Gå til innhold

Det beste album-navnet?

Juden

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kom med det album navnet som dere/du syns er det beste. Begrunn også hvorfor det er det beste. :)

Jeg for min del går for navnet: East of the sun and west of the moon. Navnet gir meg en følelse av at albumet inneholder gode låter. Navnet er blitt hentet fra en bok av Jonas Lie.

Endret av Savage-Garden
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tja...hva sies om Dream Theater - Metropolis pt.II - Scenes from a Memory?

* Metropolis pt. II, både tekst- og musikkmessig bygger albumet på en tidligere låt kalt Metropolis pt. I

* Scenes from a Memory, historien i tekstene forteller om en kar som legger seg hos en hypnotisør og finner ut at han har levd som dame tidligere. Musikken er også veldig "film", det er lett (for meg hvertfall) å forestille seg hvordan dette så ut. Mye krydder med lydeffekter av div. slag.

Me like. :)

edit: Images and Words er også en ganske genial albumtittel. Det er jo det en plate ER? Ord og inntrykk?

Endret av JLa
Gjest member-101642
Skrevet

Bob Dylan - Blonde on Blonde

gir meg et fantastisk bilde inne i hodet mitt.

Skrevet

The Dark Side of the Moon

Så mystisk og spennende på en måte:P Og The Dark Side of the Moon har vi jo heller aldri sett fra jorden, noe som gjør det så, ja, mystisk. Og albumet er jo veldig mystisk også. Så tittelen passer veldig bra kan man si.

Skrevet

Synes Whoracle er en veldig bra tittel. Veit ikke helt hvorfor, men det gjør seg veldig bra. Den passer også veldig bra til musikkstilen på albumet.

Skrevet

All the Colors of a Soul. Er bare så..jeg vet ikke. Gir inntrykk av at det er mange forskjellige typer sanger på platen, og at den er litt dyp. Sånt liker jeg.

Skrevet

Opeth - Still Life

Primus - Sailing the Seas of Cheese

Seigmen - Total

Ulver - Blood Inside

Fordi de passer det musikalske og lyriske innholdet veldig bra, og selvfølgelig fordi jeg liker albumene.

Skrevet

( ) er jo et fint albumnavn, da. Liker det albumet. Albumet har absolutt ingen info, bare et stilig cover, seks (?) blanke, gjennomsiktige ark i bookleten og ingen sangtitler.

Skrevet

Snodig spørsmål som er vanskelig å besvare...

Alice cooper goes to hell (god beskrivelse av albumets tema)

Pink Floyd - Ummagumma (slang for sengeaktivitet) og selvsagt deres The Piper at the Gates of Dawn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...