Gå til innhold

Suger compaq`?


Anbefalte innlegg

Jeg har lest din mail

 

Din Compaq Presario 5726 kan oppgraderes til max 384MB totalt, dvs 3 X

128MB. Sparepart nummerene for disse minnebrikkene er :

 

337372-001 DIMM, 32-MB

179190-001 DIMM, 64-MB

166966-001 DIMM, 128-MB

 

Du er ikke nødt til å kjøpe fra Compaq, Om du skal kjøpe via http://www.komplett.no

så må du ha av typen 100MHz og de minnebrikkene

som selges under navnet orginal! Det gjelder alle typer 32,64 og 128MB

En annen ting er at du kan ikke overstige 128MB, da bios ikke har support

for 256MB brikker dessverre.

 

Compaq suger!

 

En venn av meg har compaq! han slitt som faen med den dritt PC-en, venter på en ny en...

 

DIMM-RAM 0wnz!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-12-23 01:01, Senitel skrev:


Hei


sitter på en Compaq Presario 5726 dessverre....

mener du da at jeg kan bare ha 128mb brikker?? og at de må være "orginal"??


småkipt da...


Go jul...


småkipt ja sef. villlse solg/kasta den den med gang. Ingen fortjener å eie en compaq

Lenke til kommentar

Må bare stå frem og si...jag äger Compaq'en.

Mene den ble kjøpt i den tid da jeg ikke kunne si forskjell på mus og tastatur så det er vel ikke så rart.

 

Så har det seg slik at jeg er 17 og gutt, ganske vanskelig og skaffe seg jobb da når man ikke har kontakter via foreldrene så jeg må få penger av mamma og pappa til og bygge meg nye PC :sad: som ikke kommer før en god stund etter nyåret...*sukk*

 

Mene jeg overlever med den skroten :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-23 00:25, flabben2k skrev:

Jeg har lest din mail


Din Compaq Presario 5726 kan oppgraderes til max 384MB totalt, dvs 3 X

128MB. Sparepart nummerene for disse minnebrikkene er :


337372-001 DIMM, 32-MB

179190-001 DIMM, 64-MB

166966-001 DIMM, 128-MB


Du er ikke nødt til å kjøpe fra Compaq, Om du skal kjøpe via

så må du ha av typen 100MHz og de minnebrikkene

som selges under navnet orginal! Det gjelder alle typer 32,64 og 128MB

En annen ting er at du kan ikke overstige 128MB, da bios ikke har support

for 256MB brikker dessverre.


Compaq suger!


En venn av meg har compaq! han slitt som faen med den dritt PC-en, venter på en ny en...


DIMM-RAM 0wnz!!




 

Jeg har en compaq presario 5000 som andremaskin

Jeg kjøpte en 256Mb brikke med pc 133 Apacer original ram og satte inn i den, Dette funket uten noen problem, eneste er at det kjører bare på 100Mhz

Men det er ingen problem da nesten alt minne er bakoverkompatibelt

 

 

_________________

AMD T-Bird 1400

ECS K7S5A sis735

512Mb micron pc2100 DDR

ATI Radeon 8500 (Club 3d)

IBM 75gxp 60Gb

SB Live!1024

 

[ Denne Melding var redigert av: sub1343 på 2001-12-23 14:46 ]

Lenke til kommentar

Typisk sutring fra en som ikke vet bedre. All informasjon om Compaq'en og dens utvidelsesmuligheter kan man skaffe seg på forhånd, dvs FØR man kjøper maskinen. Å komme i 1,5 år etter man har kjøpt den å klage over at det ikke går mer enn 384MB (3x128) i den er latterlig dumt.

 

Dessuten hvis man tror dette kun gjelder Compaq er man særdeles lite opplyst om "merkevare" maskiner. I det hele tatt å utbasunere at f.eks Compaq er noe drit fordi at fetter'n til naboen til en man kjenner har en maskin som er ustabil betyr det ikke at ALLE er det.

Lenke til kommentar

Deøø er ikke videre billig de heller da. EN akmerat av meg satt sammen en PC der med P4 1800, 512 MB SDRAM, GF3 64MB, altec lansing 120 W høyttalere, CD brenner (det var vel det som er verdt å ta med).

 

Dette måtte han betale 40000

 

Det er helt sykt. dette var for et par månederr siden da. satt sammen samme PC nå og da kom den på "rimelige" 27000 så det er jo billigere.

Lenke til kommentar

Oxyde: Jeg har jobbet siden jeg var 13. Ikke noe problem å få en jobb hvis du hr litt tiltak, og ikke ser ut som en tarm. :razz:

 

Compaq gir meg nevroser. Fra den første 66MHz Compaq, via 133MHz, 133MHz servere, til 500MHz Presarioer og 1GHz Server. ALLE Compaqer jeg har vært borti har gitt meg problemer.

 

En 1GHz Server til 40000 rett ut av esken, og Compaq's drivere føkka Win2K server. Diskene kan ikke formateres i Windows fordi Compaq har satt i gang no dritt som ikke kan deaktiveres som standard.

Dessuten hang den xx ganger under installasjonen UTEN grunn. Altså STANDARD Compaq uten noe dill...

 

 

DELL derimot, har jeg kun hatt gode erfaringer med. Prisene er Ok, for de maskinene jeg handler (gjennom jobben) og supporten er glimrende. DELL servere er også Geniale.

 

P.S Dell maskiner kan du åpne og fikle med så mye du orker, mens på Compaq mister du garantien hvis du har tatt av dekselet en gang..(hvis de finner det ut da...)

Får jeg tilbud om jebb i et firma med Compaq igjen, tar jeg den ikke for under 400000 i året! ARGH!!! :[

Lenke til kommentar

Quote:


Compaq gir meg nevroser. Fra den første 66MHz Compaq, via 133MHz, 133MHz servere, til 500MHz Presarioer og 1GHz Server. ALLE Compaqer jeg har vært borti har gitt meg problemer.


En 1GHz Server til 40000 rett ut av esken, og Compaq's drivere føkka Win2K server. Diskene kan ikke formateres i Windows fordi Compaq har satt i gang no dritt som ikke kan deaktiveres som standard.

Dessuten hang den xx ganger under installasjonen UTEN grunn. Altså STANDARD Compaq uten noe dill...


..

bla bla

..


P.S Dell maskiner kan du åpne og fikle med så mye du orker, mens på Compaq mister du garantien hvis du har tatt av dekselet en gang..(hvis de finner det ut da...)

Får jeg tilbud om jebb i et firma med Compaq igjen, tar jeg den ikke for under 400000 i året! ARGH!!! :[



 

Hvis du har hatt problem med ALLE (der "alle" er ukjent) Compaq maskinene du har vært borti, vil jeg påstå at det er DU som er problemet. Tror du virkelig det feil på ALLE Compaq'er?? LOL !! Compaq er jo for faan nesten den største (og beste?) på servere, noe som tilsier at det er bra. Ellers hadde jo ingen kjøpt det.

 

Du sier man mister garantien på Compaq hvis man tar av dekselet... LOL!! Hvor tar du det fra?? Du er ikke bare på jordet, men til og med feil jordet.

 

Slike innlegg som du skriver er grunnen til at Compaq har et dårlig rykte, fordi andre snapper det opp og forteller det videre uten at de har filla peiling eller erfaring med det selv.

 

Slike "suge" historier finner man OGSÅ om Dell, IBM, Packard Bell, HP Pavilion, Toshiba og you name it.

Lenke til kommentar

Quote:


Hvis du har hatt problem med ALLE (der "alle" er ukjent) Compaq maskinene du har vært borti, vil jeg påstå at det er DU som er problemet. Tror du virkelig det feil på ALLE Compaq'er?? LOL !! Compaq er jo for faan nesten den største (og beste?) på servere, noe som tilsier at det er bra. Ellers hadde jo ingen kjøpt det.


Du sier man mister garantien på Compaq hvis man tar av dekselet... LOL!! Hvor tar du det fra?? Du er ikke bare på jordet, men til og med feil jordet.


 

1: grunnen til at disse er så store er FIRMAAVTALER HVOR PC'ENE BARE SKAL GJØRE EN OPPGAVE: DVS ALDRI ANDRE SPILL ENN WIN STANDARD!

 

2: Garantien ryker LANGT vekk hvis du åpner dekselet! det er slettes ikke noe tull!

 

Og så vil jeg si at jeg sitter med en Compaq 166 :roll: HD i. Etter en stund klikka denne. -De sa at den modellen HD hadde feil. FIKK SAMME MODELL HD IGJEN. Denne røyk og, og nå sitter jeg med en Fujitsu "10GB" HD (seff. på 9.5GB :roll: )

 

Vil fraråde alle som kjøper pc compaq og ALLE andre merkemaskiner! (pc'en her er heldigvis firmamaskin. får ny snart, men håper på å bygge en duron eller athlon xp basert sak snart)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-23 00:25, flabben2k skrev:


Du er ikke nødt til å kjøpe fra Compaq, Om du skal kjøpe via

så må du ha av typen 100MHz og de minnebrikkene

som selges under navnet orginal! Det gjelder alle typer 32,64 og 128MB

En annen ting er at du kan ikke overstige 128MB, da bios ikke har support

for 256MB brikker dessverre.



 

Dette er ikke helt riktig, jeg har satt inn 3.parts 133MHz brikker i flere maskiner av typen 5726. En ting som kan være årsaken til problemer med 5726, er at Compaq har brukt et skjermkort (Savage4) som ikke er kompatibelt med VIA693. Ustabile maskiner som har fått mer minne, nytt skjermkort og et OS fra en _original_ Microsoft CD har i allfall blitt stabile.

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg skikkelig med en Compaq Presario PIII 500 mhz som er i huset, er at den ikke har restart knapp, og dermed må jeg bruke Power knappen som er drit hard, tung og ekkel å trykke inn, og den må holdes inne i 4 sekunder før PC'en går av.

 

Vedder på at Compaq folkene er så ondskapsfulle at de har laget den dritt knappen med vilje fordi de vet at den må brukes hver gang pc'en klikker. (dvs en del ganger om dagen)

 

Det burde ikke være lov å selge compaq maskiner uten restart knapp...

(compaq burde utvikle super-brukervennlige og lett tilgjengelige restartknapper)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-25 23:40, oxyde skrev:

Altså er det slik at med denne Presarioen så kan jeg kjøre 133 SD RAM (Må den være org?). btw må de være 128 brikker eller?


 

Du kan kjøre 133 SDram. Original er best, siden uoriginal har en litt mer ujevn kvalitet, og prisforskjellen er veldig liten. 3 x 128 _tror_ jeg er det meste du kan ha på dette kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...