Gå til innhold

Enermax Galaxy 1000 og 24 pin problem


Anbefalte innlegg

Heisan

 

Har et kinkig problem.

 

Har en server med 17 disker som krever større power, derfor kjøpte jeg et enermax galaxy power.

 

Galaxy kommer med en 24pin hovedkort kabel, så jeg skaffet meg en 24->20 pin overgang.

 

Hovedkortet er ett gammelt Abit be7.

 

Problemet er når jeg slår på PC, så slår poweret seg av/og på og poweret piper hele tiden.

 

Prøvde power og overgang på en annen PC og det fungerer utmerket.

 

Noen som har en ide?

 

Serveren kjører på en thermaltake 750w power med en 24->20 pin overgang uten problemer.

 

Skjønner ikke en dritt jeg :innocent:

 

Speedy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er vel omtrent umulig at den overgangen skal lage noe problem. Den er egentlig helt overflødig.

Det høres ut som PSU blir overbelastet. Prøv å koble fra noen disker, hvis alle skal starte samtidig så blir det kanskje for mye.

8124550[/snapback]

 

1. Overgangen er nødvendig, fordi HK er 20pin og power 24 pin.

2. power har vært prøvd startet både med og uten og litt last!!

3. power funker på annet 20pin hovedkort.

 

???????????????

Lenke til kommentar

Overgangen er som regel helt overflødig fordi en 24-pins plugg enten kan plugges rett i en 20-pins kontakt, eller den kan deles i 20 + 4.

http://www.playtool.com/pages/psuconnector...s.html#24into20

 

At ting fungerer hver for seg men ikke sammen er ikke lett å forholde seg til. Eneste jeg kan tenke meg er at belastningen på de enkelte railene (5V, 12V, 3.3V) er forskjellig, og du får en overbelastning på en rail.

Lenke til kommentar
Quote: "slår poweret seg av/og på og poweret piper hele tiden"

Da mener jeg det kan være et symptom på overbelasting. Kanskje pga en feil i PSU eller kortslutning.

8129633[/snapback]

 

 

Lurer av og til om folk leser før de svarer....

 

PC går på en Thermaltake 750w med 24->20 pin overgang. Denne psu kan knekkes i kontakten til en 20 pin, men bare på gøy ville jeg prøve å kjøre den som en 24 pin og bruke overgang. Det fungerer greit nok. PGA overbelastning må jeg koble fra 4 disker under oppstart for å få den til å starte, derfor har jeg nå anskaffet ett 1000w power.

 

Om alle diskene er tilkoblet Enermax Galaxy 1000w power, eller bare noen, eller ingen, så er resultatet det samme. Bare piper og slår seg av og på.

 

Det eneste som jeg lurer på kan spille noen rolle er om det er noen gamle kondensatorer på hovedkortet (Abit BE7) som kan spille meg ett puss, men det er så rart at det fungerer med 750w!!

 

Og for ordens skyld: Galaxy er 24 pin ROCK SOLID (kan ikke knekkes til 20 pin)

 

Speedy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...