Gå til innhold

Play.com veldig billig?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg gikk inn på spillpriser.no og skjekket hvor mye motorstorm til PS3 kostet. Det billigste alternative jeg fant var på Play.com. Der kostet det 460kr og det var gratis frakt.

Hvorfor er det så billig der i forhold til andre butikker?

Blir det noe toll hvis jeg kjøper det spillet derfra? (ca hvor mye)

Endret av bjorneoen
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg gikk inn på spillpriser.no og skjekket hvor mye motorstorm til PS3 kostet. Det billigste alternative jeg fant var på Play.com. Der kostet det 460kr og det var gratis frakt.

Hvorfor er det så billig der i forhold til andre butikker?

Blir det noe toll hvis jeg kjøper det spillet derfra? (ca hvor mye)

8153000[/snapback]

Ja, blir toll dessverre. Er vel rundt 25% toll, er det ikke? Mulig jeg tar feil...

Skrevet (endret)

så lenge varen koster 200 kroner så blir det toll på den.

en av grunnene til at de er så billig er at de kun selger over nettet slik at de sparer endel utgifter på leie av lokale, lønninger osv

edit: tollen er på 25% ja. i tilleg til dette kommer et ekspedisjonsgebyr som jeg mener å huske er fra cirka 78 kroner og oppover.

Endret av ilpostino
Skrevet
Jeg har hørt at noen utenlandske nettbutikker pakker den som gave og da unnslipper toll, kanskje de gjør det?

8153117[/snapback]

Det kan nok hende. Kan jo spørre de ;)

Skrevet (endret)
Jeg har hørt at noen utenlandske nettbutikker pakker den som gave og da unnslipper toll, kanskje de gjør det?

det gjør de ikke. de pakker det en og en slik at du unngår å betale toll hvis du bestiller flere pakker samtidig. er en av disse pakkene over tollgrensen må du betale toll og sånn for den...

Jeg har handlet hos webshops som har merket det som gaver men det har alikevel måtte betale toll for det.

Endret av ilpostino
Skrevet (endret)

Prøv heller videogamesplus.ca. Da betaler du ca 400 kr per spill inkludert frakt.

Har fått 5 pakker fra dem, og alle har vært merket med 20 $ og har aldri måttet betale toll og mva.

Endret av Mgs
Gjest Slettet+981234789
Skrevet

hvis norge får ræva i gir og setter tullen til 1000kr, blir det happy days

Skrevet (endret)

Det er ikke toll på slike varer, men en merverdiavgift på varer som koster 200,- NOK, eller mer.

CD-WoW skriver ikke verdien på pakken, så vanlige spill (DVD-cover) pleier å slippe lett gjennom Tollen. $66.99 ~ 420,- NOK er jo ikke så verst pris (inkl. frakt).

Endret av Synthm
Skrevet
Jeg har handlet hos webshops som har merket det som gaver men det har alikevel måtte betale toll for det.

8153142[/snapback]

Da er dette dine erfaringer. Jeg vet med 100% sikkerhet at det går, men med uflaks så kan man få toll allikavel.

Skrevet

hehe jeg vet ikke hvordan det er med dere menn jeg har dårlige erfaringer med sider fra utlandet og handler derfor omtrent bare fra norske sider og aller helst i oppkrav! :thumbup:

Skrevet
Da er dette dine erfaringer. Jeg vet med 100% sikkerhet at det går, men med uflaks så kan man få toll allikavel.

jeg har aldri påstått annet enn at det er mine erfaringer heller... og jeg var en av de uheldige som måtte betale toll....

Skrevet

Min erfaring er at tollvesenet kun tar stikk prøver av hva som kommer inn i landet. Jeg har handlet my fra utlandet, både Play.com, eBay og andre.

Jeg har fått pakker på størrelse med en Xbox 360 uten å ha betalt noe (selv om innholdet var over 200 kr).

Men når jeg handler fra utlandet og varen koster over 200 kr, tenker jeg alltid + 25% i moms og gebyrer. Selv da blir det oftere billigere enn norske butikkpriser. Men handler du my fra utlandet, skal du være svært uheldig om alle pakker blkir stoppet, og du vil alt i alt tjene på det i forhold til å kjøpe i norske butikker.

Men det hadde ikke gjort noenting om tollgrensa blei heva til 1000 kroner. Jeg skrevi en e-post til finansministeren, Kristin Halvorsen om å heve tollgrensa. Har ikke fått noe svar tilbake.

Skrevet
Jeg skrevi en e-post til finansministeren, Kristin Halvorsen om å heve tollgrensa. Har ikke fått noe svar tilbake.

8163069[/snapback]

Det var da merkelig :D

Skrevet

Det kommer sannsynligvis til å bli et forenklet tollgebyr som er på ca 80 kroner, men etter det vil pakken bli sendt til deg med postoppkrav på ca 80 nye kroner. Idiotisk system, men sånn er det...

Skrevet
Min erfaring er at tollvesenet kun tar stikk prøver av hva som kommer inn i landet. Jeg har handlet my fra utlandet, både Play.com, eBay og andre.

Jeg har fått pakker på størrelse med en Xbox 360 uten å ha betalt noe (selv om innholdet var over 200 kr).

Men når jeg handler fra utlandet og varen koster over 200 kr, tenker jeg alltid + 25% i moms og gebyrer. Selv da blir det oftere billigere enn norske butikkpriser. Men handler du my fra utlandet, skal du være svært uheldig om alle pakker blkir stoppet, og du vil alt i alt tjene på det i forhold til å kjøpe i norske butikker.

Men det hadde ikke gjort noenting om tollgrensa blei heva til 1000 kroner. Jeg skrevi en e-post til finansministeren, Kristin Halvorsen om å heve tollgrensa. Har ikke fått noe svar tilbake.

8163069[/snapback]

Hvis verdien står på pakka plukker de den opp uansett, men pakker som ikke er merket er det kun stikkprøver som blir tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...