Gå til innhold

Holy Moly! Hitachi knuser alt og alle med 7K1000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp. Jeg prøvde å søke etter butikkpriser nå uten hell. Ikke en gang på pricewatch. Men jeg fant nå forventet utsalgspris på 750GB-versjonen: 299 $

 

Jeg vil gjette på at det betyr en utsalgspris i Norge på ca 3500 kr for toppmodellen og 2500 kr for 750GB-modellen. Til sammenligning koster nå Seagates 750GB "bare" 2100 kr. Prisdifferansen på 400 kr tror jeg vil kunne forsvares gjennom lavt støynivå, høy ytelse og lavt effektforbruk.

 

Til jul gjetter jeg det er minst 3 leverandører av 1TB-disker og at disse koster under 2500 kr. 750GB tipper jeg går for 1500 kr og 500GB for 900 kr til jul. Jeg gjetter på at harddisker på 1,25TB lanseres ca rundt jul og 1,5TB høsten 2008. I jula 2008 tipper jeg man kan få 1TB-disker helt ned i 999 kr. (Hitachi T7K1000 med 3 plater? :dribble:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Forøvrig ganske ironisk hvor lite folk flest bryr seg om harddisk ytelsen, det er den største flaskehalsen i hele systemet og folk legger knapt nok merke til at raskere generasjoner har kommet på markedet.

 

Harddisk produsentene har mye å lære fra de firmaene som lager GPU og CPU`er :hmm: Da tenker jeg på markedsføring..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg vil gjette på at det betyr en utsalgspris i Norge på ca 3500 kr for toppmodellen og 2500 kr for 750GB-modellen. Til sammenligning koster nå Seagates 750GB "bare" 2100 kr. Prisdifferansen på 400 kr tror jeg vil kunne forsvares gjennom lavt støynivå, høy ytelse og lavt effektforbruk.

8255204[/snapback]

Denne gangen bomma du Simen. :yes:

 

Ser ut som lovende disker.

Lenke til kommentar
Jeg vil gjette på at det betyr en utsalgspris i Norge på ca 3500 kr for toppmodellen og 2500 kr for 750GB-modellen. Til sammenligning koster nå Seagates 750GB "bare" 2100 kr. Prisdifferansen på 400 kr tror jeg vil kunne forsvares gjennom lavt støynivå, høy ytelse og lavt effektforbruk.

8255204[/snapback]

Denne gangen bomma du Simen. :yes:

8431401[/snapback]

Hmm.. 23% bom, Jaja.. sånn går det av og til når man spår. :p

 

750GB-utgaven ble jo også forbløffende billig: 1980 kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...