Gå til innhold

Jobbeår, Forslag til jobb?


Cooj

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg trenger penger til utdannelse og vurderer derfor å jobbe et år.

Jeg gjør dette for å få mest mulig penger og er derfor ikke så opptatt av arbeidstid eller dårlige arbeidsforhold. Så jeg trenger forslag til jobber som man ikke trenger noen spesiell utdannelse men som man kan holde på med i et år og som gir godt betalt, finnes dette? Er det noen som veit om noen slike jobber? Kom gjerne med forslag og info…?

 

Regnet med at det har vært en del slike tråder her på forumet før, men fant ingen da jeg brukte den ”geniale søkefunksjonen” så hadde vært allright hvis noen linket til en eldre tråd hvis det finnes…

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil anbefale å høre med vekterselskap. Ikke fordi at det er så godt betalt pr. time (dog ikke så værst), men fordi de ofte trenger folk og hvis man vil kan man jobbe veldig mye og dermed tjene mye penger.

8181856[/snapback]

 

Men husk at man må ha plettfri vandel, og vekterkurs er et fortrinn i søknadsprosessen.

Lenke til kommentar

Heisann. Ser nå at jeg muligens har posta denne litt feil, da det ikke er utdanning, men jobb jeg ser etter, var litt trøtt.

 

Uansett, tusen takk for forslag, vekter virker som en allright jobb. Jeg har plettfri vandel, men ikke vekterkurs, er dette noe som arbeidsgiver kan finansiere, eller må jeg skaffe dette selv? Det blir i så fall ikke så aktuelt, da jeg bare skal jobbe dette ene året.

 

Cruiseskip hørte meget interessant ut, men de krever vel at jeg har en spesiell fagkunnskap om etter eller annet...?

Gjerne mer info om dette hvis noen har dette.

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar

Du kan begynne å jobbe som vekter uten vekterkurs, men de er ansvarlige for å gi deg kurs ila. de første 6 månedene (så vidt jeg husker). Er enklere å få seg jobb med kurs da, men ikke umulig. Har du førstegangstjeneste så hjelper det ganske mye.

 

Når det gjelder jobbing så cruiseskip så vet jeg ikke så mye. Men da jeg var på cruise i jula og snakket med de som jobbet om bord så var det stort sett jobbing hele døgnet og særs dårlig betalt. Ikke fikk de komme i land å se noe særlig heller.

 

Da jeg jobbet som vekter var det lange perioder jeg kunne jobbe akkurat så mye jeg ville. De månedene jeg gutset hadde jeg 25000-30000 og selv om det var et slit så var det i alle fall mulig å legge seg opp penger.

Endret av stadskle
Lenke til kommentar

Vekter er nok det som er mest interessant for øyeblikket.

Men lurer litt på det vekterkurset, hadde jo vært veldig greit om noen betalte kurset for meg, jeg sparer jo en del kroner på det. Men hvis man ikke får jobb uten å ha det, så hjelper det jo lite, jeg får søke litt mer rundt.

Takk for tips i alle fall.

Lenke til kommentar
Jobbe for color line el lign er meget lukrativt. En vennine av meg pleide ofte å ta en helg el når hun hadde tid. Kom tilbake med 5laken etter bare 1 helg.

8195389[/snapback]

Oj, det høres helt genialt ut da.

Hvilken type jobb er det snakk om her da?

Og er disse lette å få?

Lenke til kommentar
Stuepikejobb, hun har jobbet der mange år. Pleier ofte å ringe når hun trenger litt ekstra penger.

8195887[/snapback]

Forstår.

Disse jobbene er kanskje ikke så lette å få.

Særlig hvis man er gutt, vil de vil heller at man skal løfte tunge ting i stedet.

Men takk for info, skal kikke litt på Color Line sine sider nå.

Lenke til kommentar

Hva med butikker da? Clas Ohlson f.eks.. Eventuelt en fabrikk eller fiskeri, der er det ofte bruk for personal. Kan selvsagt være kjedelig eller dårlige jobber (skjære fisk!) men lønnen er som oftest god og du sa jo at det viktigste var pengene. Her har du også mulighet til å skaffe deg kontakter hvis du trenger lignende jobber i fremtiden f.eks.

Lenke til kommentar
Hva med butikker da? Clas Ohlson f.eks.. Eventuelt en fabrikk eller fiskeri, der er det ofte bruk for personal. Kan selvsagt være kjedelig eller dårlige jobber (skjære fisk!) men lønnen er som oftest god og du sa jo at det viktigste var pengene. Her har du også mulighet til å skaffe deg kontakter hvis du trenger lignende jobber i fremtiden f.eks.

8197125[/snapback]

Sant, lønnen er helt klart i hovedfokus, siden jeg gjør dette for å tjene penger er det ikke så rart. Men har litt dårlige erfaringer med butikker, så leter først andre steder. Fabrikk kunne vært interessant, men da begynner jeg vel helt nederst som ryddegutt eller lignende, og det kan vel ikke være så godt betalt? Trenger heller ikke kontakter i en slik bransje da jeg ikke skal fortsette der.

Men takk for tips, denne tråden har helt klart hjulpet meg, så tusen takk så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...