Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

stipend / borteboerstipend på universitetet


Anbefalte innlegg

Hei:)

 

Jeg lurte på om det var et sted man kunne sjekke hvor mye en kan få i stipend og borteboerstipend da man går på universitetet. Jeg kikka litt på lanekassa.no, men der stod det bare om lån som kan blir omgjort til stipend. Det hadde vært litt kjekt å vetta;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lånekassen har en kalkulator for å regne ut ting, er det noe du er usikker på hva betyr der så kan du bare spørre. Du får ikke noe stipend utbetalt med én gang, du har det som lån helt til du fullfører eksamenene dine. De skal også taes innen rimelig tid. Når du så fullfører, får du en del av lånet omgjort til stipend, altså du får en del av pengene.

Lenke til kommentar
Lånekassen har en kalkulator for å regne ut ting, er det noe du er usikker på hva betyr der så kan du bare spørre. Du får ikke noe stipend utbetalt med én gang, du har det som lån helt til du fullfører eksamenene dine. De skal også taes innen rimelig tid. Når du så fullfører, får du en del av lånet omgjort til stipend, altså du får en del av pengene.

8109168[/snapback]

 

Men da får du også en del lån.. så får å ha en mulighet til å få stipend, må man ta lån med andre ord?

 

Kjenner noen som ikke må det :dontgetit:

Lenke til kommentar

Det er da du tar ibruk kalkulatoren på lanekassen.no.. bor du langt unna foreldrene dine får du vel noen hundrelapper ekstra i året. Jeg bor 50 mil unna foreldrene mine, så jeg får 100 kr til å dekke 3 reiser tur/retur i halvåret :wee: (Teit egenandel spiser mesteparten av fordelene ved å bo langt unna).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...