Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor lang tid før man har sex i et forhold?


Gjest Guest

Anbefalte innlegg

Jo lengre du venter jo bedre blir det.

Jeg skal ikke ha sex før jeg gifter meg, noe jeg mener er det beste, for det er egentlig bare en person som fortjener det. og skal ikke bli sløst bort på mange.

 

Men når dere føler det er riktig å gjøre det, da er tiden inne. Snakk med henne om det først ihvertfall. Ikke bare sett igang helt uten videre.

La det bli noe litt mer enn det vanlige, og litt mer romantisk. Det kommer hun til å like ;)

8184247[/snapback]

 

Vel du har selvtilliten. Hvis du venter og venter helt til du gifter deg og så kommer dagen.. du har 0 erfaring, 0 peiling. Hun har sikkert rotet med en busslast med gutter før deg. Da vil nok ditt bidrag ikke bli noe mer enn det vanlige nei.

 

Hvorfor vente? Hvorfor bruke hånden når en kan få the real thing.

Eller er du en av de religiøse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jo lengre du venter jo bedre blir det.

Jeg skal ikke ha sex før jeg gifter meg, noe jeg mener er det beste, for det er egentlig bare en person som fortjener det. og skal ikke bli sløst bort på mange.

 

Men når dere føler det er riktig å gjøre det, da er tiden inne. Snakk med henne om det først ihvertfall. Ikke bare sett igang helt uten videre.

La det bli noe litt mer enn det vanlige, og litt mer romantisk. Det kommer hun til å like ;)

8184247[/snapback]

 

På bakgrunn av hva sier du det? Selv om det blir sagt i kristne sammenhenger, at jo lengre man venter jo bedre blir det, så er det jo ikke sikkert det stemmer. Synes det er litt dumt av deg å si det, og det hjelper ihvertfall ikke den saken du ønsker å fremme. Folk kjenner seg ikke igjen i det bildet du tegner, å blir dermed egentlig bare mindre interesert i kristendommen. Det er dumt å snakk om noe man ikke vet hvordan er.

 

Sannheten er at det er ikke godt å vente, det er slittsomt og man samler opp masse frustrasjon man ikke får utløp for. Selvsagt kan man greie det, men det er ved Guds nåde og hvis man virkelig ønsker det. Men det er ikke slik at det er bedre jo lengre man venter. Jeg er drittlei av at kristne som ikke har hatt sex eller ikke har drukket seg god å beruset snakker om hvor fælt det er, dere aner faktisk ikke hva dere utaler dere om, og der er mye bedre å vise folk hva positivt Jesus kan tilby istede for å vise hvor grusom verden er. Folk flest opplever ikke sex og alkohol som fælt de synes det er digg, og det at man som kristen rakker ned på de gledene fører bare til at man får enda mer i mot kristne.

Lenke til kommentar
Jo lengre du venter jo bedre blir det.

Jeg skal ikke ha sex før jeg gifter meg, noe jeg mener er det beste, for det er egentlig bare en person som fortjener det. og skal ikke bli sløst bort på mange.

 

Men når dere føler det er riktig å gjøre det, da er tiden inne. Snakk med henne om det først ihvertfall. Ikke bare sett igang helt uten videre.

La det bli noe litt mer enn det vanlige, og litt mer romantisk. Det kommer hun til å like ;)

8184247[/snapback]

 

På bakgrunn av hva sier du det? Selv om det blir sagt i kristne sammenhenger, at jo lengre man venter jo bedre blir det, så er det jo ikke sikkert det stemmer. Synes det er litt dumt av deg å si det, og det hjelper ihvertfall ikke den saken du ønsker å fremme. Folk kjenner seg ikke igjen i det bildet du tegner, å blir dermed egentlig bare mindre interesert i kristendommen. Det er dumt å snakk om noe man ikke vet hvordan er.

 

Sannheten er at det er ikke godt å vente, det er slittsomt og man samler opp masse frustrasjon man ikke får utløp for. Selvsagt kan man greie det, men det er ved Guds nåde og hvis man virkelig ønsker det. Men det er ikke slik at det er bedre jo lengre man venter. Jeg er drittlei av at kristne som ikke har hatt sex eller ikke har drukket seg god å beruset snakker om hvor fælt det er, dere aner faktisk ikke hva dere utaler dere om, og der er mye bedre å vise folk hva positivt Jesus kan tilby istede for å vise hvor grusom verden er. Folk flest opplever ikke sex og alkohol som fælt de synes det er digg, og det at man som kristen rakker ned på de gledene fører bare til at man får enda mer i mot kristne.

8195137[/snapback]

 

 

Enig med deg på mange punkter der... Men selvfølgelig respekterer jeg de kristne og og andre religioner. :)

Lenke til kommentar
Og en måte å finne ut det er å fortsette å tafse. Jeg tipper jenta har vett nok til å si nei om hun mener du går for langt. Og om hu sier nei, for all del respekter det!

8181604[/snapback]

Det er ikke sikkert det da.. Hvis hun er jomfru (noe han tydeligvis ikke vet om hun er eller ikke) så kan det være hun ikke tørr å si nei :(

Men som sagt før, kan du ikke bare snakke med henne? Dere er jo kjærester, da må dere jo kunne snakke sammen :)

 

Har du aldri ligget ved siden av kjæresten din, hold rundt han/henne, og bare tenkt "Livet er HERLIG!", uten å tenke på sex i det hele tatt? Kjenne varmen, kjenne håret, pusten mot brystet ditt? Hvis ikke, så BØR du absolutt prøve det. Det er noe av det beste som finnes  :love: .

8181842[/snapback]

Det er noe av det beste som finnes :love:

Og så er det digg å vite at kjæresten din faktisk bryr seg og kan ligge inntil deg uten å bare tenke på sex hele tiden :p

Lenke til kommentar
Vel du har selvtilliten. Hvis du venter og venter helt til du gifter deg og så kommer dagen.. du har 0 erfaring, 0 peiling. Hun har sikkert rotet med en busslast med gutter før deg. Da vil nok ditt bidrag ikke bli noe mer enn det vanlige nei.

8185629[/snapback]

Har du noen gang tenkt på at jenta også kan være den som venter med å gjøre det til etter ekteskapet. ?

 

Er du et Jehovas Vitne?  :whistle:

8186485[/snapback]

Haha, nå er du litt smådum om jeg må få si det, du vet tydeligvis ikke hva folk tror mer enn hva du har lært på skolen ;)

Jehovas vitner er hjernevasket. de har gjort en stor misforståelser av himmelen og Gud, De har ikke skjønt at hele pointet med Gud er at han skapte oss for at vi få et evig liv når vi valgte å følge han.

 

På bakgrunn av hva sier du det? Selv om det blir sagt i kristne sammenhenger, at jo lengre man venter jo bedre blir det, så er det jo ikke sikkert det stemmer. Synes det er litt dumt av deg å si det, og det hjelper ihvertfall ikke den saken du ønsker å fremme. Folk kjenner seg ikke igjen i det bildet du tegner, å blir dermed egentlig bare mindre interesert i kristendommen. Det er dumt å snakk om noe man ikke vet hvordan er.

 

Sannheten er at det er ikke godt å vente, det er slittsomt og man samler opp masse frustrasjon man ikke får utløp for. Selvsagt kan man greie det, men det er ved Guds nåde og hvis man virkelig ønsker det. Men det er ikke slik at det er bedre jo lengre man venter. Jeg er drittlei av at kristne som ikke har hatt sex eller ikke har drukket seg god å beruset snakker om hvor fælt det er, dere aner faktisk ikke hva dere utaler dere om, og der er mye bedre å vise folk hva positivt Jesus kan tilby istede for å vise hvor grusom verden er. Folk flest opplever ikke sex og alkohol som fælt de synes det er digg, og det at man som kristen rakker ned på de gledene fører bare til at man får enda mer i mot kristne.

8195137[/snapback]

For det første, veldig saklig innlegg i forhold til mye annet når jeg forteller hva jeg står for her inne.

 

For det andre, Jeg sa aldri at det var teit og vondt og dumt med sex ? Jeg mener Gud skapte det jo som en god ting. Hele meningen med sex er å gjøre det med en spesiell. Begynner du å rote bort livet ditt med å hoppe til køys med hver jente du treffer på byen enhver kveld blir det jo hele litt feil, synes du ikke ?

Jeg er ikke uerfaren på dette området, vel jeg har ikke hatt sex. men har hatt både oral og finger sex flere ganger, noe jeg gjorde før jeg ble kristen på den måten jeg er nå. Jeg bare synes etterpå at det var liksom noe som ble feil, det gikk for fort alt sammen. det seksuelle ble ikke spesielt, det ble liksom bare en alternativ måte på kyssing. og etter mine meninger synes jeg det blir galt.

 

Jeg har også gode venninner som ikke er kristne men også har valgt å vente med sex til de gifter seg, bare fordi de er redd for å gjøre det med hvem som helst, sånn som hun ene sier at hun gjøre det med den rette, men så føler at hver gang hun får seg en ny kjæreste blir det den rette, derfor er hun redd for å gjøre det med feil person. See ?

 

For det tredje, å drikke alkohol er jeg heller ikke imot. Kristne skal ikke være det, det med at vi kristne i norge ikke drikker det er fordi det bygger på menneskelige verdier i det kristne livet vi er oppvokst med. I bibelen er ikke alkoholen nødvendigvis snakket om som en vond ting. De første underet som er skrevet ned i bibelen til Jesus var at han gjorde mangfoldige tønner fra vann til vin. Hvor allerede festen var godt i gang. for å si det sånn.

Men alle disse tingene som en gjør i fylla, det er det som gjør at det blir en vond ting. Man mister endel kontroll på seg selv, og kan dermed gjøre endel ting som blir vondt. Og det er derfor kristne ikke drikker seg stappa fulle hver helg. Jeg ser også endel ungdommer her nede som drikker hver helg, det er oftest de som har de største problemene psykisk. Nå sier jeg ikke at alle gjør det, men disse ungdommene drikker som regel bare for å kunne tenke på noe annet, og for kanskje være like kul som venninna eller kompisen er ?

Så, alkohol er ikke nødvendigvis en "synd" men det er kontrollen du mister og alle tingene du er i fare for å gjøre.

 

Synes du ikke selv at det blir galt å ha sex i fylla med jenta du liker? Eller kanskje du slår ned politiet?

 

Jeg respekterer heller mennesker som drikker kontrollert og ikke lager et stort show hver gang de er drita.

Jeg har ikke noe imot å drikke, men jeg er fullt klar over at jeg tåler lite, og jeg mister kontrollen veldig fort. Derfor holder jeg meg unna fra å drikke meg full.

 

Var det svar på noe mer ?

Enig med deg på mange punkter der... Men selvfølgelig respekterer jeg de kristne og og andre religioner. :)

8195379[/snapback]

 

Skulle ønske alle var sånn. :thumbup:

Lenke til kommentar
Jo lengre du venter jo bedre blir det.

Jeg skal ikke ha sex før jeg gifter meg, noe jeg mener er det beste, for det er egentlig bare en person som fortjener det. og skal ikke bli sløst bort på mange.

8184247[/snapback]

Jo lengre du venter, jo bedre blir det? -På hvilket grunnlag kan du si det?

Faktisk så skal det ofte mye til for et par klaffer seksuelt sammen.

 

Og si at man venter til ekteskap. Man har sex, sexen er dritdårlig! Eller det viser seg at man har totalt forskjellig sexlyst. Det blir litt av et ekteskap! Sex er selve limet i et forhold. Funker ikke den delen vil det neppe funke i lengden.

 

Dette gjelder helt sikkert ikke alle. Noen er kanskje tilfredse med å leve som venner. Andre er kanskje fornøyde med å kun ha en og ikke lure på hvordan det vil være å ha sex med andre. Vet bare at det aldri kunne funket for min del.

 

Jeg er ikke uerfaren på dette området, vel jeg har ikke hatt sex. men har hatt både oral og finger sex flere ganger, noe jeg gjorde før jeg ble kristen på den måten jeg er nå.

8197966[/snapback]

Finn en feil!

Endret av Mirann
Lenke til kommentar
Jo lengre du venter jo bedre blir det.

Jeg skal ikke ha sex før jeg gifter meg, noe jeg mener er det beste, for det er egentlig bare en person som fortjener det. og skal ikke bli sløst bort på mange.

8184247[/snapback]

Jo lengre du venter, jo bedre blir det? -På hvilket grunnlag kan du si det?

Faktisk så skal det ofte mye til for et par klaffer seksuelt sammen.

 

Og si at man venter til ekteskap. Man har sex, sexen er dritdårlig! Eller det viser seg at man har totalt forskjellig sexlyst. Det blir litt av et ekteskap! Sex er selve limet i et forhold. Funker ikke den delen vil det neppe funke i lengden.

 

Dette gjelder helt sikkert ikke alle. Noen er kanskje tilfredse med å leve som venner. Andre er kanskje fornøyde med å kun ha en og ikke lure på hvordan det vil være å ha sex med andre. Vet bare at det aldri kunne funket for min del.

 

Jeg er ikke uerfaren på dette området, vel jeg har ikke hatt sex. men har hatt både oral og finger sex flere ganger, noe jeg gjorde før jeg ble kristen på den måten jeg er nå.

8197966[/snapback]

Finn en feil!

8200404[/snapback]

Feil? :tease:

Lenke til kommentar
Jeg er ikke uerfaren på dette området, vel jeg har ikke hatt sex. men har hatt både oral og finger sex flere ganger, noe jeg gjorde før jeg ble kristen på den måten jeg er nå.

8197966[/snapback]

Finn en feil!

8200404[/snapback]

 

"Men har hatt både oralsex og fingersex flere ganger"

 

Men tror ikke han tenker på den måten når han sier han ikke har hatt sex :)

Endret av Andreas-J
Lenke til kommentar
"Men har hatt både oralsex og fingersex flere ganger"

 

Men tror ikke han tenker på den måten når han sier han ikke har hatt sex :)

8200910[/snapback]

10 poeng.

 

Nei, det er lett å lage sine egne regler har jeg skjønt. :ermm:

Det blir bare så selvmotsigende...

 

 

Vel, sex og samleie er da to forskjellige ting, uansett om det siste går under det første eller ikke. Jeg vil påstå at han har hatt sex (:

8201008[/snapback]

 

Sånn jeg også mente det ;)

8201434[/snapback]

Du har da uansett hatt sex!

 

Så du kan med andre ord gjøre alt uten å stikke tissen inn i jenta sin tiss?

Endret av Mirann
Lenke til kommentar

Å si at alt er mye bedre hvis du sparer deg. Hvordan kan du vite det ettersom du ikke vet hvordan samleie er? Dere begge bygger opp store forventninger, men tenk om dere blir skuffet?

 

Selv så mener jeg at å ha sex med noen er greit så lenge du liker og ikke minst stoler på personen.

 

Men jeg respekterer at du vil vente til etter ekteskap, om det blir så bra som du sier er jeg mer usikker på.

Lenke til kommentar
Jo lengre du venter jo bedre blir det.

Jeg skal ikke ha sex før jeg gifter meg, noe jeg mener er det beste, for det er egentlig bare en person som fortjener det. og skal ikke bli sløst bort på mange.

8184247[/snapback]

Jo lengre du venter, jo bedre blir det? -På hvilket grunnlag kan du si det?

Faktisk så skal det ofte mye til for et par klaffer seksuelt sammen.

 

Og si at man venter til ekteskap. Man har sex, sexen er dritdårlig! Eller det viser seg at man har totalt forskjellig sexlyst. Det blir litt av et ekteskap! Sex er selve limet i et forhold. Funker ikke den delen vil det neppe funke i lengden.

 

Dette gjelder helt sikkert ikke alle. Noen er kanskje tilfredse med å leve som venner. Andre er kanskje fornøyde med å kun ha en og ikke lure på hvordan det vil være å ha sex med andre. Vet bare at det aldri kunne funket for min del.

 

Jeg er ikke uerfaren på dette området, vel jeg har ikke hatt sex. men har hatt både oral og finger sex flere ganger, noe jeg gjorde før jeg ble kristen på den måten jeg er nå.

8197966[/snapback]

Finn en feil!

8200404[/snapback]

 

Grunnlaget egne meninger og erfaringer kanskje? På hvilket grunnlag kan du påstå at sexen er limet i et forhold? Som du selv ymter frampå, basert på egne erfaringer og meninger. Jeg kan ikke se noen av rådene her inne har noen bedre grunnlag enn det, så å kreve det bare fordi man har et "umoderne" syn ser jeg ingen grunn til.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dette gjelder helt sikkert ikke alle. Noen er kanskje tilfredse med å leve som venner. Andre er kanskje fornøyde med å kun ha en og ikke lure på hvordan det vil være å ha sex med andre. Vet bare at det aldri kunne funket for min del.

8200404[/snapback]

Grunnlaget egne meninger og erfaringer kanskje? På hvilket grunnlag kan du påstå at sexen er limet i et forhold? Som du selv ymter frampå, basert på egne erfaringer og meninger. Jeg kan ikke se noen av rådene her inne har noen bedre grunnlag enn det, så å kreve det bare fordi man har et "umoderne" syn ser jeg ingen grunn til.

 

AtW

8205165[/snapback]

Og som jeg skrev....

 

Jeg ga med andre ord ingen fasit på samme måte som han andre gjorde.

Lenke til kommentar

Bare for å trolle litt ;) -- "Minst 7 timer".

 

Vet ikke helt hvor jeg har det tallet fra, men har lest mye rart i det siste, og husker at noen har gjort litt research på emnet. Tilbring mindre tid sammen så stiger sannsynligheten for kalde føtter under forspillet, eller evt. anger/dårlig samvittighet og brutt kontakt etterpå.

Lenke til kommentar

Bra det er noen som Phinex, som står frem med det synet, og ikke minst klarer å leve etter det.

 

Jeg tror ihvertfall det, at hvis alle hadde levd uten å ha sex utenfor ekteskap, altså at når du gifter deg, har verken du eller din partner hatt sex før, vil du få et helt annet forhold til sexen, og jeg tror det (over tid) vil bli bedre sex.

 

Greit at sexen kanskje ikke er den beste de første gangene, men uansett, man kan ta små skritt sammen, utforske hverandre gradvis, og sammen bygge opp et godt sexliv. Det som er det gode her, er at du hele tiden kan bruke god tid, det stilles ikke de høye forventningene som stilles til deg, hvis du må "konkurrere" mot alle de tidligere sex-partnerne til din partner..

 

 

Argumentet med at sexen blir dårlig hvis du venter til ekteskapet synes jeg er ganske dårlig. Hva med å sammen utvikle et bedre sexliv? Det bør ikke være flaut overfor kona di. Et ekteskap skal ikke være så løst. Dessuten bør det heller ikke være noe problem hvis ingen av dere har hatt sex før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...