Gå til innhold

Den massive skotråden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når vi er inne på Herring igjen; hvordan er størrelsene der? Er nok vanligvis 41 eller US 8. Vil da 41 eller 7,5 være lurest å gå for?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

UK skal være én mindre enn US hvis skoene skal passe omtrent likt. Men forholdet mellom disse og EU-størrelser er mer varierende.

http://www.boot.com/bsizcvt.htm <-- Bla 2/3 ned på siden for en tabell. Det står riktignok "Boot size chart", men det gjelder for alle typer sko. Wikipedia bekrefter dette: http://en.wikipedia.org/wiki/Shoe_size#Adults

41 er ganske midt imellom 7 og 7,5, men US 8 er 7. Så er det jo også forskjeller mellom produsenter ... Det skal ikke være lett. :)

Skrevet

@Christian: Stemmer, det var det jeg mente med at det er forskjeller mellom produsenter. Jeg ser nå at Herring konsekvent har UK en halv mindre enn US, så svaret mitt til blade-bunny gjorde kanskje ting mer forvirrende. :p

Jeg ville også valgt 7.

Skrevet

Noen som har erfaring med Allen Edmond? Kjøpte et sånt par litt på impuls i sommer, og vet ikke om de er gode eller om det er mest hype. Ville helst ha Alden, men fant ingen jeg likte godt nok.

post-181154-0-39880700-1313530740_thumb.jpg

Skrevet
Skrevet (endret)

Nå er jo ikke chelsea-boots direkte varme da, Theo. Skulle jeg dog anbefalt et par chealseboots ville det vært Herring Coltham. Med et par ullsokker holder de Oslo-kulden greit.

Endret av Christian B
Gjest Slettet+9871234
Skrevet

Er det forresten salg av noe slag i Oslo i disse dager?

Skrevet

Skulle gjerne ha funnet fine chelsea boots som er foret.

Har funnet noen, men syns ikke de har vært så fine.

Si ifra om du finner noe. Tenker meg noe lignende selv :)

Skrevet

Skulle gjerne ha funnet fine chelsea boots som er foret.

Har funnet noen, men syns ikke de har vært så fine.

Samme dilemma. Kom over ganske mange av dem i London, men så og si ingen av dem var særlig fine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...