Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får en REKKE med blåskjermer.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, hvis ikke du har penger til Disk Kabler, så kan du prøve å låne noen.. Hvis du vet om noen som har =)

 

Og hvis dette ikke er problemet ditt, så er jeg redd for at det kan være hovedkortet ditt som har tatt kvelden

8420317[/snapback]

 

Nei, SATA kabler er ikke defekt, hovedkort er ikke defekt. Det er _SÅ_ mange mennesker som har lignende problemer, at det du sier bare høres tåpelig ut.

 

Jeg skal forklare dette som om jeg forklarer det til en 3-åring: hvis jeg setter tilbake den gamle dingsegreisen (GF7800GT'en min), så forsvinner de dumme tingene (BSOD, data låser seg, etc..).

Lenke til kommentar

Jeg har fulgt med på denne tråden i en stund i håp om at jeg skal finne svaret på mine problemer. Det har jeg jo forsåvidt gjort og da må jeg dele erfaringen min med dere.

 

Story som følger:

 

- Ustabil PC i både XP og Vista.

- Rekke blåskjermer i hytt og gæver

- Maskinen fryser (blir svar)

- Testet med MEMTEST i Windows, null feil

- Testet med Windows Memory Tester (vista), fant mange feil (9)

- Testet med MEMTEST86, fryser ved alle testene, siste gang nå fikk jeg 146 feil.

 

Det er da tydelig at det er RAM som er feilen her. Det jeg ville frem til er at jeg har kjørt tester før, uten at det har gitt noen feil. Så jeg begynte å feilsøke andre deler, mistenkte drivere for å krangle. Skjermkortet kunne det være siden jeg har byttet vifte, men det viser seg å være friskt som bare det. CPU'en er noe jeg har hatt mistanke om de siste dagene, da jeg finner informasjon om mulig error i Eventviewer (multifreeprosessor 86).

 

Nå skal brikkene tilbake til Komplett.no for en test og da legger jeg ved bilde av MEMTEST86 hvor feilene kom, så de ikke tror jeg bare flipper med dem.

 

EDIT - Legger ved bilder fra MEMTEST86 og følgende feilmeldinger ved heng og restart av Windows.

Må gjerne få en expert forklaring på MEMTEST86 feilmeldingen da jeg ikke er helt fortrolig med å lese tallkoder ;)

post-5508-1177015863_thumb.jpg

post-5508-1177015949_thumb.jpg

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Det fine med dette forumet er at det er en god del med seriøst bra peiling på sakene sine. Takk for all hjelp og tips aspstein! Helt knall!

 

Fikk desverre ikke testet brikkene en og en før jeg sendte de avgårde. Det er jo et KIT så hvis en brikke er feil, så får jeg vel erstattet hele KIT'et vil jeg tro.

 

Jeg finner det rart at disse brikke skulle begynne å krangle med meg. De står på QLV hos ASUS som godkjente brikker. Men det var i allefall forklaringen på ustabilitet og bluescreens hos meg de siste ukene / månedene. (håper jeg....)

Endret av andylove
Lenke til kommentar
Jeg har fulgt med på denne tråden i en stund i håp om at jeg skal finne svaret på mine problemer. Det har jeg jo forsåvidt gjort og da må jeg dele erfaringen min med dere.

 

Story som følger:

 

- Ustabil PC i både XP og Vista.

- Rekke blåskjermer i hytt og gæver

- Maskinen fryser (blir svar)

- Testet med MEMTEST i Windows, null feil

- Testet med Windows Memory Tester (vista), fant mange feil (9)

- Testet med MEMTEST86, fryser ved alle testene, siste gang nå fikk jeg 146 feil.

 

 

ser nokk ut som det er RAM feil der ja, men rart at MEMTEST ikke fant noe..

 

gi oss et svar når du finner ut hva komplett sier.

Lenke til kommentar
Jeg har fulgt med på denne tråden i en stund i håp om at jeg skal finne svaret på mine problemer. Det har jeg jo forsåvidt gjort og da må jeg dele erfaringen min med dere.

 

Story som følger:

 

- Ustabil PC i både XP og Vista.

- Rekke blåskjermer i hytt og gæver

- Maskinen fryser (blir svar)

- Testet med MEMTEST i Windows, null feil

- Testet med Windows Memory Tester (vista), fant mange feil (9)

- Testet med MEMTEST86, fryser ved alle testene, siste gang nå fikk jeg 146 feil.

 

 

ser nokk ut som det er RAM feil der ja, men rart at MEMTEST ikke fant noe..

 

gi oss et svar når du finner ut hva komplett sier.

8426523[/snapback]

 

Det skal jeg gjøre! Jeg må si jeg har fått ordentlig respekt for de som sliter med maskinene sine og blåskjermer. Finnes det noe værre enn å bruke time på time med feilsøking, skuldre opp i nakken ved hver restart, en mulig løsning hvis om at og men? Nei, i allefall ikke når det kommer til PC. Jeg er skikkelig lei hele greia og ønsker bare et hovedkort som virker, CPU som har nok kraft og RAM brikker som ikke feiler. Med andre ord en maskin som virker til det jeg ønsker å bruke den til.

Lenke til kommentar

Ja.. i går følte jeg trangen for å ødelegge noe, siden 2 hardisker "forsvant" fra windows etter jeg hadde spillt C&C i en time. Hadde det ikke vert for at jeg hadde bestil meg en DYR ferie tur hadde jeg kastet hele pc'en og kjøpt min første intel pc.

 

synest at det er rart at NVIDIA ikke har kommet med en ny driver siden july 2006 (?)

Lenke til kommentar
Ja.. i går følte jeg trangen for å ødelegge noe, siden 2 hardisker "forsvant" fra windows etter jeg hadde spillt C&C i en time. Hadde det ikke vert for at jeg hadde bestil meg en DYR ferie tur hadde jeg kastet hele pc'en og kjøpt min første intel pc.

 

synest at det er rart at NVIDIA ikke har kommet med en ny driver siden july 2006 (?)

8426627[/snapback]

 

Du har AMD ja... Hehe, jeg har Intel. Følte meg jævlig teit etter at jeg bytta fra min rock solid A8N SLI m/AMD64 +4000 til P5B deluxe m/E6400. Etter at Intel riggen kom i huset har mye vært tull.

 

Såklart, AMD maskina var litt tullete i en periode den også, men så fikk jeg greisen på den og da var det fryd og gammen.

 

Men det du sier om C&C (3'ern eller??) virker veldig kjent. Ikke det at diskene "forsvinner" men at maskinen frøs og ga meg blåskjerm. Først var det skjermkortdriverne, så ble det patching av selve spillet og så ble det lydkortet som trigga og nå sist er minnet.

 

Forresten, noe som vet om P5B deluxe sitt lydkort er dårlig/sensetivt? Vurdere å bytte ut dette, så jeg får minst mulig å tenke på via hovedkortet...

 

EDIT:

Kan man teste hovedkortet for feil på noe sett og vis? Det er jo temmelig mange bestander på kortet og jeg skrur av det jeg ikke trenger. De fleste blåskjermer skyldes jo driverproblematikk og da er det jo av en viss interesse å deaktivere så mye som mulig av det man ikke trenger. Men hvis noe er defekt på hovedkortet er jo dette ganske vanskelig å finne ut av.

Endret av andylove
Lenke til kommentar

neida, får ikke så mange blå skjermer lengre.. mer at det FRYSER, og jeg må restarte pc'en. når jeg kommer tilbake så er ALLE stasjonene utenom C: borte... :thumbdown:

 

og kan no forstå at det kan skje når E: som C&C 3 ligger instalert på plutselig forsvinner. skjedde for 2 dager siden no, og har en dag i dag ikke fått tilbake mine stasjoner..

Lenke til kommentar
Da har jeg invistert i et Asus A8N32-SLI Deluxe, og dette fikset problemene for min del. Ingen crash, ingen BSOD, bare ro og orden :)

8444760[/snapback]

 

Husker jeg hadde A8N SLI Premium. Aldri noe problemer med det hovedkortet. Faktisk så sitter jeg med en liten sjalu følelse ettersom min maskin nå mangler både CPU og RAM og mye har vært ustabilt siden Intel rigger kom på plass. Jaja, jeg får tro og håpe det var RAM'en som klikka, for den var stabil i en periode før tingen begynte å skjære seg, innså bare forsent at det var minnefeil.

Lenke til kommentar
Da har jeg invistert i et Asus A8N32-SLI Deluxe, og dette fikset problemene for min del. Ingen crash, ingen BSOD, bare ro og orden :)

8444760[/snapback]

 

hvor lenge har system vært stabil?

8449462[/snapback]

 

Har nå stått på i over 24 timer. Har spilt WoW ganske mye i løpet av den tiden (ca 12 timer, var i WoW problemene meldte seg oftest), har kjørt noen runder med benchmarks, osv. :)

Lenke til kommentar
Da har jeg invistert i et Asus A8N32-SLI Deluxe, og dette fikset problemene for min del. Ingen crash, ingen BSOD, bare ro og orden :)

8444760[/snapback]

 

hvor lenge har system vært stabil?

8449462[/snapback]

 

Har nå stått på i over 24 timer. Har spilt WoW ganske mye i løpet av den tiden (ca 12 timer, var i WoW problemene meldte seg oftest), har kjørt noen runder med benchmarks, osv. :)

8449885[/snapback]

 

 

vil ikke si at du er "trygg" enda.. pc'en min har vert stabil opptil 2 uker. med wow, C&C 3, film redigering og nedlastning før den fikk problemer igjen.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

har akkurat hatt samme problem siden igår til idag. fikk til og med bluescreen når jeg skulle installere windows :hrm: menne idag så tok jeg ut begge ram brikkene mine og satte inn mine søster sine for og teste. og gjett hva! jo det ser faktisk ut som om det funker! vart veldig overrasket når jeg fant ut dette.

så kanskje du skal teste det samme? ta ut all ram og sett inn ny, ser iaffall ut som om det funker her :thumbup:

 

og ps det er en helt annen type ram hu har, hu har 1år gammel og den som det klikker på er ca 2-3år gammel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...