Gå til innhold

noe vits å oppgradere fra 7900 gt til 8800 gts?


dTd

Anbefalte innlegg

Hei

 

jeg sitter atm på en slik pc:

 

cpu: amd 3800+x2

gpu: club3d 7900gt

ram: geil 1 gig pc5300

 

så har jeg sett litt på et xfx 8800 gts på komplett til 2400 kr, lest litt reviews ol og sett at det gruser jo mitt kort, men det er jo på systemer som er en del bedre da seff :p

 

men det er jo ganske nytt med dx 10 og sånn, jeg klarer meg fint på dette systemet jeg har, men hadde vært utrolig digg å fått opp fps i bla arma, så jeg lurer på om det er noe lurt å kjøpe dx10 kort ennå? og om min pc`vil få ca like bra resultater som en review pc på 2 gig ram og en del bøsere cpu?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er en tråd fra i går med en fyr som har akkurat det samme dilemmaet:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=730793&hl=

 

 

Og nei, du får ikke like bra 3D-mark resultat og FPS som en review PC med Core 2. Hvis du har en x2 3800+ så er 8800GTS kanskje litt i overkant. Det hjelper litt hvis du får klokket den til 2.6-2.8GHz, men du vil sannsynligvis uansett bli CPU-begrenset i en del spill.

Lenke til kommentar

du bør seriøst skaffe mer ram før du tenker noe annet, fordi med windows og hva du har fra før for å maxe det du allerede har må det mer ram til mener jeg.

 

så hvis du ikke har tenkt å røre mhz på cpuen så må du nok kjøpe en 2.6- 2.8 cpu, du kan jo alltid gå over til conroe, kun fordel hvis du skal overklokke hvis ikke blir det litt dyrt tror jeg.

 

først 1gb ram

 

så hvis du vil beholde hovedkortet og ikke er noen overklokker selg og kjøp en 2.6 2.8.

 

8800gts

 

 

 

du kan overleve med å overklokke, kjøpe 512mb ram til, holder egentlig. også overklokke skjermkortet til iallefall 550mhz. med vanlig kjøler.

 

coolbits. guru3d.com

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

vel, jeg har klart å klokke cpu`n min til 2500 mhz, klarer ikke mer pga minnet, jeg har vannkjøling så jeg skal nok klare å klokke en del mer om jeg hadde hatt bedre minne, og jeg får 5622 poeng i 3d mark 06 med oc på både skjerm koret og cpu`n, stock på både cpu og gpu får jeg 4355 3DMarks...

 

men dere sier da at det er lurer å kjøpe 2 gig minne fremfor skjermkort atm?

jeg har også en 20" ws skjerm med 1680x1050 oppløsning, så jeg vil helst dra spillene på denne oppløsing ;)

Lenke til kommentar
vel, jeg har klart å klokke cpu`n min til 2500 mhz, klarer ikke mer pga minnet, jeg har vannkjøling så jeg skal nok klare å klokke en del mer om jeg hadde hatt bedre minne, og jeg får 5622 poeng i 3d mark 06 med oc på både skjerm koret og cpu`n, stock på både cpu og gpu får jeg 4355 3DMarks...

 

men dere sier da at det er lurer å kjøpe 2 gig minne fremfor skjermkort atm?

jeg har også en 20" ws skjerm med 1680x1050 oppløsning, så jeg vil helst dra spillene på denne oppløsing ;)

8145479[/snapback]

 

kjøp mer ram, det er så billig nå at det er livs.

Lenke til kommentar
vel, jeg har klart å klokke cpu`n min til 2500 mhz, klarer ikke mer pga minnet, jeg har vannkjøling så jeg skal nok klare å klokke en del mer om jeg hadde hatt bedre minne

 

Hva med å sette ned divisor ned på minnet, og klokke videre fra 2500...?

Lenke til kommentar
vel, jeg har klart å klokke cpu`n min til 2500 mhz, klarer ikke mer pga minnet, jeg har vannkjøling så jeg skal nok klare å klokke en del mer om jeg hadde hatt bedre minne

 

Hva med å sette ned divisor ned på minnet, og klokke videre fra 2500...?

8150471[/snapback]

 

hva vil det si? sette ned hastigheten? :p

Lenke til kommentar
så dere mener da at jeg bør kjøpe meg mer minne da før jeg bør tenke på skjermkort?

8157572[/snapback]

Lønner seg det ja, mange spill idag må ha 2GB for å kjøre alle detaljer på det høyeste, har du 7900gt og 1gb ram så må du kanskje dra ned til Medium.

Jeg har selv 7900gt og 1gb ram, når jeg tar alle detaljer på fulleste på Battlefield 2 feks. så dropper den til 30fps hvert 2 andre sekund selvom jeg ellers har 100fps, problemet er løst ved 2gb ram.

Lenke til kommentar
For å spille de nyeste spillene om 2 år må du nok garantert ha DX10 kort, og mer ram. Tror ikke pcen hans holder i 2 år til med de nyeste spilla.

8160972[/snapback]

 

Om 2 år så finnes det mye bedre skjermkort der ute som takkler disse nye spillene langt bedre enn hva vi har nå. Kjøp noe som passer til det du skal spille nå og om 6 måneder.

 

De fleste spill vil også være bakoverkompatbil med eldre skjermkort til en viss grad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...