Gå til innhold

Mulig å få DAP til å virke med Opera 9?

MiSP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å få Download Accelerator Plus til å virke med nyeste versjonen av Opera? Slik det er nå, må jeg manuelt kopiere adressen til filene jeg skal laste ned, og lime dem inn i DAP. Den skal egentlig ta det automatisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

aner ikke hva dap er, men om du går inn i instillinger (alp+p -> avansert -> nedlastninger -> skjul filtyper håndtert av opera) kan du finne frem til ønsker filformat og velge hva som skal sje når man trykker på en sånn fil. f.eks. kan du få torrent-filer til å åpnes i program du selv velger. Litt tungvindt om samtlige filtyper skal åpnes i dap, men det er nå så...

Skrevet

Sorry, det går ikke. Opera vil da laste ned filen for deretter å åpne den i f. eks. DAP. Meningen med DAP er å laste ned filene. ;) Det ligger i navnet.

Skrevet

DAP=DownloadAcceleratorPlus. Det er da en Download Manager. Jeg har ikke noe særlig sansen for den egentlig.

Men jeg kom over denne siden:

http://www.opera.com/support/search/view/186/

Der det står dette:

Using Download Accelerator Plus with Opera

In order to get Download Accelerator Plus (DAP) to work with Opera, you need to copy the file "dapop.dll" from DAP's installation folder (usually C:\Program Files\DAP) into Opera's plugin folder (C:\Program Files\Opera\Program\Plugins by default).

Once this file has been copied, restart Opera, and make sure that the plugin is properly installed by going to Tools > Advanced > Plug-ins to see whether it is listed.

After the plugin has been successfully installed, you need to attach the desired file types to be downloaded with DAP in Tools > Preferences > Advanced > Downloads. Edit the MIME type to "Use Plug-in", and select the DAP plugin from the dropdown.

Kanskje dette hjelper dere?

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...