Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får en REKKE med blåskjermer.


Anbefalte innlegg

ser ut som problemet er fixet no.. takker så mye for alle svar:D

 

men når jeg satt inn igjen rambrikken jeg tok ut så fikk jeg en konstant pipe lyd. altså pip pip pip....

 

tok ut igjen ram brikken, men lyden var der enda.. kjørte biosen på safe settings men hjalp ikke..

 

lyden varer helt til pc'en starter å loade windows.. hva i alle dager er det no da..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt har virket bra no i en lengre periode.

 

men så kom den igjen...

 

DRIVER_IRQUAL_NOT_LESS_OR_EQUAL

 

 

*** Stop: 0*000000D1 ( 0x0000002c , 0x00000007, 0x00000001, 0xF71EFE8C )

 

*** NVATA.SYS

Address F71E4E8C base at F71D7(ELLER 1)000, datesamp 444D72C9

 

 

-------

er ikke sikker på om det var F71D7000 eller F71D1000.

 

så noen har peiling på dette? ikke instalert noe nye spill, prog eller drivers..

 

sjekket også i går om jeg hadde virus/spy. (i safemode, med online scans).

Lenke til kommentar
Er du 100% sikker på at du fikk slått command queuing skikkelig av?

Skal kunne se det i enhetsbehandling..

 

Har dy nyeste chipset driverne?

8398116[/snapback]

 

ja command queuing er av, vist det ikke har slått på av seg selv da :hmm:

 

mener at jeg skal ha de nyeste driverne. skal sjekke dette for å være sikker.

 

Prøv å avinstallere 'nvidia ide driveren' fra kontrollpanelet, om du har den installert. (Windows vil 'reverdere' tilbake til sin egen driver). Se om det kan får orden på denne blåskjermen.

 

Dette vil bare gjøre vondt verre, siden da vil command queuing være slått på uten at jeg kan slå det av. og det er ikke en bra ting.

 

Rart, det var "stabilt" i en lang periode no. merket også at D: , E: , F: , G: og H: var borte i dag.

 

men kan det være noe med det samme da, siden denne blåskjermen var forskjellig fra de andre.

Lenke til kommentar

med live update (MSI) blir jeg fortalt at dette er den siste driveren som har kommet:

 

NVIDIA C51/CK804 System Driver

Online Ver. 6.82

 

http://www.nvidia.com/object/nforce_nf4_win2k_6.86.html

 

men holder også på å laste ned denne.. skal teste begge.

 

ser på device manager no:

 

på orimary channel har jeg valgt av: Let bios select transfer mode, enable read caching og enebla write caching.

 

skal dette være på?

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Sånn ca 99% av gangene jeg har fått irql or equal så har det vært pga nettverkskort..

8413777[/snapback]

 

Joda, men nå har altså ikke maskinvaren min endret seg bortsett fra skjermkort. Og jeg hadde ikke disse problemene før. Det som er så utrolig kjedelig er at det er totalt random når problemer oppstår. Noen ganger skjer det rett etter boot, andre ganger kan jeg spille/loke/høre musikk i timesvis før noe skjer.

 

Også lagt merke til at lyden kommer og går, så jeg håper nytt lydkort kan fikse dette. Jeg har litt mistanke til at varme har skylden da. Mitt 8800GTS 320 ble så varmt at kjøleribben på mitt X-Fi extreme music falt av (står 3 spor lenger ned på hovedkortet), og jeg nærmest brenner meg når jeg tar på det.

 

Har ellers god luftgjennomstrømming, alle andre komponenter er "kjølige" (harddisker går aldri over 28 grader, x2 4600+@2,77Ghz går aldri over 40 grader på load, osv..), så jeg synes det er veldig rart :cry:

Lenke til kommentar

IRQL kan være vanskelig å finne ut av og har ikke alltid noen direkte tilknytning til nyest maskinvare å gjøre (ihvertfall ikke med tanke på at noe kan være defekt).

 

Det kan iblant være så krevende å finne ut av slikt at jeg faktisk har deaktivert nettverkskort på 2 av maskinene jeg har bygd (og satt i annet/brukt nr 2 på hovedkortet).

 

Iblant kan det hjelpe med drivere til nettverkskort visstnok, men kan ikke si det har hjulpet her.

Lenke til kommentar
IRQL kan være vanskelig å finne ut av og har ikke alltid noen direkte tilknytning til nyest maskinvare å gjøre (ihvertfall ikke med tanke på at noe kan være defekt).

 

Det kan iblant være så krevende å finne ut av slikt at jeg faktisk har deaktivert nettverkskort på 2 av maskinene jeg har bygd (og satt i annet/brukt nr 2 på hovedkortet).

 

Iblant kan det hjelpe med drivere til nettverkskort visstnok, men kan ikke si det har hjulpet her.

8414160[/snapback]

 

Tja, nå velger jeg å se på dette som en bil jeg har kjøpt ny motor til, som nå har begynt å fuske. Er vel ikke veldig troende på at det er musikkanlegget i bilen som har skylden for å si det sånn.

 

Selvom det ikke direkte er det nye skjermkortet, så er det garantert indirekte, i og med at problemene først dukket opp etter at det nye kortet var installert (og ganske kjapt etterpå).

Lenke til kommentar
Men så er det ikke en bil men en PC, og den har drivere som kan "krasje" med hverandre.. ;)

8415626[/snapback]

 

Joa, men la oss nå si at jeg hadde et GF 7800GT før jeg byttet, og at jeg ikke skiftet driver, bare kort? :) Uansett, håper at det å skifte ut litt hardware kan hjelpe. Ellers er jeg veldig fristet til å dra frem mitt gamle HX08 kabinett, bare for å få litt avstand mellom alt. Føler at midi-tower ikke helt gjør nytten i disse "varme" tider ;)

Lenke til kommentar
Sånn ca 99% av gangene jeg har fått irql or equal så har det vært pga nettverkskort..

8413777[/snapback]

 

 

jeg kjører med intrigert nettverkskort. kan det være noe i det.. i dag startet en av mine HD og lage rare klikke lyder igjen dette var selvfølgelig menst jeg spillte C&C 3 og hadde ikke savet :wallbash:

 

Hele pc'en låste seg. slo av pc'en, vente et par min og så virka alt fint igjen. kan det hende at irql har ødelakt en av mine HD?

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
En liten pointer: Har du prøvd å bytte kabler til Diskene?

Det kan FAKTISK være så enkelt som det :p

8417474[/snapback]

 

nei, det er vel det eneste jeg ikke har prøvd enda..

 

er utrooolig fattig for tiden, siden jeg har kjøpt ny PSU, ram og skjermkort.

 

 

RAM og psu i håp om å fixe pc'en.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...