Gå til innhold

22" skjerm, best av LG eller Fujitsu Siemens?


Nettulf

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Går å vurderer å kjøpe en rimelig 22" skjerm nå.

Valg, valg valg...

 

Har sett litt på de 4 merkene som ligger rundt 3000, Acer AL2216Wsd, LG L226WT-SF, Fujitsu Siemens SCALEOVIEW L22W-3 og BenQ FP222W.

Vil ha DVI inngang...

 

Heller mest til LG eller Fujitsu Siemens sin skjerm, men er usikker på hva som er best av de.

Farger, skarphet og innsynsvinkel er for meg viktigere enn etterslep.

 

Noen som har prøvd noen av disse skjermene, eller hørt erfaringer med de?

 

Har sett noen få brukererfaringer på en Dansk prisguide, de er mest fornøyde med LG eller Fujitsu Siemens ser det ut til. Benq sin fant jeg ikke noe på.

 

Se her for Fujitsu Siemens, her for LG og her for Acer.

 

Håper på gode tips!

Og forresten, noen som vet om gode priser på noen av disse skjermene i Bergen?

 

Nettulf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
LG'en er den nyeste med bedre kontrast enn de andre.

 

Har den selv og er meget fornøyd. Eneste som irriterer meg er at den ikke har høydejustering.

8112047[/snapback]

 

Det er vel generelt ikke mange skjermer i den lavere prisklasse som har høydejustering...

Tror jeg kjenner til bare den ene fra Samsung som har det på sin skjerm, og det er vel den dyreste av de "billige" 22" skjermene.

 

Kom akkurat en test på Hardware også nå, men selvfølgelig var ikke LG eller Fujitsu Siemens med i testen :thumbdown:

 

Nettulf

Lenke til kommentar

Dårlig gjort av hardware å ikke teste den LG skjermen.

 

Syntes de skal gjøre det som tillegg!

 

Med 3000:1 kontrastnivå burde den jo banke de andre med å vise sort nivå som nettopp er et stort problem for LCD.

Å se film/spille mørke spill i grå toner der det skulle vært sort suger med LCD.

 

Har Plasma med 10000:1 og det er en nytelse :love:

Men kontoen..... :no:

Lenke til kommentar
Med 3000:1 kontrastnivå burde den jo banke de andre med å vise sort nivå som nettopp er et stort problem for LCD.

8143046[/snapback]

Å gå ut ifra verdiene som er oppgitt i tekniske data er meningsløst da det knapt finnes to produsenter som bruker samme metode for slike "målinger".

 

Jeg har sett skjermer med oppgitt kontrastnivå 700:1 som har vært totalt overlegne skjermer oppgitt til 3000:1 når det gjelder sortnivå.

 

Det samme gjelder også i stor grad oppgitt responstid.

 

Bruk heller øynene til å vurdere hvilken skjerm som gir deg det beste bildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...