Gå til innhold

TEST: Sapphire Radeon X1650 XT og X1950 Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

til janerik82: det burde ikke ha noe med strømforsyningen å gjøre. Jeg har 400W som er standard på en Shuttle SD37P2: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325210&view=detailed

 

Dette er en gamer PC og jeg er rimelig sikker på at denne skal oppfylle kravene til et middels bra skjermkort (X1950 PRO).

 

til brazir: jeg har stor tro på forslaget ditt. Jeg oppfyller i hvert fall alle kravene du spesifiserte. Det eneste er at jeg bruker en vga-kabel tilhørende en gammel CRT-monitor (ikke LCD). Denne har DVI-adapter på PC-siden. Jeg skal se om jeg får kjøpt meg en DVI-kabel med HDMI-utgang...

Lenke til kommentar
Men hva er det HW.no bruke rtil å teste BF2?

Jeg har prøvd å benche BF2, og sitter da med 100FPS som maks.....

Noe som gjør at selv 1024x768 ender opp på et gjennomsnitt på 90FPS.

(det samme gjør 2048x1536 hos meg) :whistle:

 

Så om dere kunne fortalt meg hemmeligheten, så ville jeg blitt veldig glad. :):p

8134236[/snapback]

 

Fant det ut selv. :p

Man måtte skrive "game.lockFps 999" (du vil da kunne få opptill 999FPS og ikke bare 100 som det var før....)

:)

Lenke til kommentar
Det høres merkelig ut. D-Sub skal følge standarder. Men var det kabelen eller overgangen fra DVI til D-Sub som var unormal?

8137419[/snapback]

 

 

VGA-kabelen jeg fikk med min LCD-skjerm var lik den første kabelen i beskrivelsen. Den virket ikke. DVS. den virket til og med bootlogoen til Windows XP. Når maskina gikk inn i desktop fikk jeg svart skjerm. Skjermen koblet av.

 

Løsningen:

 

Jeg brukte en VGA-kabel fra en gammel CRT-skjerm som ser ut som den andre kabelen i beskrivelsen.

 

 

JA, kablene er forskjellige. Det var derfor jeg beskrev pin's på dem begge. Forskjellen er at den ene virker med x1950pro+dmi adapter. Den andre gjør det IKKE.

 

 

Tenkte bare det var greit å vite for folk som får svart skjerm etter XP bootlogo selv om alt annet tilsynelatende virker ok. Jeg sendte det første kortet jeg bestilte tilbake pga. jeg trodde det var noe feil med det. Jeg hadde prøvd ALT! Uten å sjekke kabelen seff. Er litt kjipt nå siden det jeg hadde var Crossfire-kort og jeg kunne tenkt meg et til :)

Endret av brazir
Lenke til kommentar

til janerik82: det burde ikke ha noe med strømforsyningen å gjøre. Jeg har 400W som er standard på en Shuttle SD37P2: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325210&view=detailed

 

Dette er en gamer PC og jeg er rimelig sikker på at denne skal oppfylle kravene til et middels bra skjermkort (X1950 PRO).

 

Godt mulig det. Står på eska til skjermkortet at det trenger minimum 450W.. uansett, vet at psu'en min er skikkelig ustabil, sett andre har problem med det samme. Har bestillt meg en MIST 500W psu nå, så får se om det ordner problemet for meg..

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Leser esandal og janerik82s innlegg med meget stor interesse. Ser at jeg er litt sen med å melde meg på denne tråden, men håper likevel på gode råd. Jeg sliter med akkurat det samme som dere to; ATI Radeon Sapphire X1950 PRO og Windows Vista. Til overmål har jeg de samme problemene både på jobb-PC og hjemme etter å ha oppgradert begge systemene med nye Vista'er og nye (og like) skjermkort.

 

Problemet er at skjermen konker helt ut (skjermdiode går fra grønn til gul og bildet blir svart) når skjermkortet skal vise enkelte typer bildegrafikk, samt 3D og video. Kaldstart er eneste vei rundt ...

 

Er spent på om Jan Eriks nye power løste problemet? Særdeles takknemmelig for svar ...!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har selv X1950 pro Extreme versjonen og har mye bedre erfaring med overklokking :)

Kjernen min kjører originalt på 600MHz og jeg klarer å presse den til 648 (men ikke lengre) og minne fra 700/1400 til 783/1566 :)

Klarte dog ikke å klokke minnet noe i det hele tatt med eldre versjoner av ATITool, men bruker nå nyeste (?) RivaTuner for å klokke og det funker MYE bedre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...