Foxtrot-1 Skrevet 14. mars 2007 Skrevet 14. mars 2007 "Net send" funksjonen er deaktivert som standard i windows xp pro. Går det ann og aktivere dette i regedit? Siden det ikke går å starte det i cmd når den er deaktivert. Takker for svar:)
S.M. Skrevet 14. mars 2007 Skrevet 14. mars 2007 Ja du kan også aktivere tjenesten messenger, i adm. tools /tjenester
Foxtrot-1 Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Skrevet 14. mars 2007 Det veit jeg:) Men jeg gjør dette eksternt, så jeg kommer bare inn i cmd, og kan videre derfra aktivere det i regedit.. Men takk for svar:=)
S.M. Skrevet 14. mars 2007 Skrevet 14. mars 2007 skriver du inn %SystemRoot%\system32\services.msc /s i cmd får du opp services. Litt mye som heter messenger i regedit
Foxtrot-1 Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Skrevet 14. mars 2007 Tusen takk:) Men vet du hvordan jeg kan aktivere net send i cmd? Nå veit jeg jo banen, men den kommer ikke opp når jeg gjør det remote i cmd, så jeg trenger en kommando som aktivere net send?
Birkir Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 %SystemRoot%\System32\Services.msc /s Lurer på noe lignende selv; På skolen. Han som overvåker datamaskinene på skolen er en NERD. Og bruker NetOP-school. Jeg vet ikke om han har sperret Messenger, og tviler litt på han har gjort det. Men om jeg; "net send yo 192.168.x.xx" eller "net send yo "Datamaskin_Navn"" kan jeg prate med han vedsiden av meg? Er skeptisk. -Kjør CMD - Start WinChat- kan man og bruke. Og i mitt tilfelle her nerden sperret "Kontroll Panel" er det greitt med %SystemRoot%\System32\Services.msc /s
DarkZhade Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 http://www.msgshit.com/downloads/623/WLM-L....1.0178.00.html her har du en msn som ikke trenger installeres.. funker greit på skolen her iallfall, siden jeg ikke har rettigheter til å installere noe
ZyberZone Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 "Net send" funksjonen er deaktivert som standard i windows xp pro. 8152460[/snapback] Feil, den ble ikke deaktivert før SP2
Tordenflesk Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 http://www.msgshit.com/downloads/623/WLM-L....1.0178.00.html her har du en msn som ikke trenger installeres.. funker greit på skolen her iallfall, siden jeg ikke har rettigheter til å installere noe 8608704[/snapback] Feil messenger. Det er tjenesten 'messenger' vi prater om. Dessuten er det ikke noe problem å bruke proxy for å komme utenom den mildt sagt elendige beskyttelsen de fleste skoler har i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå