Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får en REKKE med blåskjermer.


Anbefalte innlegg

Gjør som de sier. Bruk ikke 4 brikker i ett system.

Min erfarig er at det skaper mye trøbbel, så eg bruker alltid max 2 brikker.

2x512, eller 2x1024. Alle mine hovedkort er msi.

8193675[/snapback]

 

 

har tatt ut 2 brikker, hadde kun 2 brikker no i en lengre tid.. men i dag klikka pc'en igjen..

 

dama som sa at ho kun fikk blå og svart skjerm, så jeg vet ikke hvilken blå skjerm det var:s

 

Biosen brukte sikkert 1min på å finne HD, og kom seg rett og slett ikke inn i windows. enten fikk jeg at jeg ikke hadde noen HD'er eller så stoppa loadning av windows.

 

kom meg inn etter vert, brukte last known working windows eller hva det heter (F8). men før jeg kom inn så var det en rekke filer som vart "reparert" med scandisk.

 

ser nokk ut at dette problemet ikke er ment at jeg skal finne ut av, så må nokk levere inn pc'en for første gang i mitt liv :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
orket ikke lese gjennom alt

 

men det var et KJENT problem at s939 HK har problemer med 4 minnebrikker... er nok det som er problemet ditt

8240971[/snapback]

 

vist du hadde orket å lese siste posten jeg laget så hadde du vist at jeg ikke brukte 4 rambrikker, men likavel har samme "feilene".

Lenke til kommentar
Litt ymse tips:

Oppdater bios til hovedkortet.

Slå av command queuing, dette er egentlig alltid anbefalt da det er mye problemer med funksjonen (how to)

Øk volt på minnet ett hakk.

8242610[/snapback]

 

har oppgradert biosen. den er up to date.

minne volten er sotte opp fra 2.6 til 2.8

 

skal prøve å slå av command que.

Lenke til kommentar
Om noen av tipsene fungerer så gi gjerne beskjed da dette kan være til hjelp senere for andre med samme problem..

8262255[/snapback]

 

det skal jeg seffølgelig gjøre. har hatt en del ekstra jobb i det siste så har ikke fått så mye tid til pc'en enda. har starta å lete litt etter hva jeg skal gjøre, men alle vet no at google har mye unødvendig info også.

Lenke til kommentar
slå løs på pc'n med slegge... hjelper ikke pc'n, men du får vel ut litt fustrasjon :p

 

Kunne vel prøvd å ta ut harddiskene og sette inn en av de og reformatere mens du bare bruker 1minne brikke...

8265319[/snapback]

 

tror du virkelig det hjelper?

 

slo seg vrang her igjen en for 2-3 dager siden.. var et helvette uten like å få til å legge inn windows igjen pga at biosen ikke fant HD.

 

Startet med denne feil mld:

 

Kermel_stack_inpage_error

 

Stop: 0x00000077 (0xc0000185, 0xc0000185, 0x00000000, 0x00198000)

Lenke til kommentar

Error Message:

STOP: 0x00000077 (0xParameter1, 0xParameter2, 0xParameter3, 0xParameter4) KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR.

http://www.smartcomputing.com/techsupport/...2&ErrorID=21842

 

Search Error Messages

http://www.smartcomputing.com/techsupport/...00000077&Type=1

 

Error Message:

STOP: 0x00000077

http://www.smartcomputing.com/techsupport/...2&ErrorID=21349

 

 

Jeg vil anbefale deg å prøve en virussjekk og en spywaresjekk i følgende rekkefølge:

 

Dersom du har Windows XP kan en systemgjenoppretting etter at du har fjernet virusene føre til at du stiller tilbake maskinen til å være infisert igjen. Prøv først å fjerne virusene uten å deaktivere systemgjenoppretting.

Dersom du klarer å desinfisere maskinen stenger du av systemgjenoppretting, restarter og setter på systemgjenoppretting igjen. Dersom du ikke klarer å fjerne virus kan en systemgjenoppretting fungere, velg da et gjenopprettingspunkt hvor du VET du ikke var infisert.

 

 

All skanning etter virus og spyware skal du nå foreta i sikkermodus med nettverk.

 

Følg lenken dersom du ikke vet hvordan du starter i Sikkermodus med nettverk.

 

Foreta en virusskanning i nettleseren din med BitDefender. Dersom du finner virus starter du på nytt i sikkermodus med nettverk etter skanningen, og foretar en ny skanning.

 

Deretter tar du en spywaresjekk med Ewido Onlinescan. Dersom du finner spyware starter du på nytt i sikkermodus med nettverk etter skanningen, og foretar en ny skanning.

 

Så snart du har fått til å kjøre begge skannerne uten at de gir indikasjon på virus eller spyware er du ferdig med å skanne og skal starte maskinen i vanlig modus igjen.

 

Deretter kan du gå videre til å installere antivirusprogramvare og antispyware dersom du ikke har noe slikt fra før. Slike programmer finner du på oss.viztnd.com/secprog.shtml.

 

Les her dersom du ønsker informasjon om hva spyware er og hvordan du best mulig kan holde PC-en din ren for dette.

 

Les her dersom du ønsker lenker til informasjon om hva virus, trojanere og ormer er.

 

Når det gjelder sikkermodus skal du IKKE gjøre noe annet imens, dvs du skal ikke sitte og surfe her eller andre steder. Dette fordi du da kan starte spionprogrammene eller virusene manuelt.

Ovenstående svar med virus og spywaresjekk er basert på en utvidelse for Firefox som henter hurtigsvar på enkelte gjentagende spørsmål. Svarene hentes fra http://hurtigsvar.viztnd.com og utvidelsen til Firefox kan hentes fra www.home.no/apepost for de som ønsker det.

:)

 

http://security.symantec.com/sscv6/home.as...STZHSZPW&bhcp=1

Endret av Jack_The_Bull
Lenke til kommentar
Error Message:

STOP: 0x00000077 (0xParameter1, 0xParameter2, 0xParameter3, 0xParameter4) KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR.

http://www.smartcomputing.com/techsupport/...2&ErrorID=21842

 

Search Error Messages

http://www.smartcomputing.com/techsupport/...00000077&Type=1

 

Error Message:

STOP: 0x00000077

http://www.smartcomputing.com/techsupport/...2&ErrorID=21349

 

 

Jeg vil anbefale deg å prøve en virussjekk og en spywaresjekk i følgende rekkefølge:

 

Dersom du har Windows XP kan en systemgjenoppretting etter at du har fjernet virusene føre til at du stiller tilbake maskinen til å være infisert igjen.  Prøv først å fjerne virusene uten å deaktivere systemgjenoppretting.

Dersom du klarer å desinfisere maskinen stenger du av systemgjenoppretting, restarter og setter på systemgjenoppretting igjen. Dersom du ikke klarer å fjerne virus kan en systemgjenoppretting fungere, velg da et gjenopprettingspunkt hvor du VET du ikke var infisert.

 

 

All skanning etter virus og spyware skal du nå foreta i sikkermodus med nettverk.

 

Følg lenken dersom du ikke vet hvordan du starter i Sikkermodus med nettverk.

 

Foreta en virusskanning i nettleseren din med BitDefender. Dersom du finner virus starter du på nytt i sikkermodus med nettverk etter skanningen, og foretar en ny skanning.

 

Deretter tar du en spywaresjekk med Ewido Onlinescan. Dersom du finner spyware starter du på nytt i sikkermodus med nettverk etter skanningen, og foretar en ny skanning.

 

Så snart du har fått til å kjøre begge skannerne uten at de gir indikasjon på virus eller spyware er du ferdig med å skanne og skal starte maskinen i vanlig modus igjen.

 

Deretter kan du gå videre til å installere antivirusprogramvare og antispyware dersom du ikke har noe slikt fra før. Slike programmer finner du på oss.viztnd.com/secprog.shtml.

 

Les her dersom du ønsker informasjon om hva spyware er og hvordan du best mulig kan holde PC-en din ren for dette.

 

Les her dersom du ønsker lenker til informasjon om hva virus, trojanere og ormer er.

 

Når det gjelder sikkermodus skal du IKKE gjøre noe annet imens, dvs du skal ikke sitte og surfe her eller andre steder. Dette fordi du da kan starte spionprogrammene eller virusene manuelt.

Ovenstående svar med virus og spywaresjekk er basert på en utvidelse for Firefox som henter hurtigsvar på enkelte gjentagende spørsmål. Svarene hentes fra http://hurtigsvar.viztnd.com og utvidelsen til Firefox kan hentes fra www.home.no/apepost for de som ønsker det.

:)

 

http://security.symantec.com/sscv6/home.as...STZHSZPW&bhcp=1

8284801[/snapback]

 

takker for svar. skal teste dette no.

 

er vel ca 14 timer siden jeg re instalerte windows :s

Lenke til kommentar
Biosen brukte sikkert 1min på å finne HD, og kom seg rett og slett ikke inn i windows. enten fikk jeg at jeg ikke hadde noen HD'er eller så stoppa loadning av windows.

 

Er det SATA-disker du har?

 

Jeg har erfaring med et Antec-kabinett med en skuff med plass til 4 eller 5 disker. Jeg er så å si 100% sikker på at problemet kommer fra SATA som ikke er like robuste som de gamle 40-pins IDE-kontaktene. Når man har 3 disker i skuffen med 2 realtivt stive strømkabler, blir det kamp om plassen for å unngå en bakenforstående vifte og man får prolemer med SATA.

 

Har fått systemet stabilt ved at disker ikke forsvinner. Jeg har ikke opplevd blåskjermer, men neste gang vil jeg skifte til vinklete kabler.

Lenke til kommentar

Poster her, da jeg har nesten samme type problem:

 

Har 2 partisjoner, en med windows XP, og en med Vista.

 

 

satt og surfet med firefox i vista, da jeg plutselig fikk en bluescreen, så jeg restartet PC'en og gikk inpå XP, for og spille litt world of warcraft, så etter 2 sec, så krasjet spillet, med erroren "cannot read memory" og deretter blue screen, så prøvde jeg og STARTE opp vista og xp igjen. nå kommer jeg ikke inn på noen av de.

får bare bluescreen med en gang.

 

 

Noen som vet hva problemet kan være ?

 

EDIT: tok ut 3 av 4 rambrikker for og sjekke om det var det. men framdeles bluescreens. men fikk om meldingen om NTFS bla bla.. HDD'en som har tatt kvelden eller ?

 

satte inni XP cd'en for og prøve og formatere, men får opp en melding med en gang jeg startet den opp, om at den ikke finner en fil til og starte opp windows XP cd'en os osv :S

 

dette ser håpløst ut...

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar
Noen av de med problemer som ennå har forsøkt å slå av command queuing?

8292643[/snapback]

 

For å være helt ærlig så har jeg ikke peiling på hva det er eller hvordan slå det av:s

 

må vel innrømme at jeg er litt for lat å lete side opp og side ned på google.

Lenke til kommentar

fant noe no:

 

Disable all tagged queuing. If you enter Device Manager, go to the IDE/SATA/RAID channel properties, you can change all sorts of fun option. Anything that has to do with tagged queuing, DISABLE! This means NCQ, TCQ and the RAID equivelents.

 

men fant ikke noe i device manager jeg kunne disable.

 

se vedlakt bilde. der kan dere også se at jeg har mistet 2 av 3 hardisker siden jeg kun har C: igjen:(

post-32072-1175528150_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...