Gå til innhold

Hva var den siste boka du kjøpte?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fight Club - Chuck Palahniuk

Choke - Chuck Palahniuk

The Art of War - Sun Tzu

War and Peace - Leo Tolstoy

Crime and Punishment - Fyodor Dostoevsky

Catch-22 - Joseph Heller

For Whom the Bell Tolls - Ernest Hemingway

Atlas Shrugged - Ayn Rand

Das Kapital - Karl Marx

Fear and Loathing in Las Vegas - Hunter S Thompson

Naked Lunch - William S Burroughs

The Catcher in the Rye - J.D Salinger

Carra - Jamie Carragher

For Whom the Bell Tolls - Ernest Hemingway

Godfoten - Nils Arne Eggen

 

Noen store, kanoniserte verker for å tilføre litt kulturell tyngde, noen politiske bautaer for å bli mer bevisst på to essensielle politiske retninger, noen gamle favoritter som jeg tidligere kun har lånt og to biografier for å ha noe lett å ta opp en gang i blant :)

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Det går mot valg i USA og jeg har tenkt til å se det meste av John Stewart og Stephen Colbert som blir vist framover. I tilleg skal jeg lese hele Transmetropolitan-tegneserien igjen samt å lese det meste av Hunter S. Thompson. Disse ble bestilt på amazon i dag:

 

1. "Fear and Loathing on the Campaign Trail '72"

 

2. "The Proud Highway: Fear and Loathing Letters: 1955-67, Saga of a Desperate Southern Gentleman Vol 1 (The Fear & Loathing Letters)"

 

3. "Fear and Loathing in America: The Brutal Odyssey of an Outlaw Journalist 1968-1976"

 

4. "The Rum Diary (Bloomsbury Classic Reads)"

 

Ikke alt her dreier seg om politikk, men det skal leses åkke som. Alle bøker av Hunter hvis noen ikke skjønte det.

 

Jævlig bra liste forresten Odesseiron.

Lenke til kommentar
*snip*

 

1. "Fear and Loathing on the Campaign Trail '72"

 

2. "The Proud Highway: Fear and Loathing Letters: 1955-67, Saga of a Desperate Southern Gentleman Vol 1 (The Fear & Loathing Letters)"

 

3. "Fear and Loathing in America: The Brutal Odyssey of an Outlaw Journalist 1968-1976"

 

4. "The Rum Diary (Bloomsbury Classic Reads)"

 

Du har sjukt mykje å sjå fram til. Nummer 1-3 er relativt gjennomsyra av politikk. (Og avsky for politikarar.)

Siste punktet på lista di, er og Gonzo på sitt beste, men ikkje like politisk vinkla.

 

Har nyleg flomma gjennom F&L on the campaign Trail ´72 for å friske opp. HST skuffar aldri.

Kan anbefala Hey Rube, ESPN-kolonna han hadde i årtusenskiftet. Opprinneleg sportsartiklar, men han sporar titt og ofte av til politikken. Litt meir samtidspolitikk i denne, føler den er meir aktuell enn ´72-artiklane hans.

Lenke til kommentar
Kjøpte Alkymisten og har lest den ferdig nå. Forstår ikke hvorfor det er verdens kanskje mest populære bok... :hmm:

 

Du er ikke den eneste nei. Kanskje verdens mest overvurderte bok? Fysj!

 

Verdens mest overvurderte bok må da være Bibelen.

 

Uansett:

Tom Egeland - Paktens voktere (fant den på en kiosk, betalte vel 99 kr for den)

C.S. Lewis - Legenden om Narnia (kjøpte den på Ark, 199 kr for alle Narnia-bøkene samlet)

 

Og jeg venter på at Bokkilden skal sende disse:

John Ajvide Lindqvist - La den rette komme inn (kostet vel også 99 kr, så vidt jeg husker)

Wayne G. Hammond og Christina Scull - The Lord of the Rings - A reader's companion (æøh.. tror den kostet ca. 250 kr).

Endret av Eldritch
Lenke til kommentar

I dag kjøpte jeg "Den røde oksen" av B. Andreas Bull-Hansen. Det er en bok jeg har gledet meg lenge til å lese. Har lest de tidligere bøkene til Bull-Hansen, og virkelig likt bøkene hans, og ser fram til å oppleve en annen side av forfatterskapet hans, som jeg har skjønt denne boken er.

Men, først er det noen andre bøker som står på listen over "skal-lese". En liste som det virker som aldri blir annet enn lenger.

Lenke til kommentar

Hmm, den siste jeg kjøpte var vel bok nr. 4 i Jordens Barn serien. Steppevandringen av J. M. Auel

Bokklubben.no for øhm.. 99kr tror jeg.

 

Anbefales. :)

 

Off Topic: Noen som vet når nr 6 kommer? Er det riktig at det kommer en bok nr 7?

Håper gamla skynder seg, tenk om hun dør før de blir ferdige. :ohmy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...