Wooteman Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 hey, jeg elsker total war det er så bra spill ass og å være danskene, de EIER økser er våpen man.. jeg har noen spørsmål hva er squalor jeg er ikk helt god på englesk, og hvordan får man det vekk. og hvordan får man en god by?. det andre spørsmåle er emissary hva er det?, har det noe å gjøre med mercnet jeg vet ikke helt hvordan man skriver det. Han som er handles man. og hvor får jeg den siste patchen til det ligger det på siden til spille? jeg har alltid lurt på hvorfor ikke Norge er med de som eide england . jeg vet a Danmark hadde kontroll over dem, hadde ikke kontroll over norge sånn ca 100år. med hvorfor kunne ikke de bli med?? ... det hadde vært fett vis de ble med takker for svar og ha en god dag
goggys Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 Hei! Jeg kan i hvert fall svare på hva emissary'en er godt for. Emissary er nesten det samme som en diplomat dvs at man sender den til de andre faksjonene for å forhandle med dem, enten det er handelsruter eller krigsærklaringen mot andre faksjoner. Når det gjelder å få en god by så finnes det ulike måter å oppnå dette på. Man kan for eksempel fokusere på å bygge opp industri og økonomi i byen, og etterhvert oppgradere den til City, Large Cirty, osv. Man kan også velge å bygge opp byen som en fortning hvor det ultimate er et Citadel. Fordelen med et Citadel er at du kan bygge de fleste gode militære tingene, mens en "City" bygger mer på økonomisk vekst og populasjonsvekst. Mvh Goggys.
Ghaundan Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 Squalor er skitt og møkk, ett meget vanlig problem i middel alderen. Visse bygninger er med på å gjøre en by renere, samt å utvide den om den skulle bli så stor, siden byen blir for tett befolket. Katedraler, om dog dyre, er en av bygningene som også hjelper mot squalor.
Deadringer Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 økser er våpen man.. 8137412[/snapback] No shit Sherlock
fluefiskeren Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 (endret) Hva er upkeep? Endret 15. mars 2007 av fluefiskeren
Gunfreak Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 egen del for TW spill her https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=236
Ghaundan Skrevet 16. mars 2007 Skrevet 16. mars 2007 Hva er upkeep? 8163017[/snapback] upkeep er vedlikehold, altså det den soldaten krever i lønn, mat og vedlikehold av våpen og utstyr.
fluefiskeren Skrevet 16. mars 2007 Skrevet 16. mars 2007 Hva er upkeep? 8163017[/snapback] upkeep er vedlikehold, altså det den soldaten krever i lønn, mat og vedlikehold av våpen og utstyr. 8165909[/snapback] Hvor kan jeg se dette?
fluefiskeren Skrevet 16. mars 2007 Skrevet 16. mars 2007 Jeg er en ivrig Total War Gamer, og favoritten er selvsagt Medieval 2, det er nokså likt de andre Total War spillene, noe som både er positivt og negativt. Nemlig det faktum at ØKONOMIEN alltid går rett vest! Uansett hva jeg gjør går jeg i minus. Og når ingen settlement går i minus! Den eneste måten jeg kan få penger på er å "sacke" settlement, men da går jeg fort ned i minus igjen. Den eneste måten jeg kan unngå å gå i minus på er å spille med "easy" på campaign difficulty. Hva gjør jeg galt? Tusen takk for alle gode tips og svar...
koronag Skrevet 16. mars 2007 Skrevet 16. mars 2007 Det du sannsynligvis gjør galt er å ha masser av digre hærer her og der. Når du har tatt over et område, så flytt soldater fra dine "sikre" områder, til konfliktområder. Soldater du ikke trenger kan du disbande, eller "si opp".
JohndoeMAKT Skrevet 16. mars 2007 Skrevet 16. mars 2007 Tråden er flyttet inn i Total War-kategorien, og jeg vil samtidig informere om tråden Medieval 2 spørsmål tråden hvor små spørsmål kan tas. For større spørsmål ønskes det derimot at en egen tråd blir opprettet.
Jarmo Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Saken er løst, og/-eller trådstarter har bedt om stenging. Ønskes saken gjenoptatt kan dette innlegget rapportères, og tråden vil bli vurdert gjenåpnet.
Anbefalte innlegg