Gå til innhold

Asus sine ftp mirrors - verdens treigeste?


Anbefalte innlegg

Er det noe jeg irriterer meg grønn på, så må det være dette! Uansett hvilke mirrors man velger, får man i snitt: 2kb/s - 20kb/s. De aller fleste gangene ligger man på 2kb/s - 8kb/s.

Det må da gå ann for et så stort firma som asus å sette opp mirrors som er bedre enn dette.

Det gjelder absolutt bestandig. UANSETT tid på døgnet, så er disse ftp'ene enten limita eller rett og slett for dårlige.

 

Det resulterer i at det tar evigheter å laste ned lyddrivere og andre drivere som gjerne er på 30mb+.

 

Rett og slett elendig av asus.

 

Moro, når man sitter og kanskje skal formatere pcer, så blir utleveringa av pc 1 dag ekstra bare pga. at det tar 1 år å laste ned driverne fra asus.

 

 

Andre som har samme problemet her?

Endret av ffs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nja, jeg er litt uenig, både dfi og msi har ufattelig treige løsninger også (hadde iallefall sist gang jeg prøvde)

 

 

:p

8201953[/snapback]

Hehe, ja, fått bedre hos MSI. Det er litt mer variabelt på de fleste andre sider. Men på ASUS har man konstant dårlig speed, uansett. Helt utrolig at dem ikke gjør noe med det..

Endret av ffs
Lenke til kommentar

Til å være en first Tier hk produsent, så burde de så absolutt ha raskere løsninger tilgjengelige for brukerene å laste ned patcher og drivere til produktene sine. Samme med MSI og DFI egentlig også. Mulig jeg kan tilgi DFI ettersom de ikke er like store som MSI og asus, men jebus det var treigt.

Lenke til kommentar

Haha, komisk, har formatert ASUS laptopen 5-6 ganger i helga og irritert meg grønn på dette selv, for meg funker USA og Japan langt bedre enn EU i alle fall!

 

Men folkens, forgud meg, men denne siden:

http://www.driverstock.com/ASUS-Notebook-d...6-21/index.html

 

Har alle driverene jeg trengte i alle fall, i nøyaktig samme versjoner som på ASUS sidene.

På Mirrors velger du bare DriverStock sin server fremfor linkene til ASUS, og du får servert hastigheter som funker prima!

 

Bookmark it!

Lenke til kommentar

Asus sine FTP mirrors har alltid vært slik som jeg kan huske. Jeg har merket at det er litt mere hastighet og hente på mirrorene i asia da. Jeg bruker også en FTP klient med asus mirrorene lagret slik at jeg kan teste alle mirrorene raskt for og finne ut hvilken som er raskest.

Lenke til kommentar

Nei, det skal ikke være lett ser det ut som. Men det burde være mulig å få til et bedre system enn det som er nå. Man kan omtrent ikke gå inn på den siden uten at det er et eller annet problem( enten går det vanvittig tregt å surfe, ellers kan ikke siden vises i det hele tatt, ingen av FTPene virker, etc, etc.)

Noen ganger ligger driver, bios osv i feil kategori, nei dette burde de rydde oppe i snarest.

 

Ikke mye positivt å si om den sida.

Lenke til kommentar

Snakker om sola...

Etter 10 min og ca en tredel på vei i nedlastning av manual var det stopp. Er også lut lei den elendige nett-tjenesten til Asus. Er ikke bare nedlastning som går dårlig, men bare å bla rundt på sidene til Asus er jo en tolmodighetsprøve.

Veldig synd, for jeg har stor sans for produktene deres.

post-56388-1175267222_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Tar jeg ikke helt feil så caper ASUS på 20 Kb normalt. Det kan være de har et dynamisk systemsom tildeler mer båndbredde i rolige stunder, men i arbeidstid har jeg aldri opplevd over 20 Kb fra noen av sitene. Jeg har bygget noen hundre ASUS-sysmter, så jeg har vært innom sidene deres et par ganger.

 

Det som er mer håpløst er mangelen på drivere til aktuelle modeller. Har ikke giddet å sjekke FTP enda, men jeg sitter med en Vintage V3 nå, og det eneste som er ute av drivere på web er beta lyddrivere til Vista...

 

Hele ASUS sitt apparat ut over produksjon og slag suger enormt, noe det virker som om alle distribusjonsledd er enige i. Synd at de slipper unna med det, men sånn er det når man er så stor med så stor bredde og lav pris. Sluttkundene kjøper ASUS og da må bare andre ledd ta til takke med et elendig system.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...