Gå til innhold

Led Zeppelin - Din mening om bandet


PatSharpX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hører på mye rart.. Men det er noe helt spesielt når det er Zeppeling som står på lista.. får helt frysninger av soloen i stairways to heaven :love: Kanskje ikke spesielt vanskelig på noen vis, men INGEN gjør den like bra som Jimmy page (ja, så er det jo tråssalt han som har lagd den så det går ikke uansett, men du kan jo høre på Zack Wylde sin versjon, helt forferdelig, etter min mening)

 

Også hvordan "hey lady er oppbygd, helt fantastisk.. Starter med rolig og fengende gitar uten trommer i 1 min og 26 sek åsså tar det av.

 

kanskje litt off topic men..

Når vi i det hele tatt snakker Led Zeppeling, kanskje noen kan svare meg på dette..

En veldig god kompis sier dette om Zeppelin;

"Zeppelin lager kjedelig musikk, de er dårlige musikere". Veldig enkel musikk".

 

Så lurer jeg på, blir det da feil si: "Jamen, de har solgt over 300 millioner album, hvordan kan de da være dårlige musikere, er det en tilfeldighet da eller"? ??

(Dette er da selvfølgelig en diskusjon mellom meg og min kompis, men vil bare ha deres mening :) )

 

Altså her handler det om hva folk syner og mener om musikk, greit nok.. Å vis noen synes at Led Zeppelin er dårlige musikere så respekterer jeg deres synspunk, på en måte.. ;)

Men å si det at Led Zeppelin er dårligere musikere og de kan ikke måle seg med andre, lager enkel musikk osv uten å ha noe grunnlag for å si det engang.. er litt VEL å ta i?

Endret av Bilge^^
Lenke til kommentar
Hvilken sang er Hey Lady?

 

Høres ut som om du har lest noe i en avis om led zeppelin og prøvd å skrive det om til ditt eget med medfølgende skrivefeil.

8182954[/snapback]

huh? nei! Jeg har en sang på pc'en som heter "Led Zeppelin - Hey Lady". Men det kan hende filnavnet ikke stemmer. Kanskje det er cover. Utrolig stilig sang iallefall :)

Lenke til kommentar
Hvilken sang er Hey Lady?

 

Høres ut som om du har lest noe i en avis om led zeppelin og prøvd å skrive det om til ditt eget med medfølgende skrivefeil.

8182954[/snapback]

huh? nei! skreve om til mitt eget fra en avis? Altså.. Jeg har en sang på pc'en som heter "Led Zeppelin - Hey Lady". Men det kan hende filnavnet ikke stemmer. Kanskje det er cover. Utrolig stilig sang iallefall :)

8185177[/snapback]

 

Edit: Jeg beklager. Den som hette "Hey Lady" var vist "over the hills and far away". Feil filnavn. :) (men at jeg har lest noe i en avis og prøvd å skrive det om er HELT feil.. )

Endret av Bilge^^
Lenke til kommentar
Jeg er meget glad i Led Zeppelin. De var nyskapende og revolusjonerende på mange måer. De var for eksempel det første britiske bandet som sang på amerikansk. Herlig hybrid av blues og rock!

8175995[/snapback]

Du vet at amerikansk er det samme som engelsk? :p

 

Hører da fryktelig lett at Plant er engelsk. Han har ingen Cockney-aksent men...

8176501[/snapback]

 

Man snakket om aksenten. De hadde Amerikansk aksent. Det skal også nevnes at Amerikansk har forskjeller fra britisk rent språkelig også. Lift=elevator etc.

Endret av trondtrond
Lenke til kommentar
Hvilken sang er Hey Lady?

 

Høres ut som om du har lest noe i en avis om led zeppelin og prøvd å skrive det om til ditt eget med medfølgende skrivefeil.

8182954[/snapback]

huh? nei! skreve om til mitt eget fra en avis? Altså.. Jeg har en sang på pc'en som heter "Led Zeppelin - Hey Lady". Men det kan hende filnavnet ikke stemmer. Kanskje det er cover. Utrolig stilig sang iallefall :)

8185177[/snapback]

 

Edit: Jeg beklager. Den som hette "Hey Lady" var vist "over the hills and far away". Feil filnavn. :) (men at jeg har lest noe i en avis og prøvd å skrive det om er HELT feil.. )

8185184[/snapback]

 

Neida, bare spøkte litt med deg ;)

 

Noen som har BBC Sessions albumet?

Endret av HKoN-
Lenke til kommentar
Hvilken sang er Hey Lady?

 

Høres ut som om du har lest noe i en avis om led zeppelin og prøvd å skrive det om til ditt eget med medfølgende skrivefeil.

8182954[/snapback]

huh? nei! skreve om til mitt eget fra en avis? Altså.. Jeg har en sang på pc'en som heter "Led Zeppelin - Hey Lady". Men det kan hende filnavnet ikke stemmer. Kanskje det er cover. Utrolig stilig sang iallefall :)

8185177[/snapback]

 

Edit: Jeg beklager. Den som hette "Hey Lady" var vist "over the hills and far away". Feil filnavn. :) (men at jeg har lest noe i en avis og prøvd å skrive det om er HELT feil.. )

8185184[/snapback]

 

Neida, bare spøkte litt med deg ;)

 

Om jeg ikke tar HELT feil så har vel Led Zeppeling stor inflytelse på musikken idag?

 

Men les det der om igjen, så ser du kanskje hvor teit det høres ut.

 

Noen som har BBC Sessions albumet?

8188951[/snapback]

OkeiOkei! Takk for påminnelsen, det var sikkert teit.. Tekst fjernet, du fikk din vilje. Så værsåsnill, slutt og syt å diskuter Led Zeppelin i stedet :)

Endret av Bilge^^
Lenke til kommentar

Hmmm...mye man kan si om bandet i hvertfall...

personlig så klarer jeg de ikke. liker ikke stemmen til vokalisten... Gitarspillet er heller ikke helt etter min smak.

MEn de er geniale til å skrive låter og de er veldig gode sammens på en måte. Men de passer nok ikke helt til meg. Det er noe som mangler på en måte. De mangler liksom litt "krutt". blir litt kjedelig i lengden i mine ører

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...