Gå til innhold

Efaring med OneCall ønskes..


Har du generell god efaring med OneCall?  

237 stemmer

  1. 1. Har du generell god efaring med OneCall?

    • Ja
      197
    • Nei
      40


Anbefalte innlegg

Bestilte One Call abbonement til meg selv og kona men er så langt ikke noe fornøyd.

 

Grunnen er at de fortsetter å fakturere for ringe minutter vi ikke har utført!!!!

 

Begge satte tellerene på mobilene våre på 0 når vi inngikk avtalen.

 

I tillegg må vi betale for ringe minutter under de avtalte 120 gratis ringeminutter pr.mnd.

 

Dette står oppført på fakturaene . ( Bevis )

 

Derimot har vi begge sluppet å betale for de avtale 90 gratis sms pr.mnd

 

Fakturaen til både meg og min kone har en merkelig oppstilling som jeg som daglig leder i et firma faktisk ikke har sett maken til.

 

Har nå sendt epost hvor de bes forklare seg hvorfor vi må betale for de avtalte gratis minuttene under 120 minutter pr. mnd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er kjempefornøyd med abmnt, men synes nettverksleverandøren Network Norway er bånn i bøtta.

 

hjemme hos meg så virker det som jeg er mellom Netcom og Network Norway, så jeg mister dekning hele tiden, og det samme skjer når jeg snakker i telefon i bilen.

 

Selv om mine regninger har gått fra 5-600 til 200 kr, så vil jeg nok bytte snart, fordi dekning spiller en stor rolle for meg + fravær av 3g gjør at en som bruker mye Gprs som meg blir det faktisk vanskelig nå.

Lenke til kommentar

Hei

 

De gratis ringeminuttene innebærer ikke:

 

GPRS

Videotelefoni

SMS innhold/SMS tjenester

Trafikk til utlandet

Trafikk i utlandet

Mottak av trafikk når du er i utlandet

Spesialnumre (5-sifrede numre og numre som begynner på 8xx xx xxx)

MMS

SMS kvittering

 

Det gjelder kun samtaler og SMS til norske mobilnumre og fasttelefoner når du selv er i Norge.

 

Hvis du ikke har ringt så mye som 120 minutter i løpet av en måned får du ikke 120 minutter gratis. Det samme gjelder for SMS. Man må bruke opp hele kvoten som er gratis for å få full uttelling av tilbudet vi har.

 

Med vennlig hilsen

May Liss

Kundekonsulent

One Call AS

 

Adresse: Postboks 4466 Nydalen, 0403 Oslo

Telefon: 04300

Telefon fra utland: +4721993599

Fax: 81566109

Lenke til kommentar
jeg er kjempefornøyd med abmnt, men synes nettverksleverandøren Network Norway er bånn i bøtta.

 

hjemme hos meg så virker det som jeg er mellom Netcom og Network Norway, så jeg mister dekning hele tiden, og det samme skjer når jeg snakker i telefon i bilen.

 

Selv om mine regninger har gått fra 5-600 til 200 kr, så vil jeg nok bytte snart, fordi dekning spiller en stor rolle for meg + fravær av 3g gjør at en som bruker mye Gprs som meg blir det faktisk vanskelig nå.

 

Hei. Løsningen på dine dekningsproblemer kan løses enkelt ved å låse telefonen din til Network Norway eller NetCom. Dette gjør du ved å gå på nettverk og velge manuelt søk.

 

Når det gjelder 3G så kommer dette ganske snart. Network Norway/OneCall går over til Telenor der de ikke har eget nett, og da får kundene også tilgang til 3G og Super-3G.

Alle kundene skal være over på Telenor-dekning innen 1 oktober.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei

 

 

Hvis du ikke har ringt så mye som 120 minutter i løpet av en måned får du ikke 120 minutter gratis. Det samme gjelder for SMS. Man må bruke opp hele kvoten som er gratis for å få full uttelling av tilbudet vi har.

 

Med vennlig hilsen

May Liss

Kundekonsulent

One Call AS

 

Adresse: Postboks 4466 Nydalen, 0403 Oslo

Telefon: 04300

Telefon fra utland: +4721993599

Fax: 81566109

 

Og det betyr med andre ord, at man betaler for alt man ringer inntil 120 minutt, då blir det gratis?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Har du sjekket på mine sider? DU får jo sette alt forbruket ditt der-

 

Ja, jeg har det. Har sett over tallene også, men kan ikke helt se hvorfor de er som de er. Jeg får sende dem en mail.

 

Bare av nysgjerrighet; synes du det kommer klart fram hva som er hva inne på mine sider? Jeg ser jo hva bruken min er og hva som blir fratrekt i gratis minutter og SMS, men når jeg ikke bruker alt som er gratis er det likevel rart jeg må betale rundt 100kr måneden.

Lenke til kommentar

Du kan få to ulike oversikter:

 

1) Fakturaoversikten, som viser totalt beløp, hvor mye du får fratrukket osv.

 

2) Den jeg tror du etterlyser - samtalespesifikasjon med sammendrag. Logg inn på mine sider, gå til "faktura" -> "samtalespesifikasjon" -> velg periode (merk at det er fakturaperiode; desember er forbruket for nov osv.) -> last ned som PDF.

 

Ikke lett tilgjengelig, men veldig oversiktlig og greit når du først har kommet dit. Du får opp ALT forbruket, og du ser hvor mye hver post utgjør (før fratrekk av rabatter/inkluderte minutter/sms). Roaming eller innholds-SMS er de vanligste årsakene til for høy regning.

 

Hvis du ikke har brukt opp SMS-/talekvotene, så kan du fremdeles måtte betale:

1) Samtaleoppkoblinger. Har du f.eks. 50 samtaler á to minutter i mnd vil det utgjøre ca 30 kr, selv om du ikke overstiger gratisminuttene.

2) SMS-tjenester.

3) MMS

4) Datatilkobling.

5) Roaming (bruk i utlandet)

6) Papirfaktura

7) Spesialnummere. For eksempel er ikke 800-nummere gratis fra mobil.

8) Tilleggstjenester. Har du aktivert forsikring, mobil backup el.l, så er det månedspris på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...