Gå til innhold

Nvidia klargjør GeForce 8600


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor forkrøple 8600-serien med kun 128-bit minnebuss?

 

Selv 6600-serien har 128-bit minnebuss (men GDDR2 om jeg ikke husker feil), og jeg tviler på det sterkeste at 8600 yter det samme som 6600 slik at det ikke er behov for bredere minnebuss. For hva er vitsen med DX10/SM4.0-støtte når skjermkortet ikke har nok regnekraft (eller ikke har minne som er raskt nok) til å rendere DX10-grafikk med god framerate?

 

For å si det slik ser jeg liten nytteverdi av å DX10-akselerere prikken over i-en i Word-dokumentene, men ikke noe mer.

Lenke til kommentar
Ingen heatpipe løsning uten vifter - intet kjøp. Så enkelt. :)

8161600[/snapback]

Helt enig. Må ha det lydløst ;)

8161654[/snapback]

Hvorfor ikke bare bruke et tilnærmet lydløst med en ekstremt stillegående vifte?

Selv ikke de med best hørsel burde kunne høre dette igjennom et kabinett vel... :hmm:

Lenke til kommentar
For å si det slik ser jeg liten nytteverdi av å DX10-akselerere prikken over i-en i Word-dokumentene, men ikke noe mer.

8162027[/snapback]

 

Enig. Eneste fordel er muligheten for å kjøre spill som absolutt krever DX10, men med de laveste instillingene.

Lenke til kommentar
Ingen heatpipe løsning uten vifter - intet kjøp. Så enkelt. :)

8161600[/snapback]

Helt enig. Må ha det lydløst ;)

8161654[/snapback]

Hvorfor ikke bare bruke et tilnærmet lydløst med en ekstremt stillegående vifte?

Selv ikke de med best hørsel burde kunne høre dette igjennom et kabinett vel... :hmm:

8163384[/snapback]

Nja, det er noe i at det er heltlydløst. Desuten føler man at det sliter mindre på skjermkortet når PC-en står på om natten, selv om jeg vet at det kun er viften som sliter.

Lenke til kommentar
Ingen heatpipe løsning uten vifter - intet kjøp. Så enkelt. :)

8161600[/snapback]

Helt enig. Må ha det lydløst ;)

8161654[/snapback]

Hvorfor ikke bare bruke et tilnærmet lydløst med en ekstremt stillegående vifte?

Selv ikke de med best hørsel burde kunne høre dette igjennom et kabinett vel... :hmm:

8163384[/snapback]

Nja, det er noe i at det er heltlydløst. Desuten føler man at det sliter mindre på skjermkortet når PC-en står på om natten, selv om jeg vet at det kun er viften som sliter.

8163629[/snapback]

Husk at et varmt (passivt) skjermkort blir "slitt" ut mer også da. ;)

Og med en vifte som går på noen hundre RPM så skal det nok mye til for å slite det ut. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...