Gå til innhold

Hvorfor spiller man World of Warcraft?


Anbefalte innlegg

Hvorfor lager du poster om hvorfor andre driver med sin hobby?

8141728[/snapback]

 

 

Skal skrive masteroppgave om WoW (egentlig online dataspill, men WoW er såpass populært at jeg fokuserer på det). Ville bare sjekke begrunnelser for å spille det før jeg valgte problemstilling. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor kan ikke Alliance og Horde bare bli venner? Om du dreper en motstander så har det ingenting å si. Han taper ingenting, du tjener (nesten) ingenting. Pløyer du ned byen hans taper han ingenting, du tjener igjen ingenting og byen popper opp igjen etter noen minutter.

 

Altså, horde og alliance er jo i krig! Hvorfor kan vi ikke knuse byene deres og drive dem på flukt?

Synest spillet burde vært mer basert på Horde vs Alliance enn Horde & Alliance vs fastspawning mobs.

 

Hva er poenget med en "True enemy of the world" (tatt fra BC trailer) som ikke gjør annet enn å vente på at du kommer og dreper han?

 

Redder du en NPC har funnet veien tilbake til buret en liten stund etterpå (gullfisk hukomelse?).

 

Selv ble jeg ganske nylig lvl 70 og jeg tror ikke jeg kommer til å spille mye lenger.

 

Venter i spenning på Age of Conan, håper på bedre PvP og crafting

Lenke til kommentar

Det må jo være sånn i et multiplayer-spill. Det er helt umulig å fostre en enkelt helt som får helt egne events i verdenen. Hva skulle alle de andre gjort, da, når kompisen er reddet ut av buret sitt 2 minutter etter at han ble plassert der av Blizzard?

 

Jeg har ofte syns synd på de stakkars monstrene som bare respawner for å bli drept øyeblikkelig igjen. Vær glad de gjorde instances til unike for hvert party,

ellers hadde det blitt som i gamle Everquest, der guilds satt og campet spawn på store bosser som droppet spesielle uberitems og ingen andre slapp til.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Kanskje fyren som ble reddet hadde en litt mer nytte for seg enn å bli plassert i buret på ny?

Ser for meg en quest/mission der du må inn i "horde" sin base for å redde ut en... prest(?) som trengs for å heale troppene våre. Så kan "horde" heller komme senere og kidnappe han igjen, om de så ønsker. Ved å gjøre dette hadde de kanskje fått en fordel på Pvp fronten.

 

Jeg spiller online for å spille med/mot andre spillere. Mitt drømme mmorpg inneholder minimalt med NPCs og mobs. Hvorfor må jeg alltid være en eller annen slosskjempe i et mmorpg? Kan jeg ikke være en snekker eller kjøpmann (med litt kamp ferdigheter)? :p

Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis deg Inztigator, men har merket meg at nesten "alle" har en venn som spilte for mye WoW, mistet venner osv osv. Får meg til å lure på om de egentlig snakker sant eller bare vil hive seg på en bølge, og om hvor gode venner de egentlig var når kompisen helst vil spille enn å være med de.

 

Det er mange klager på at WoW er for enkelt, men for min del er det bare toppers. Kan ikke si at Lineage 2, hvor man kan ende opp med å holde på i 3 dager med å få opp igjen den exp'n man tapte etter å ha dødd frister noe. Da hadde jeg nok heller sluttet :p

Lenke til kommentar

Grunner til at jeg fortsatte med å spille WoW etter å ha prøvd det:

(i tilfeldig rekkefølge)

1. Bli level 60, og spille i store instanser med 40 andre mennesker. Likte veldig godt samarbeidsaspektet med forskjellige roller/oppgaver.

2. Få bedre utstyr og kunne denge mobs som jeg tidligere slet med.

3. Få bedre utstyr, og kjenne at det blir lettere å slå andre i PvP.

4. PvP er gøy. Har alltid likt alle spill hvor jeg spiller mot andre mennesker -> Konkurranseinstinkt.

5. Det er utrolig tilfredsstillende å ta en boss etter at man har slitt veldig lenge med den. Spesielt hvis man konkurrerer med andre guilds om å ta den først.

6. Det sosiale. Man blir interessert i de menneskene man spiller fast med.

 

For å konkludere, så er det vel et slags konkurranse-/overlevelses-instinkt som slår ut i meg. En form for tilfredsstillelse av å vite at man er flink (sammenlignet med andre).

 

Dette gjør spilling morsomt, og det gjør at jeg liker å spille. En annen grunn til å spille, er en historie som engasjerer og er spennende(slik som i Final Fantasy). Men det har ikke WoW i like stor grad.

Lenke til kommentar

Synes det er så patetisk å spiller wow 4 - 8 timer dagen.

Eg kjenne 9 stk som har slutte på skulen eller jobben for å spille MER wow.

Og folk som går på LAN bare for å spille wow aleine eller over nett med andre folk ødelegge hele poenget med LAN og det er derfor eg aldri er med på warpzone eller noen andre LAN nå.

Savne tidene der Q3 og CS og å spille sammen var hele poenget med LAN med gode kompoer.

Lenke til kommentar

Skal si meg enig i at WoW på lan, med mindre man da alle sitter å spiller sammen i en gruppe eller noe, blir...snålt.

 

Men, 4-8 timer dagen? 9 venner? Å herre for noen folk du blir kjent med da. Er det det å spille WoW i 4 timer dagen som er patetisk, eller å spille dataspill 4 timer dagen?

Lenke til kommentar

Man trenger ikke å ikke ha noe liv fordi om man spiller WoW 4 timer hver dag... Kan jo faktisk opprettholde et helt vanlig liv med jobb, kjæreste/samboer/ektefelle og venner selv om man spiller WoW regelmessig. Og du blir jo også kjent med de folka du bruker å spille sammen med, noe som skaper ekstra venner. Ja, online venner kan også være gode venner. Fordi om man ikke skjønner hvorfor noen gidder å spille WoW betyr ikke at man har rett til å kritisere for det. Kan jo kritisere de som går regelmessig på fotballtrening også da? Eller de som spiller andre dataspill i 4-8 timer daglig?

Lenke til kommentar

Klare utfordringer med folk du kjenner og bare kjenner over nett. For meg kan å gjøre Deadmines med 5, lvl18 folk (eksempel) være like morsomt som å raide BWL.

 

Spilte WoW for den sosiale delen og for å klare personlige mål. Har spilt siden 1mnd etter release og spiller fortsatt, men mer av og på. Har for øyeblikket en lvl63 Hunter og en lvl64 Paladin, samt noen alts. Paladinen har raid community og skal få lov til å være tank i raids noe jeg ser frem til å teste. Men som mange andre har sagt, jeg spiller fordi og bare da jeg synes det er moro.

 

Alle har et naturlig instinkt om å bli bedre til noe, og det kicker inn til de grader i WoW. Det pluss den sosiale delen tror jeg er en stor årsak til at wow er så populært. Grovt sett ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...