Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kan ikke aktivere firewall


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har flere andre maskiner på samme nettverk som kan skru på firewallen, så er ikke der problemet ligger. Den kan heller ikke skrus på når den er koblet direkte til internett.

8202136[/snapback]

 

Er pc'n konfigurert med Internet Connection Sharing (ICS)? Det er rapporter på nett som tyder på at Windows firewall og ICS er tett knyttet sammen. Feiler ICS drar den ofte brannmuren med seg i fallet.

 

IP

Lenke til kommentar

Pc'en stod koblet opp direkte på nett uten firewall ett par dager, vet ikke hva som kan ha skjedd, men det var i hvertfall da det skjedde. Hvordan finner jeg ut om jeg har det. De fleste jeg har sett med det problemet har fått feilmelding når de har prøvd å aktivere firewallen, jeg kan ikke prøve å aktivere den engang

Lenke til kommentar

Jeg er logget in på administrator brukeren, stemmer at det er avg nede i hjørnet, det er ingen andre firewalls installert, onecare er ikke installert. Jeg får samme feil i sikkerhetsmodus

 

EDIT: Jeg finner ikke ICS i services lista

Endret av micke090
Lenke til kommentar

Denne linken kan gi deg en løsning. Les også posten under den jeg har linket til.

 

Strange this is I can turn the firewall off/on via the registry by changing the 0/1 in the following key:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\WindowsFirewall\DomainProfile]

"EnableFirewall"=dword:00000001

 

IP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...