Gå til innhold

En uke uten mobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da jeg bodde i Italia i fjor sleit jeg virkelig når telefonen ble stjålet (det skjedde to ganger faktisk). Da var det ikke lett å få kontakt med hjemlandet, ringe ambassaden, ringe Gjensidige osv osv. Særlig siden jeg ikke kunne noen tlfnr..

 

Her i Norge klarer jeg meg utmerket uten telefon. Det har faktisk hendt at det er har gått nesten to uker uten at jeg har brukt den. De fleste jeg henger rundt med er det lettere å rope på enn å ringe til.

Endret av anderfo
Lenke til kommentar
chat via nett er lov?

8190496[/snapback]

 

Chat er lov ja. Takk og pris :)

 

har du egentlig sagt ifra på forhånd til bekjente at du er uten telefon? hvis ikke forstår jeg presset..

8190838[/snapback]

 

 

Nei, dette er det bare noen få som vet om på forhånd.

 

Vidrekoblig til mobilsvar med opplysninger om email og fast tlf nr burde funke.

8192956[/snapback]

 

I teorien ja. Men så ser det ut som om IP-telefonleverandøren min faktisk ikke vet hvordan man viderekobler(!)

Lenke til kommentar

Enkelte er "tvunget" til å bruke mobiltelefonen mye på grunn av jobb og liknende, men jeg regner med at flertallet her inni hadde fått alvorlige problemer fordi de er så vant til å ha mobiltelefonen. Jeg, for eksempel, bruker mobiltelefonen svært mye. Ikke alltid som telefon, men alt fra småting som kalkulator til e-post og musikkavspiller. Når denne alt-i-et-boksen forsvinner, blir jeg hjelpeløs :p Hadde jeg ikke brukt mobiltelefonen så mye før, så hadde jeg hatt en MP3-spiller (har det nå, men hadde ikke før), jeg hadde hatt en kalkulator, en huskelapp og liknende. Det er altså noe annet for en person med mye mobilforbruk å legge igjen mobiltelefonen, enn det er for en som bruker den lite. Ikke døm oss hardt for å være avhengige! :p

Lenke til kommentar

skjønner at en del her inne hadde hatt godt av en fjelltur uten dekning av noe slag i en ukes tid ;)

 

jeg la igjen mobilen hjemme nyttårsaften når jeg og noen kompiser dro på hytta til en av dem. genial ide selv når vi tok oss en tur for å se på rakettene og dem andre hadde mobildekning akkurat der.

 

behagelig befriende på en måte...

Lenke til kommentar

Marius. Og resten av gjengen. Jeg kan nesten spare deg for arbeidet. Jeg gikk en ute uten mobil når jeg var på ferie i Russland. Hvordan var det? Deilig. Så UTROLIG deilig. Før jeg reiste var jeg stresset og led nesten av mobilfrykt. Hver gang det pep i mobilen var jeg redd for at noe var gått til helsike (satt med et par leie verv i den tiden). Jeg hadde skuldrene oppforbi ørene. Var SÅ stresset.

 

Faktisk gleder jeg meg til jeg er ferdig utdannet lærer og kan med godviljen legge mobilen igjen hjemme. Grunnen til at jeg er nødt å bruke den nå for tiden er helt enkelt det at jeg har en bi-jobb som ringevikar på den lokale kinoen. Jeg er nødt å kunne stille på en halvtimes varsel omtrent. Med fast jobb er ikke dette et problem.

 

Det er dog mer problematisk å være uten datamaskin og internett over en lengre periode. Når jeg flyttet her nord kom ikke datamaskinen min etter før to uker senere. Da hadde jeg gjort masse lekser, drukket enda mer øl, lest bøker utenom og var egentlig ganske lei.

 

Edit: En fordel med denne saken for Marius er jo at han, med den nødvendige frekkhet kan kreve at amobil.no kjøper bilen hans (for en sum han setter opp, selvsagt) siden denne saken gjør at han ikke kan få solgt bilen under ideelle omstendigheter.

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar
jeg har levd 14år uten mobil!  :blush:

8203358[/snapback]

La meg gjette. Du er 14 år? Ellers kan jeg ikke tenkte at du har levd uten mobil i 14 år. Eller så er du 98 eller noe i den dur og vil ikke ha mobiltelefon :p

 

Stakars Marius. Jeg skal iallefall aldri komme med et slikt forslag, jeg ser jo hvor ille det ender nå :p

Lenke til kommentar
Hehe. Jeg tenkte bare at det var den eneste måten du kunne ha levd uten mobil i 14 år. Sjansen for at du var 20-30 og ikke hadde mobiltelefon var minimal, så jeg antok at du derfor var 14 år ;)

8203497[/snapback]

Vel, om han var...la oss si...25 år? Og fikk mobiltelefon da han var 14 år, i 1995? Det ville vel ikke høres helt usannsynlig ut. Da hadde han også levd 14 år uten mobil.

(PS, dette var f.eks. nesten en beskrivelse av mitt tilfelle, født i 1981 og levde uten mobiltelefon fram til ca 1997)

Endret av anderfo
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...