Gå til innhold

Rekkefølge på lasting av siden

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg opplever noen ganger om dagen at diskusjon.no henger i noen sekunder før det laster inn, grunnet at den venter på data fra diverse ad-servere. Kunne det være en idé å la det egentlige innholdet laste først, og så la ad1.hardware.no, adform.net og statik-gallup.dk-tingene laste etterpå? Jeg vet ikke hvor lett det er å reorganisere så ting blir lastet i en mer hensiktsmessig rekkefølge, men det er ganske frustrerende å vente på at "unyttige" ting blir lastet før man få se innholdet.

Endret av Zethyr
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva vil det si Marley?

Det må vel uantsett være mulig å gjøre noe med?

Ser forøvrig ikke nødvendigheten i å endre på det, nå kjører snart forumet 100% på nye servere, når det skjer vil lastetiden minskes betrakterlig uantsett. Men selvfølgelig, det har vært dårlig lastetid før, så kan se grunn til å gjøre det.

Skrevet
Har ikke du litt inngående kjennskap til HTML? Isåfall vet du vel at et dokument lastes hierarkisk

8207780[/snapback]

Jeg har glemt det meste av HTML og div ting, men jeg innbiller meg at det kan fikses et lite AJAX-script, evt. Javascript, som sørger for å hente inn "unødvendige" detaljer etter at hovedinnholdet er lastet. Akkurat som jeg husker at jeg gjorde på min nettside en gang for å laste noen bilder til hover-effekter etter at hovedbildene var lastet.
Skrevet
Har ikke du litt inngående kjennskap til HTML? Isåfall vet du vel at et dokument lastes hierarkisk

8207780[/snapback]

Jeg har glemt det meste av HTML og div ting, men jeg innbiller meg at det kan fikses et lite AJAX-script, evt. Javascript, som sørger for å hente inn "unødvendige" detaljer etter at hovedinnholdet er lastet. Akkurat som jeg husker at jeg gjorde på min nettside en gang for å laste noen bilder til hover-effekter etter at hovedbildene var lastet.

8227465[/snapback]

Jeg skal ikke uttale meg for sikkert, men jeg tror det er umulig å laste uhierarkisk. Mistenker dette iallefall.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...