Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan logger jeg meg på routeren min?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å komme inn på routeren:

 

start->run->cmd->ipconfig

 

Se etter default gateway, og skriv inn dette i ett brower vindu (eksempel opera/firefox/internet explorer)... Ikke med www. foran.

 

De vanligste er:

192.168.0.1

192.168.1.1

10.0.0.1 (modem mostly)

Noen har også 138.XXX.XXX.X tror jeg.

Lenke til kommentar

Ja, glemte å ta med dette. IP adressen til routeren er jo den som heter "default gateway"... Uansett, passord og brukernavn hvis de ikke har blitt endret pleier å begrense seg til;

 

admin

administrator

1234

 

Enten bare admin/administrator som passord, eller admin som brukernavn med admin/1234 som passord.

Lenke til kommentar
Ja, glemte å ta med dette. IP adressen til routeren er jo den som heter "default gateway"... Uansett, passord og brukernavn hvis de ikke har blitt endret pleier å begrense seg til;

 

admin

administrator

1234

 

Enten bare admin/administrator som passord, eller admin som brukernavn med admin/1234 som passord.

8190804[/snapback]

Uansett hva jeg tar så bare popper det opp en ny boks :dontgetit: må jeg gjøre dette i IE, for jeg bruker FF.

Endret av latter17
Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem å bruke FF. Gjør det hele tiden selv.

 

Brukernavn/passord finner du i dokumentasjonen til routeren din. Har du mistet denne, kan du gå på produsentens hjemmesider for å finne infoen. Blir det vanskelig, skriver du hva slags router du har, så kan det hende vi kan finne standardpassordet for deg.

Lenke til kommentar
Det er ikke noe problem å bruke FF. Gjør det hele tiden selv.

 

Brukernavn/passord finner du i dokumentasjonen til routeren din. Har du mistet denne, kan du gå på produsentens hjemmesider for å finne infoen. Blir det vanskelig, skriver du hva slags router du har, så kan det hende vi kan finne standardpassordet for deg.

8191190[/snapback]

Ett eller anna med speed :whistle:

Lenke til kommentar

Speedtouch regner jeg med. Står det noe nummer på den?

 

Dersom det er en speedtouch, regner jeg med at den kommer fra internettleverandøren din. Da må du si noe om hvilken leverandør du har, siden de forskjellige leverandørene har forskjellig policy på brukernavn og passord.

Lenke til kommentar

først av alt er det din router eller naboens? ja du kan hente ut password, selv om det er flere på forumet som trur det er umulig. jeg sier det ikke er lett.

hvis det er speedtouch du har så er det modemet ditt.

defualt login bruker navn er:

brukernavn: Administrator (leggmerke til stor A)

password: blankt (alså ikke skriv noe)

 

hvis du har telenor så er det login:

admin og password samme som du har på online.no konto

hvis du noen gang har skifta password på konto så bytter dem ikke på adsl modemet. da må du bare resete den

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+9871234
først av alt er det din router eller naboens? ja du kan hente ut password, selv om det er flere på forumet som trur det er umulig. jeg sier det ikke er lett.

hvis det er speedtouch du har så er det modemet ditt.

defualt login bruker navn er:

brukernavn: Administrator (leggmerke til stor A)

password: blankt (alså ikke skriv noe)

 

hvis du har telenor så er det login:

admin og password samme som du har på online.no konto

hvis du noen gang har skifta password på konto så bytter dem ikke på adsl  modemet. da må  du bare resete den

8191408[/snapback]

 

 

Jeg resatte mitt Speed Touch 546i v6 men når jeg logget på fungerte ikke Administrator/(blankt passord). Måtte bruke det passordet jeg hadde før reseten, altså det jeg har blitt tildelt start.no. Er det da egentlig resatt? :)

Lenke til kommentar
Jeg resatte mitt Speed Touch 546i v6 men når jeg logget på fungerte ikke Administrator/(blankt passord). Måtte bruke det passordet jeg hadde før reseten, altså det jeg har blitt tildelt start.no. Er det da egentlig resatt? :)

8317898[/snapback]

 

ofte så kan det være vanskelig og få restatt password på den box'en

ofte en kobinasjon ved og holde in reset mens du stapper i strøm pleier og være bra løsning.

i værtsate fall skru en skru en skrue i reset så den holder seg inn, og så gå på dass eller noe annet . og napp ut og inn strømen i nye og ne, det plier og være en vinner

det går og hack ut password fra den. men hw.no er veldig strenger når det gjelder det, så jeg kan ikke hjelpe deg med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...