Christian Albert Skrevet 11. mars 2007 Skrevet 11. mars 2007 Hei. Etter formatering av disker og reinstalering av Xp home har jeg ikke lenger noen hvilemodus mulighet. Feltet er der ved siden av skru av, men er grått og ikke til å trykke på. har kjørt oppdateringer osv, men til ingen nytte. Er overasket over at dette i det hele tatt kan være et problem og at jeg ikke finner ut av det hjelp! CAE
Fritz0r Skrevet 11. mars 2007 Skrevet 11. mars 2007 Windows XP har ikke offisiel støtte for dvalemodus, og 90% av maskinvare støtter ikke dvalemodus i XP, slå det av er bare Windows Vista som har fungerende støtte for dvalemodus.
Christian Albert Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Skrevet 11. mars 2007 (endret) Så det er ikke noe poeng å sette pcn i standby/hvilemodus? Har alltid hatt muligheten om ikke annet! Skjønner at dette kan spare levetid på disker osv, men trodde det var greit å gjøre det om man ikke skulle bruke den på en god stund, med det mener jeg dager.. Endret 11. mars 2007 av Christian Albert
pmarius Skrevet 11. mars 2007 Skrevet 11. mars 2007 Windows XP har ikke offisiel støtte for dvalemodus, og 90% av maskinvare støtter ikke dvalemodus i XP, slå det av er bare Windows Vista som har fungerende støtte for dvalemodus. 8127788[/snapback] Windows XP har bestandig hatt Dvalemodus som et stømsparingsalternativ. Det er heller ikke noe hokus-pokus med maskinvarestøtte. Det eneste den gjør er å overføre innholdet i RAM til et dedikert område på harddisen og å skru av maskinen. Når maskinen skrues på igjen gjenopprettes alt slik det var da du satte den i dvalemodus. Må ikke forveksles med Hvilemodus i Vista, som fungerer på en annen og mer avansert måte.
Mr.Rogers Skrevet 11. mars 2007 Skrevet 11. mars 2007 Har du lagt inn alle drivere etter formatering? Vet at laptopen min krøller seg på hvilemodus dersom driverne for hovedkortet ikke er innstallert.
Christian Albert Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Skrevet 12. mars 2007 (endret) Takk for svar, sjkønte ikke helt dette med at det ikker er hvilemodus, har da alltid hatt det. Tror jeg har lagt inn alle drivere , men fungerer maskinen uten driver til hovedkortet? (i såfall, nytt for meg) Var ikke stort på maskinen i utgangspunktet, men to år med mine foreldres surfing på nett uten antivirus og totalt manglende filstruktur gjorde oppryddningen umulig og formatering et et faktum. Skal se etter at det ligger drivere til alt som trengs, og eventuelt se etter oppdateringer eller tidligere versjoner av de forskjellige driverne som fungerer. Mr.Rogers: Et spørsmål til anngående det du sier med lap topen din. Jeg har akkurat det samme problemet med min egen. Om maskien går i hvilemodus på batteri stopper den helt opp når den starter igjen og jeg må henge på "svenske knappen". Hvorfor? Er det skjermkortet?, eller hovedkortet som du forklarer. Skjer ikke dersom den går på strøm! Endret 12. mars 2007 av Christian Albert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå