Gå til innhold

Hvorfor jeg hater damagemetere


Anbefalte innlegg

For meg er damage metere i forskjellige slags former, verktøy - slik at jeg kan sørge for at jeg hele tiden yter maks av hva jeg kan klare. Studere, finne feil, kort og godt forbedre mitt eget bidrag til raidet. Hvis en er i et seriøst guild uten å tenke at en bør gjøre sitt beste.. da har en ingenting å gjøre der i mine øyne. Jeg gjør mitt beste for felleskapet og progress, og jeg forventer at mine medspillere gjør det samme. Noe annet ville være respektløst og virke mot sin hensikt, da vi forsøker å mestre det meste :)

 

Nå spiller jo de fleste sammen med barn, så noe misbruk må en regne med.. kids som tror de får større e-tiss av å ligge øverst på dmg meteret, uten konsiderasjon til hva andre følger deres spillestil måtte føre med seg. Lite råd; hvis du tror du "eier" damage meteret som rogue f.eks., ta en kikk på "healing taken" etter raid før du skryter deg opp, ligger du ikke godt mot bunnen der gjør du en dårlig jobb. Unntaksvis er spesielle "melee uvennlige" encounters selvsagt.

 

Hva jeg prøver å forfekte er vel egentlig at "meters" kan brukes til noe bra, men også til noe som ikke gagner noe annet enn ditt eget ego.. bruk det vettig og ta lærdom av dine feil og tydelige mangler, da kanskje du kan bli en bedre spiller ;)

Endret av superreven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elsker damagemeters. Begge raidguilder jeg var i før på pvp server brukte dette for å luke ut slackers. Det ble også brukt til å forbedre spillere som ikke spilte klassen sin godt nok. Jeg har ikke opplevd at folk i noen av dem guildene har blitt skrytt opp i skyene pga dps done. Tvert imot fikk alle klasser som gjorde det bra skryt uavhengig av om det var dps eller healing.

 

Situasjonen var derimot en annen i siste raidguilden jeg var med i på en pve server. Der ble damagemeter etterhvert banna i raids. Vi var 5 stykker som dreit i dette å fortsatte å bruke det.

Motstanderene av damagemeters var spillere som bare hang med i raidet. Da en protspec tank slår en hunter sier det seg selv at noe er galt.

Siden det ikke ble gjort noe med dette slutta spillere. Gode spillere.

 

Om jeg spiller dps klasse er målet mitt å være på topp 5 på damage, og blandt dem siste i bunnen på damage taken, samme med healing recived.

 

Edit: Omformulert siste setning.

Endret av Darkrevan
Lenke til kommentar

DeeTee, du kan ikke vite veldig mye. Kan tanke bedre enn deg i hvertfall. Og jo, du ville funnet det frustrerende hvis en rogue stunnet en av monstrene du prøvde å få med deg, men som endte opp med at patrols ble med. På grunn av roguen. Det er ikke mye tankens feil.

 

Det damagemeters gjør er å få dps overiverige og starte altfor tidlig. Taunt er noe man sparer til mobs som løper mot healer eller en annen squishy, ikke til å starte en kamp.

Endret av Xpm
Lenke til kommentar

jaja, kanskje det får dps overivrige for noobs - det kan ikke jeg stå til takke for. På våre tanker kan jeg hvertfall gå allin med adrenalinerush og trinkets, siden de gjør 1000tps så det er ikkeno stress. Vi får håpe du får litt bedre gear da vettu, så kanskje du har noe å stille opp med allikevel

 

<3 love <3

Lenke til kommentar
Jeg vet at det er noe som heter "healmeter", noe som forsåvidt er en kjekk greie, men for det første kan den manipuleres, og for det andre er det fortsatt ikke samme "wow!"-effekt som top damage meter.

Ærlig talt, det er ikke mange som bryr seg om du havner på topp 1 eller 5. plass på healmeteret uansett.

Hvordan?

 

Og når det kommer til damage meters så vil jeg si at det har positive og negative sider, i et raid kan konkurranse være en god ting hvis det får folk til å yte mer og jeg vil også si at statistikk samlet over lang tid hvis man mener at noen slacker for mye kan brukes. Det har positive og negative sider. Med så store raid som WoW støttet på level 60 og hvordan WoW community er så tror jeg man hadde hatt problemer med at folk ikke prøvde hardt nokk i mange guilds uten damage meters og annen statistikk.

8214644[/snapback]

 

Det kan manipuleres ved å spamme ut greater heals etter hvert pull recovery/wipe recovery.

Garantert til å gi deg mye healing done, uten særlig risiko for å havne på overheal.

8214973[/snapback]

Verdien av en hp skadet er veldig statisk, verdien av en hp healet er veldig dynamisk. Folk med vett i skallen og mer enn 2 måneders MC farming på rævva vet at et healing meter ikke er i nærheten av å kunne si like mye om slacking som et damagemeter kan. Alltid en gjøk eller to som reagerer om noen har 10% mindre healing done enn han øverste, men det betyr ikke at han med mindre healing har vært mindre effektivt. Mer enn sjeldent er det tvert imot. Spesielt folk som har rerolla en healer class har en tendens til å dømme etter healing meter, har et par av de i guilden. Trøster meg med at de lærer nok en gang, de også.

Lenke til kommentar

I guilden min så er det bare dps'er som får kjeft :p Og av og til healere som er helt ute å kjøre... Men så har vi guildledere av warriors, palas og priests.

Virker som noen her er i helt mongo guilder. Alle burde vite at det er vanskeligst å være healer og tank. Er jo elementærkunnskap.

Men dmgmeter er morsomt. Å prøve å holde dps på samme nivå som roguesene.

Lenke til kommentar

 

 

haha , elsker dark legacy comicsa :!:

 

Selv spiller jeg prest, nå spiller jeg ikke i raiding guild og er en skyggeprest.

Før tbc var jeg alltid healer.

Å heale er kjempemorro syns jeg og har raidet aktivt ca 1år.

Som healer fikk jeg SJELDEN noe ros, men vi prestene hadde det jo kos i prestekanalen vår =).

 

syns healingmeter er morsomt å få med seg i raids, men dette er jo selvsagt ikke noe som beviser hvor god healeren er.

Husker for lenge siden når vi drev med Chromaggus i BWL så sto jeg og healte tanken sammen med noen andre og da timet jeg greater heals, men selvsagt var det jo noen der som bare spamma low ranks hele tiden, så jeg fikk ikke landet inn så veldig mange heals etter hverandre... ellers så dispellet jeg osv...

Også skjedde det et eller annet som ikke var bra , chromaggus brukte en eller annen farlig breath og begynte å critte tanken, da brant det litt med healing og til slutt døde tanken vår og dette resulterte i et wipe.

 

Også postet folka healingmeter..... jeg lå ikke så bra ann og da spurte guildmasteren meg på vt "hvorfor har du så lite healing ?!"

også begynte han å si sånn , greit nok jeg skjønner at man kanskje ikke tror alle følger med selvom man ikke er på toppen , men dette betyr ikke at man slacker .... i hvert fall ikke om man spiller prest som i tillegg både dispeller og shielder som ikke viser på damage meter.

 

Men sånn ellers pleide jeg å ligge mellom top 3-4 på healingmeteret.

Lenke til kommentar

I alle instancensene jeg har vært på siden jeg fikk dmg-meter(3 stk) har jeg vært har jeg vært på toppen av lista, over både rogue og mage (har 32% av dmg):D Jeg er hunter.

Har jeg vært på party med forferdelig dårlige roguer og mages eller er det noe gale med mitt dmg-meter?

Lenke til kommentar

 

 

haha , elsker dark legacy comicsa :!:

 

Selv spiller jeg prest, nå spiller jeg ikke i raiding guild og er en skyggeprest.

Før tbc var jeg alltid healer.

Å heale er kjempemorro syns jeg og har raidet aktivt ca 1år.

Som healer fikk jeg SJELDEN noe ros, men vi prestene hadde det jo kos i prestekanalen vår =).

 

syns healingmeter er morsomt å få med seg i raids, men dette er jo selvsagt ikke noe som beviser hvor god healeren er.

Husker for lenge siden når vi drev med Chromaggus i BWL så sto jeg og healte tanken sammen med noen andre og da timet jeg greater heals, men selvsagt var det jo noen der som bare spamma low ranks hele tiden, så jeg fikk ikke landet inn så veldig mange heals etter hverandre... ellers så dispellet jeg osv...

Også skjedde det et eller annet som ikke var bra , chromaggus brukte en eller annen farlig breath og begynte å critte tanken, da brant det litt med healing og til slutt døde tanken vår og dette resulterte i et wipe.

 

Også postet folka healingmeter..... jeg lå ikke så bra ann og da spurte guildmasteren meg på vt "hvorfor har du så lite healing ?!"

også begynte han å si sånn , greit nok jeg skjønner at man kanskje ikke tror alle følger med selvom man ikke er på toppen , men dette betyr ikke at man slacker .... i hvert fall ikke om man spiller prest som i tillegg både dispeller og shielder som ikke viser på damage meter.

 

Men sånn ellers pleide jeg å ligge mellom top 3-4 på healingmeteret.

8222896[/snapback]

 

Men alle i din gruppe døde før enrage på huhuran :(

Lenke til kommentar

Synes damage meters er helt greit. Bruker det mest til å se hvem som slacker, hvem som er flinkest til å få best dmg taken vs dmg done ratio, og hvem som har dispela mest. Som tank føler jeg meg ikke utenfor bare fordi jeg ikke er top kandidaten til å ende opp som 1 på damage meters. Får nok oppmerksomhet når man står i spotlighten og fører gruppa fremmigjennom, samt tanker mobs som hitter helt sykt.

 

Skjønner at en healer føler seg utenfor, og har følt det selv når jeg har spilt som healer. Men å fjerne en morsom feature som damage meters bare for at healers er sjalu blir for teit. Behold damage meters og add noe for healers istedet.

 

At damage meters ikke viser total kontribusjon fra hver enkelt class er noe jeg er helt klar over. Det gjelder ikke bare healers og tanks. Rogues som slenger opp stuns istedet for damage moves f.eks. får ikke inkludert den kontribusjonen på meters. Det betyr at Roguen sikkert ender opp lavere enn Magen på meters, men i motsetning har Roguen hjulpet til å mitigere mye damage på tanken.

Lenke til kommentar

post-16776-1174990148_thumb.jpg

Dmg-meter syntes jeg er nesten mer viktig enn threatmeter. Dess mindre dps dess lenger tid trenger gruppen på å overvinne hva enn de slåss mot. Og dess lenger tid det tar dess mer belastes de som holder alle sammen i live - de kan jo ikke holde på t i det uendelige.

 

Men, tallene må selvsagt tolkes. "Damage done" er mest en afk-måler. De som er på topp her kan være grei å ha med på mange, lange og lette oppgaver. "Damage per second" viser hvem du helst bør ta med på vanskelige utfordringer. "Damage taken" er også grei å holde øye med. Samtidig kan det være noen som hjelper gruppen på andre måter enn bare å gjøre mye skade, dette kommer ikke frem fra dmg-meter.

Lenke til kommentar
post-16776-1174990148_thumb.jpg

Dmg-meter syntes jeg er nesten mer viktig enn threatmeter. Dess mindre dps dess lenger tid trenger gruppen på å overvinne hva enn de slåss mot. Og dess lenger tid det tar dess mer belastes de som holder alle sammen i live - de kan jo ikke holde på t i det uendelige.

 

Det er umulig å gjøre det bra på dmg uten å holde øye med threat. Og hva hjelper det å toppe dmgmeter hvis du får aggro og sørger for at hele raider wiper gang på gang?

Lenke til kommentar
post-16776-1174990148_thumb.jpg

Dmg-meter syntes jeg er nesten mer viktig enn threatmeter. Dess mindre dps dess lenger tid trenger gruppen på å overvinne hva enn de slåss mot. Og dess lenger tid det tar dess mer belastes de som holder alle sammen i live - de kan jo ikke holde på t i det uendelige.

 

Men, tallene må selvsagt tolkes. "Damage done" er mest en afk-måler. De som er på topp her kan være grei å ha med på mange, lange og lette oppgaver. "Damage per second" viser hvem du helst bør ta med på vanskelige utfordringer. "Damage taken" er også grei å holde øye med. Samtidig kan det være noen som hjelper gruppen på andre måter enn bare å gjøre mye skade, dette kommer ikke frem fra dmg-meter.

8247773[/snapback]

 

Var huntern og magene afk der eller? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...