Gå til innhold

Hardcore gamer, grense?


Anbefalte innlegg

Hvor går egentlig grensen for en hardcore gamer? Har diskutert dette litt med noen og grensen for hardcore virker veldig forsjelig fra person til person.

 

Selv om jeg selv spiller ca 30 timer pr uke kan jeg ikke se meg som hardcore spiller.

 

Eller har det med innstillingen eller hvor dyktig du er?

 

Hvor går grensen for deg eller hva er egentlig riktig definisjon på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

meste jeg har gamet er 10 timer + hver dag i uka.. litt mer om helgene (det var før) jeg så det som vanlig.. men spillte nesten bare cs da.. (spillte høyt niva i cs før xD ) holdte ut med det i ca 9 uker elns så fant jeg ut at jeg måtte roe meg ned

 

men det går fra person til person og når det kommer på noe som jeg holdte på med så når det vell en grense :p

Lenke til kommentar

Vet ikke om det nødvendigvis er antall timer foran skjermen som gjør deg til en hardcore gamer, er vel heller det at man interesserer over gjennomsnittet for hva som skjer i bransjen som gjør en hardcore. Hvilke spill som kommer, hvem som har sagt hva (jf. konsollkrigen, feks), hvem som produserer og gir ut spill etc etc. Hvis man leser gjennom side opp og side ned med slik informasjon, da er vi inne på en hardcore gamer.. Pluss at man faktisk spiller da, men man trenger ikke å legge ned 10 timer daglig for å være hardcore.

 

My two cents.

Lenke til kommentar

Det er vel et rimelig vanskelig spørsmål.. syns for øvrig 10t+ hver dag er vanvittig mye.... :ohmy:

 

Men det har kanskje en del med innstilling og prioritering å gjøre. Hvis du organiserer livet ditt og fritiden din (uansett hvor mye lite du har av den) til å spille mest mulig, og prioriterer spilling konsekvent over andre aktiviteter er du vel rimelig hardcore....

 

Og så har det vel en del med hvor variert liv du lever - hvis du spiller mye, men også gjør mange andre aktiviteter (venner, familie, sport, skitur, bøker, tegning, musikk/teater whatever... ) så er du vel ikke hardcore.... :hmm:

Endret av pax1
Lenke til kommentar

For min del blir hardcore etter hvor mye man spiller, ja. Spiller ofte endel timer, hver dag. Men om en kompis ringer og spør jeg blir med ut, og jeg har lyst ut, så hiver jeg meg ut døra. Det er noe jeg tror en hardcore gamer ikke ville gjøre. Så, det er vel det min definisjon av hardcore gamer, en som gir hobby'en sin ett litt for høyt prioritets nivå.

Lenke til kommentar
For min del blir hardcore etter hvor mye man spiller, ja. Spiller ofte endel timer, hver dag. Men om en kompis ringer og spør jeg blir med ut, og jeg har lyst ut, så hiver jeg meg ut døra. Det er noe jeg tror en hardcore gamer ikke ville gjøre. Så, det er vel det min definisjon av hardcore gamer, en som gir hobby'en sin ett litt for høyt prioritets nivå.

8113304[/snapback]

 

Enig med deg her. En hardcore gamer prioriterer ofte å spille en å gjøre andre ting. Men det kommer jo faktisk litt ann på hvordan intresse man har.. Finnes jo mange sportsnerder og, som feks ikke gjør ditt og datt fordi de må trene.

 

Selv spiller jeg meget sjelden, men førse spilte jeg kanskje 4-5 timer om dagen.. Syntes det var langt over gjennomsnitt. har dog ALDRI spilt wow, for liker ikke sånne spill!

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar

Hardcore Gamer

 

Ut i fra noe av det her har jeg nok vært en hardcore gamer tidligere.

 

Nå bruker jeg kanskje rundt maks 3 timer pr dag, på uker som kona jobber sent.

Avhenger av husarbeid, venner og andre aktiviteter.

Ukene vi slutter til samme tid spiller jeg ingenting.

 

Tidligere brukte jeg mye mere tid til spill. Gikk gjerne 8 timer daglig med til wow på uker når kona jobbet senskifte. Men uker vi slutta til samme tid spilte jeg omtrent ingenting. Velger å tilbringe tiden med henne isteden for en karakter i wow. Hadde jeg vært en såkalt hardcore gamer, så betyr vel det spilling vær dag? :hmm:

Lenke til kommentar
Etter og ha lest den artikelen på wikipedia så er jeg kanske en hardcore spiller men syns liksom ikke jeg er det for det. Har jo heltidsjobb egen leilighet, grei bil og en bra jobb.

8113582[/snapback]

 

Da er du og jeg i samme båt.

Jeg har aldri latt spillet styre livet mitt, ei heller latt det gå utover forhold til kona eller jobb. Betegnelsen på en Hardcore gamer for meg blir mere en person som kun spiller og gir faen i alt annet.

Lenke til kommentar

For meg henger det å være en hardcore gamer sammen med flere ting.

 

For det første er det at man ser på spill og spilling som sin viktigste hobby, og bruker mye tid på det.

 

For det andre holder man seg oppdatert på spillnyheter og vet hva som kommer og hva som blir stilig og ikke blir fullt så stilig.

 

Det tredje er at man ofte bør være ganske god å spille også - men det kommer an på spillet. Spiller man Counter-Strike eller Warcraft 3 kan man ikke tape hver bidige kamp. I så fall er man en ganske mislykket hardcore gamer. Men spiller man WoW kan man godt være en hardcore raider selv om man personlig er en relativt dårlig spiller når det kommer til soloing. I den sammenhengen er det vel mer tid brukt og hvilket content man benytter seg av som avgjør om man er hardcore eller ikke.

Lenke til kommentar
Vet ikke om det nødvendigvis er antall timer foran skjermen som gjør deg til en hardcore gamer, er vel heller det at man interesserer over gjennomsnittet for hva som skjer i bransjen som gjør en hardcore. Hvilke spill som kommer, hvem som har sagt hva (jf. konsollkrigen, feks), hvem som produserer og gir ut spill etc etc. Hvis man leser gjennom side opp og side ned med slik informasjon, da er vi inne på en hardcore gamer.. Pluss at man faktisk spiller da, men man trenger ikke å legge ned 10 timer daglig for å være hardcore.

 

My two cents.

Word!

Lenke til kommentar

Slikt jeg ser det er det også til dels forskjell fra å være avhengig og være hardcore gamer. En hardcore gamer er som regel avhengig også, men det er mange folk som er avhengige som ikke er hardcore gamers.

Jeg forbinder altså det å være hardcore med det å være god, legge prestisje ned i "arbeidet".

Selv hadde jeg en avhengighet, spillte world of warcraft 5+++ timer neste hver dag. I dette spillet trenger man ikke å være god, det tror jeg de fleste kan se seg enige i. Går det ikke an å være hardcore i wow?
Neste faktor, har man det gøy? er det å nå målet som gir tilfredslillelse eller selve prosessen?
Selv var det hele prosessen som var tilfredstillene (druugs!) for min del. For en hardcore gamer er det nesten utelukkende resultatet. Slik det begynnte å bli for meg mot slutten.

(takket være ræva pvp, uendelig rep / gear farming/grinding, at jeg mistet kontakt med andre som "bare var avhengige" og ville nyte hele prosessen, og enda mer ræva pvp.... fikk jeg ekstra push ut av hullet jeg hadde krøpet ned i)


Dette, og flere faktorer som er nevnt i tråden, er ting som jeg mener skiller harcore spillere fra folk flest. På tross av at de altså spiller samme antall timer (som bør overskride 4t dagen =P )

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...