Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor lang tid før man har sex i et forhold?


Gjest Guest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bra det er noen som Phinex, som står frem med det synet, og ikke minst klarer å leve etter det.

 

Jeg tror ihvertfall det, at hvis alle hadde levd uten å ha sex utenfor ekteskap, altså at når du gifter deg, har verken du eller din partner hatt sex før, vil du få et helt annet forhold til sexen, og jeg tror det (over tid) vil bli bedre sex.

 

Greit at sexen kanskje ikke er den beste de første gangene, men uansett, man kan ta små skritt sammen, utforske hverandre gradvis, og sammen bygge opp et godt sexliv. Det som er det gode her, er at du hele tiden kan bruke god tid, det stilles ikke de høye forventningene som stilles til deg, hvis du må "konkurrere" mot alle de tidligere sex-partnerne til din partner..

 

 

Argumentet med at sexen blir dårlig hvis du venter til ekteskapet synes jeg er ganske dårlig. Hva med å sammen utvikle et bedre sexliv? Det bør ikke være flaut overfor kona di. Et ekteskap skal ikke være så løst. Dessuten bør det heller ikke være noe problem hvis ingen av dere har hatt sex før.

8206965[/snapback]

 

 

Takk for at du støtter meg opp, jeg har sagt mitt på dett emnet og tror jeg velger å melde meg litt ut etter som jeg har sagt mitt på en måte.

 

Jeg er veldig enig med disse synspunktene du har, sexen blir ikke nødvendigvis dårlig hvis du venter til ekteskapet.

Som du sier, tenk deg en verden hvor alle hadde ventet til de giftet seg med å ha sex. Tenk deg så mye forandret verden hadde vært. :O

 

Og det er ikke vanskelig å leve med å ikke ha sex før ekteskapet, for meg er det helt naturlig å ikke pese og stresse på med å få første jenta i senga, eller en du føler er spesiell for deg, fordi du har vært sammen med jenta i en måned. Det er helt galt, sånn som jeg mener.

 

Anyways, her inne på forumet er det altfor mange stabukker som ikke føyer seg uansett hva en sier. Bedre å diskutere face to face. :tease:

Lenke til kommentar
Hvis fyren har hatt fingersex og oralsex, ja...da har han hatt sex. Ikke påstå at du kan la 50 jenter suge deg og stikke en finger oppi rompa di og fortsatt være helt uskyldig.

8209878[/snapback]

 

 

Så sant så sant, det er vel en grunn til at det heter fingerSEX og oral SEX ?

 

Kanskje fordi det ikke har noe med sex å gjøre ? :nei:

Lenke til kommentar

Som mange har sagt før meg, sex er noe man har når begge føler for det.

 

Er begge to veldig frampå og vil ha sex første natta så ser jeg ikke noe galt i det, så lenge begge vil det.

 

Ellers så er det fint og ha sex med den man elsker.

 

Til trådstarter, den som venter på noe godt venter ikke forgjeves ;)

 

Tjohei, skriveleif var her.. :D

Endret av Equirinox
Lenke til kommentar
Og det er ikke vanskelig å leve med å ikke ha sex før ekteskapet, for meg er det helt naturlig å ikke pese og stresse på med å få første jenta i senga, eller en du føler er spesiell for deg, fordi du har vært sammen med jenta i en måned. Det er helt galt, sånn som jeg mener.

Hvem sier at man må ha sex fort som mulig ? Det virker som om du driver med en slags "få opp selvtilliten"- argumentasjon.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle svare med å gi mine menninger om en slik situasjon(altså ikke direkte råd, men mer hva jeg hadde følt og gjort):

 

Når jeg var yngre (under 18) og de jeg var sammen med også var det, kunne jeg ofte vente lenge(6 mnd var vel rekorden), spessielt viss partneren var jomfru. Det viktige var å være åpen om det og prate. Men det endte ofte opp med at vi (selv om vi hadde blitt enig å la det gå enda ei lang stund) ikke klarte å la henda være av verandre når vi sov sammen i lite tøy (jenter syns alltid det høres så koselig ut), fordi vi var så nyforelseket. Dog så tokk vi det rolig etter det og hadde oss ikke så ofte med det første.

 

Ettersom jeg har blitt eldre har jeg blitt mer "kravstor". Jeg har dumpet ei jente fordi hun fortsatt ville vente når det var gått en månned med et aktivt forhold. Jeg føler sex er en vikti del av et sundt parforhold og nekter å leve i sølibat fordi en jente har lyst til det. Jeg snakket selvsagt med henne og sa det som det var, men hun følte det på sin måtte og jeg på min, vi passet rett og slett ikke sammen på grunn av det. Når man er såpass gamel ser jeg på sex som en naturlig del av forholdet og det blir kunstigt, rart og man kommer ikke like nært viss man utelater det.

dette er mine meninger og erfaringer og er ment som det, ikke som råd.

 

Du er kanskje en helt annen person med større tolmodighet og kanskje du er veldig forelska i jenta, så hvor lenge du vil vente for henne må være opp til deg.

 

Men det er klart at sex er noe du vil og som du er klar for, dette bør du fortelle henne og få vite hva hennes synspunkt er. Hun bør få vite at du vil, men ikke legg press på henne om hun ikke vil. Du kan/skal selvsagt invitere til det gjennom litt romanse og klåing, men stoppe der hun sier det.

 

 

Dialog er veldig viktig. En kompis av meg som selv var jomfru var sammen med ei dame i over 6 måneder uten at det skjedde noe. De var veldig glad i hverandre, han hadde veldig lyst på henne. Hun hadde tydeligviss lyst på han siden dumpet ham av frustrasjon, fordi han aldri fikk inledet noe mer enn litt klåing. De var begge myndige.

 

Det er klart at sex skal skje når begge parter er klare, men det blir litt dumt om den ene parten er klar og den andre aldri blir det.

 

OT: Syns posterne i denne tråden kan konsentrere seg som å hjelpe trådstarter, ikke presse på han sine meninger om sex. Heller ikke bruke tråden til å kritisere andres virkelighetsoppfatning.

 

Phinex burde virkelig ikke klage på at folk er usakelige og ikke respekterer andres syn/religion fordi han gjør det klart ikke selv med utsagn som at andre slår ned politi fordi de nyter alkohol eller enda værre at Jehovas Vitne er villede og ikke har den "rette tro" (og jeg er absolutonist => antireligiøs så ikke tro jeg er bias til noen religion, jeg bare respekterer andres rett til trosfrihet).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Guest

Der var tråden min ja, hadde glemt den av for en stund. Kanskje litt feigt av meg å ikke nevne alderen i første tråd så da får jeg nevne at jeg er 22 og hun er 18.

 

Mener å huske at det var noen som spurte om vi hadde erfaring fra før av, så jeg får vel svare på det. Selv så har jeg særdeles begrenset erfaring når det gjelder sex, har bare hatt sex med en partner så langt i løpet av livet mitt. Når det gjelder henne så vet jeg ærlig talt ikke, men hun må nok bruke mer enn en hånd for å telle antall partnere hvis jeg ikke tar helt feil.

 

Nå nærmer vi oss 1 måned sammen og vi har fremdeles ikke hatt sex. Hun har vært litt nedfor og lei seg etter at vi ble sammen siden hun plutselig mistet to gode venner som ville ha henne, men så dumpet de henne siden hun ble sammen med meg. Ikke nok med det så er det litt trøbbel i hjemmet hennes med foreldrene som hakker litt på henne, i mangel på et bedre ord. Av og til når vi er sammen så er hun nedfor, andre ganger ser hun lykkelig ut, en liten karusell nærmest når det gjelder humøret hennes. En annen grunn til at hun er litt lei er at 2 kolleger av henne spør og graver om absolutt alt som skjer mellom oss to, og hun vet ikke hva hun skal svare. Jeg vet at en av de kollegene har vært forelsket i meg før, hun andre har visstnok et godt øye til meg eller lignende, men skal ikke si det for sikkert. Om det er grunnen til at de skal være så forbanna nysgjerrig vet jeg ikke, men det er min teori hvert fall. Er også noen andre ting av litt mer alvorlig art, men det tør jeg rett og slett ikke skrive i tilfelle noen skulle kjenne igjen denne situasjonen og kunne koble det opp mot meg og kjæresten min.

 

Hun har også vært veldig dårlig på å ta initiativ til kyssing/tafsing og lignende siden vi ble sammen, og for noen dager siden måtte jeg spørre henne om hun virkelig ville være sammen med meg pga av hun var så passiv. Til min store forskrekkelse så ble hun stille noen sekunder(føltes som en evighet), men så smilte hun og sa at det ville hun. Skjønte meg ikke helt på den tenkepausen, jeg hadde svart ja med en gang hvis hun hadde spurt meg. Når det gjelder det med initiativ og kyssing så leder jeg særdeles stort. Hvis vi går ut i fra at vi har kysset 300(?) ganger siden vi ble sammen så har jeg tatt initiativet til 260 av dem, akkurat det får meg til å lure på om hun vil dette. Hvis vi der etter ser på antall ganger vi har avtalt og møtes så har jeg tatt initiativet i 8 av 10 tilfeller.

 

Nå høres det sikkert ut som om at jeg henger på henne som en klegg til alle døgnets tider, men det er ikke tilfellet. De siste 10 dagene, eller der omkring, har jeg inntatt en mer passiv rolle for å se om jeg klarer å utløse en reaksjon hos henne av noe slag. Kyssingen er det så som så med, ikke merkbar forbedring der, men hun har spurt mer om vi skal møtes og sånt.

 

Vet ikke helt hva jeg oppnår med å skrive dette siden jeg ikke spør om noe spesifikt, men nå vet dere hvert fall litt mer om hvordan det er mellom meg om min skjønne. Gode tips og råd mottas med takk :)

 

(Bare for å skyte inn på slutten, trenger ikke tips til hvordan jeg skal pule henne fortest mulig bare så det er unnagjort. Tråden var i utgangspunktet bare ment for å spørre når det sånn circa var "normalt" i et forhold :) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...