Gå til innhold

Mitt HW mot World of Warcrafts krav?


Anbefalte innlegg

Mer enn 512mb er et must.

 

 

Minimum requirements: Windows® 2000/XP

 

    * Intel Pentium® III 800 MHz or AMD Athlon 800 MHz

    * 512 MB RAM

    * 32 MB 3D graphics card with Hardware Transform and Lighting, such as an NVIDIA® GeForce™ 2 class card or above

    * DirectX® 9.0c (included) and latest video drivers

    * 6.0 GB available HD space

    * 4x CD-ROM drive

    * 56k or better Internet connection

 

Ikke et must. Recommended, men ikke must.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det er praktisk talt uspillbart og hakker stygt både titt og ofte, så er det et must. Uavhengig av hva minimumkravet sier. Mulig du tolker ordet på en annen måte enn meg, for å ha mer enn 512mb er da sannelig et must, og jeg tipper tilnærmet alle som har spilt WoW i 512Mb er enige med meg. Man gjør trådstarter en stor bjørnetjeneste hvis man forteller han at 512mb vil gi et akseptabelt resultat.

Lenke til kommentar
Når det er praktisk talt uspillbart og hakker stygt både titt og ofte, så er det et must. Uavhengig av hva minimumkravet sier. Mulig du tolker ordet på en annen måte enn meg, for å ha mer enn 512mb er da sannelig et must, og jeg tipper tilnærmet alle som har spilt WoW i 512Mb er enige med meg. Man gjør trådstarter en stor bjørnetjeneste hvis man forteller han at 512mb vil gi et akseptabelt resultat.

8125892[/snapback]

Spiller med 512 jeg, klarer meg fint på alle plasser fra orgrimmar til phase 3 på nefarian..

Men ville anbefalt mer ja.

Lenke til kommentar

jeg har spilt world of warcraft på en mye gamlere pc en hva jeg har, though det var lavest grafikk...å det var ikke så mye lagging der som dere skal ha det..så om 512 blir så ille vet jeg da ikke...du som sier at 512 lagger som et H*****...kan det ikke ha vert internett linjen din som var så dårlig istedet da?...jeg ser for meg at det vil lagge i ironforge osv...men så mye som du legger opp til tviler jeg stert på...siden (som jeg skrev ovenfor) jeg har spillt på en mye dårligere pc en min osv...

Endret av xitto
Lenke til kommentar
Du må ha minst 1gb RAM. 512Mb blir problemer uansett, selv når det er få folk i nærheten. Om du avslutter alle andre programmer før du starter spillet kan det hjelpe litt, men du vil uansett ha periode hakkeperioder. Kjøp mer ram!

8125443[/snapback]

 

 

greit nokk..setter det på huske lista "kjøp mer ram"...anyways...har nå startet å spille wow (trial) å har på omtrent best grafikk, å det har gått strøkent på de få plassene jeg har vert på til nå, så det du sier med at selv når det er få folk i nærheten så vil det bli problematisk...langtderifra...jeg tror faktisk dere som sier at 512 lagger som et helvette har for dårlig internett...

 

det har heller ikke vert treig i loading eller "swapping"...sitter med wow i skrivende stund...tok 0,5 sekk å legge det ned...(aaaah...a secret 5000 extra ram chip :ohmy: )

 

 

er i lvl 6 elns..wowtaurennc0.jpg

Endret av xitto
Lenke til kommentar

Jeg vet forskjellen på dårlig linje og lite ram.

 

Jeg har spilt og installert wow på mange pc'er, og forskjellen på 512mb og 1gb er stor. Loadetiden reduseres, tilfeldig hakking reduseres, og hakking i befolkede områder reduseres. En kamerat av meg spilte wow i nesten 1 år med 512mb før han oppgraderte ram, og han trodde rett og slett ting skulle være sånn, før han fikk 1gb. Det han angret på var at han ikke oppgraderte tidligere.

 

Problemet er at pc'en stadig vil ligge på en bruk rundt hva du har av ram, og da kan problemene være veldig periodiske. Typisk blir de verre når du må loade nye ting, kommer til et nytt sted, det dukker opp mange folk osv.

 

Du kan selvsagt velge å ikke tro på det, men jeg har som sagt installert og spilt wow på så mange pc'er at jeg vet utmerket godt hva som har innvirkning på ytelsen. 512mb til 1gb er en stor forskjell, opp til 2gb er det også en forskjell, avhengig av hvor mange programmer du kjører i bakgrunnen. Start wow, spill en halvtimes tid, switch ut, kjør task manager, og sjekk hva minnebruken ligger på. Minneoppgradering er ikke spesielt dyrt, og det gir ekstremt god valuta for pengene med tanke på wow. Men også uavhengig av wow vil en pc som din ha veldig god nytte av mer ram.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Rart alle bildene mine er i 1280x1024 :S Men jaja, fint at trådstarter spiller nå i alle fall. Du må først sjekke hvor mange minneslotter du har inne i pcen før du bestemmer deg om du skal kjøpe eller ikke.

Lenke til kommentar
greit nokk..setter det på huske lista "kjøp mer ram"...anyways...har nå startet å spille wow (trial) å har på omtrent best grafikk, å det har gått strøkent på de få plassene jeg har vert på til nå, så det du sier med at selv når det er få folk i nærheten så vil det bli problematisk...langtderifra...jeg tror faktisk dere som sier at 512 lagger som et helvette har for dårlig internett...

 

det har heller ikke vert treig i loading eller "swapping"...sitter med wow i skrivende stund...tok 0,5 sekk å legge det ned...(aaaah...a secret 5000 extra ram chip :ohmy: )

8126538[/snapback]

 

Kan også ha noe med addons å gjøre. Jo flere jo mer minne brukes det.

Lenke til kommentar

ja ikkesant...er i Ironforge akkurat nå...digg plass:) heldigvis er alle ute på oppdrag da :blush:

 

anyways...klarte ikke helt å bestemme meg om hva jeg skulle være...først bestemte jeg meg for taur..elns..kom til lv 6 men så var det et quest som var så vanskelig så jeg slutta...så valgte jeg night elf...skikkelig skuff...omtrent det eneste tøffe med å være nightelf er at de tar salto....så gikk valget til slutt på dvergene:) utrolig deilig natur....blank og fin is:) jeg møtte faktisk på en gnom som var 10 år å kom fra bergen...liten luring det....gleder meg til jeg får kjøpt spillet:) jeg kjøper spillet først...så kjøper jeg ram brikke...har en ledig slot..

Lenke til kommentar
ja ikkesant...er i Ironforge akkurat nå...digg plass:) heldigvis er alle ute på oppdrag da :blush:

 

anyways...klarte ikke helt å bestemme meg om hva jeg skulle være...først bestemte jeg meg for taur..elns..kom til lv 6 men så var det et quest som var så vanskelig så jeg slutta...så valgte jeg night elf...skikkelig skuff...omtrent det eneste tøffe med å være nightelf er at de tar salto....så gikk valget til slutt på dvergene:) utrolig deilig natur....blank og fin is:) jeg møtte faktisk på en gnom som var 10 år å kom fra bergen...liten luring det....gleder meg til jeg får kjøpt spillet:) jeg kjøper spillet først...så kjøper jeg ram brikke...har en ledig slot..

8127746[/snapback]

 

Husk å kjøp riktig type RAM da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897
ja åssn vet jeg hva som er riktig osv?

8127932[/snapback]

 

Har du HELE navnet på ramen? Eller kanskje du har kjøpt pakkepc med for eksempel del der det følger med et hefte der du kan se det?

Lenke til kommentar
heisann, jeg driver nå å instalerer world of warcraft trial (10 dagers prøve)

 

jeg vurderer også sterkt å kjøpe wow (uten BC)

 

Mitt Not-up2date HW ser omtrent sån ut:

 

AMD Athlon 64 Processor 3400+

2,40 GHz, 512 MB ram

GeForce 6200 128mb DDr AGP8X (PNY)

 

Noen som kan si meg om wow vil funke sån passe på min maskin?

 

hvordan vil innstillingene bli?

å kan noen legge inn et bilde over hvis de har omtrent likens HW å spiller wow så jeg kan se hvordan det ser ut?

8124019[/snapback]

 

Har omtrent det samme selv, og starta også med 512 i minne... fungerte dårlig i Orgrimmar.

Kjøpte meg ei brikke til på 1024, og vips, problemet var løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...