Soting i toppen kommer gjerne av for feit blanding.
perpyro Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 Når motoren din går er det da snakk om at motoren går rent og pent og takler en kjøretur på flere mil i den tilstanden eller hoster og harker den urent inntil du kveler den? I mitt tilfelle kunne jeg kjøre rundt med tenninga av grunnet feedback til tenninga via den innebygde spenningregulatoren i den uorginale dynamoen jeg puttet inn.
nabbskall Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Skrevet 24. mars 2007 Den går helt fint når man starter den, når man skal slå den av fusker den litt i 2-3 sekunder før den fortsetter å gå helt fint
Luske_Ludvig Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 Er symptomene samme når motoren er kald? I så fall er det ikke ettertenning. Da er det et elektrisk problem. Dersom motoren selvtenner (og ettertenner) pga varme ventiler og glødeskall oppå stemplene, så er dette skadelig for motoren.
nabbskall Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Skrevet 24. mars 2007 hmm, begynner å tro det er noe feil med det elektriske, testet å skru av når den er kald, og da var det like før den stoppet, men fortsatte å gå etter det.. Men den skal leveres inn på verksted i løpet av neste uke. Takker for svar!
perpyro Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 Høres ut som tenninga ikke slår seg helt av og du får feedback fra ett eller annet sted. Typisk overledning der feilen kan ligge hvorsom helst.
Mekker`n Skrevet 25. mars 2007 Skrevet 25. mars 2007 Defekt bakstykke på tenningslåsen. 8214393[/snapback]
ghost7 Skrevet 25. mars 2007 Skrevet 25. mars 2007 Ikke tilfeldigvis diesel? 8215051[/snapback] det lurer eg også på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå