Gå til innhold

Sportskafeen - Generell sportsdiskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Ja, heldigvis skjedde dette med en erfaren hopper. Kunne gått mye verre hvis det var Anders Jacobsen som hadde fått den vindkula. Hører på radio at Espen Bredesen sier at det er helt bortkastet å bruke mere penger på oppgradering av Holmenkollen. For å få denne bakken stabil nok så må de nærmest lage en innendørsbakke av den, og det ville koste et astronomisk beløp. Han ville heller at de vurderte et annet mere egnet sted. Selv kunne jeg tenke meg en ny bakke som er dimensjonert mellom storbakke og skiflygingsbakke.

 

Jeg har problemer med å klare å huske siste gangen det var optimale forhold i Holmenkollen. Er det ikke ustyrlig vind, så er det garantert tåke, eller snøvær.

:)

Lenke til kommentar
Ja, heldigvis skjedde dette med en erfaren hopper. Kunne gått mye verre hvis det var Anders Jacobsen som hadde fått den vindkula. Hører på radio at Espen Bredesen sier at det er helt bortkastet å bruke mere penger på oppgradering av Holmenkollen. For å få denne bakken stabil nok så må de nærmest lage en innendørsbakke av den, og det ville koste et astronomisk beløp. Han ville heller at de vurderte et annet mere egnet sted. Selv kunne jeg tenke meg en ny bakke som er dimensjonert mellom storbakke og skiflygingsbakke.

 

Jeg har problemer med å klare å huske siste gangen det var optimale forhold i Holmenkollen. Er det ikke ustyrlig vind, så er det garantert tåke, eller snøvær.

:)

8186347[/snapback]

Mye rett og fornuftig i det du sier der, personlig kan jeg godt tenke meg å bytte ut symbolikken med Holmenkollen mot en bakke, et sted det faktisk var egnet til å hoppe på ski.

Lenke til kommentar

På andre siden mener jeg det var.

 

Da diskusjonen var som værst stod det mellom Rødkleiva og Kollen, hvor Kollen "dessverre" vant. Kollen er et symbol, ja. Som jeg leste i Aftenposten i dag så synes verdens hoppere at det er noe ekstra i vinne i Kollen pga stemningen og atmosfæren. Men de greier ikke nyte det som de egentlig ville siden vind og overrennet ødelegger hoppopplevelsen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

"Dessverre" er ordet. Vinden kunne ingen gjøre noe med, men overrennet hadde arrangøren full kontroll med. Det er skammelig at vi ikke gjør vårt beste på de områder vi har kontroll med. :thumbdown:

 

Jeg tror ikke "Kollen" er så "svær". Husker Lillehammer94, og der lagde de noe som ble kjempesvært. Jeg tror at nordmannens kjærlighet til sporten kan lage noe "svært" selv på det ytterste nes. Håper til slutt at Tromsø får OL. Det kommer til å sette en helt ny standard for hva som et slikt arrangement kan være.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er synd at ikke erfarne og edruelige hoppere som Espen blir hørt mere på. Mistenker de som ønsker utbedringer av Holmenkollen og ikke ha fokus mot hoppsportens beste, men heller andres beste ... :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Anders Jacobsen er klar for verdenscupavslutningen i skiflyging. Kneskaden hindrer ham ikke fra å forsvare den røde ledertrøya.

 

- Han har vært igjennom en MR-undersøkelse, men den skal tolkes først. Vi velger å ta en avgjørelse om han trenger et inngrep etter Planica. Det er medisinsk forsvarlig at han hopper, sa hoppernes lege Lars Kolsrud til NTB.

 

 

 

Ok, gjør klar pilsen for "the final push" :D

Gode nyheter yess :w00t:

Mika=genial trener :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...