Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Formatert laptop virker ikke


Anbefalte innlegg

Hei, har et problem her. Har kjørt recovery cd'en som fulgte med Asus laptopen min noen ganger nå for å kvitte meg med problemer. Problemet har vært at harddisken har suset og gått uten at programmer har kjørt. Dette problemet har dukket opp igjen etter en stund etter at jeg har kjørt recovery cden også.

 

Tenkte derfor at jeg skulle ta en ultimate recovery, og formaterte harddisken manuelt selv. Problemet mitt nå er at recovery cden ikke vil starte. Ser for meg at jeg må preparere harddisken på ett vis. Har den "Hirens Boot Cd" så tror jeg har den programvaren som eventuelt må til.

 

Noen som vet hva som må gjøres?

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gå inn i BIOS og sett den til å boote fra CD i stedet for harddisk.

 

PS: Bare store bokstaver i emnetittelen gir dårlig stemning på forumet. Det er forøvrig en uting sånn uansett.

8190447[/snapback]

 

Det har jeg forsøkt, og det virker heller ikke :hmm:

Lenke til kommentar
... Problemet har vært at harddisken har suset og gått uten at programmer har kjørt. ...

8190294[/snapback]

Det er jo ikke noe problem at disken brukes, Windows selv vil ofte bruke disken ganske intensivt til indeksering etc.

 

Recovery CDer har ingen standard, ikke godt å si hva den forutsetter. Kanskje du har kjørt en 'low level' format som har fjernet MBR og partisjonering.

 

Du tok visst ikke poenget med store bokstaver i tittelen? Moderator pleier å stenge slike poster.

Lenke til kommentar
... Problemet har vært at harddisken har suset og gått uten at programmer har kjørt. ...

8190294[/snapback]

Det er jo ikke noe problem at disken brukes, Windows selv vil ofte bruke disken ganske intensivt til indeksering etc.

 

Recovery CDer har ingen standard, ikke godt å si hva den forutsetter. Kanskje du har kjørt en 'low level' format som har fjernet MBR og partisjonering.

 

Du tok visst ikke poenget med store bokstaver i tittelen? Moderator pleier å stenge slike poster.

8193182[/snapback]

 

Beklager store bokstaver. Tro meg, dette var ikke noen vanlig Windows indeksering. Godt mulig at jeg har kjørt en "low level" format. Noen tips om hvilke program som er gode å bruke til slik preparering?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...