Gå til innhold

Hva er galt med "baserape"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hva er egentlig problemet? Det spørs jo hva man anser som baserape, men jeg ser det som legitimt å campe i fienden sin base som skarpskytter, og knipse alle snørrungene etter hvert som de prøver å sette seg i helikopter eller fly. Jeg har også blitt sparket en gang fordi jeg rotet rundt i fienden sin base som spec ops ! I tillegg, hvertfall hvis man er jalla, så ser jeg det nesten som obligatorisk å forsøke å stikke av med alle kjøretøyene til fienden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problemet med baserape, er at når det utfører veldig effektivt av kanskje flere flinke spillere. Kan det ha en stor innflytelse over runden. Altså at laget til baseraperne får en betydelig advantage, og runden blir en eneste lang voldtekt av det andre laget.

Defor synes jeg at baserapng er en uting. Men jeg synes absolutt det må være låv til å på et tidspunkt befinne seg i fienden sin base, enten av tilfeldighet eller for å herpe cammanders assets. Og da må det også være lov å forsvare seg selv om du skulle komme over noen spillere med feil farge. Men jeg holder meg som oftes unna hardwarene når de står urørt og parkert i fienden sin base. Eller iaffal kommer med unna viss jeg stjeler en.

Jeg har aldri hatt noen problemer med kicking i 2142, når jeg som recon sniker meg inn på enemy basen for å plante litt C4 på com. assets.

Skrevet

Det kan gjøre en runde kjedelig. Jeg forstår hvorfor det ofte ikke er lovlig, men jeg kunne brydd meg mindre om det skjer mot meg. Jeg liker å være underdog.

Skrevet
Hva er galt med baserape?

Det er forbanna kjedelig for den som blir baserapet.

8106643[/snapback]

So what, det er likt for begge lag, begge har muligheten til det, ser ikke problemet.

Skrevet

Hehe, jeg var med på en grov en engang, Vi fløy med amerikansk helikopter og slakta folk på hangaskipet med minigun :p Fikk ban fra serveren i en uke :blush:

Skrevet
Hehe, jeg var med på en grov en engang, Vi fløy med amerikansk helikopter og slakta folk på hangaskipet med minigun :p Fikk ban fra serveren i en uke  :blush:

8123220[/snapback]

hehe, det har jeg vært med på selv.

Drepte 15 stk elns med minigun. Var ingen admins på serveren heldigvis :tease:

Skrevet

Syns det er rart at folk skal bli bannet for å gjøre noe som er mulig uten noen form for cheats.

Spiller ikke BF2 selv vel og merke. Men for å forhindre baserape så kunne vel utviklerne bare ha plassert noen feite kanoner i hovedbasen til vert lag, som kun kan brukest av laget som eier de.

Skrevet

Base raping er kjipt av den grunn at det ene laget ofte har en fordel over det andre laget (som MEC har du de fleste/alle CP). Det er spesielt kult på Wake å bli baserapet av arty og J-10 :mad:

Skrevet (endret)
Syns det er rart at folk skal bli bannet for å gjøre noe som er mulig uten noen form for cheats.

Spiller ikke BF2 selv vel og merke. Men for å forhindre baserape så kunne vel utviklerne bare ha plassert noen feite kanoner i hovedbasen til vert lag, som kun kan brukest av laget som eier de.

8134298[/snapback]

Og hva skulle du gjort med de kanonene, hvis du ikke rekker å bevege deg før du blir drept? Og da gjerne pga. at fi bruker nevnte kanoner?

For de som liker baserape, så er det jo ikke verre enn å finne en server hvor det er tillatt... Så slipper du problemer med banning, og de av oss som misliker det slipper å bli utsatt for det.

Og for å svare på hva som er "galt" med det, så er det imnsho at det ødelegger runden for laget som blir raped uten at de kan gjøre stort med det. Og det gjør ingen forskjell om du er en god spiller eller ikke hvis de som raper er effektive.

Hvis det ikke finnes baser som er "sikre" (ikke kan bli tatt over) så forsvinner hele problemet, for da vil runden enkelt og greit slutte når en side har alle basene. Man får en ny runde, og muligheten til å styrke angrepet/forsvaret.. Men når det ikke er tilfellet, og du ikke kan gjøre noe annet enn å spawne for å bli drept med en gang, så blir runden ødelagt av at du må vente i lang tid før det blir ny runde.

Med baserape så mener jeg ikke en spec ops som er inne for å sprenge legitime mål, eller noen som vil stjele ett kjøretøy for så å dra sin vei.

Blir du derimot sittende mitt i basen i en tank, gjerne med en på taket, og slakter alle i det de spawner, så er det rape.

Endret av Mr.Garibaldi
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Skrevet (endret)

wake island. proffe J10 spillere bomber hangarskipet sønder og sammen. man får ikke tid til noe fordi når et fly spawner så kommer enten et J10 å skyter det før det i det hele tatt tar av eller så kommer art og dreper alt som beveger seg der. så kommer jo selvsagt helikopteret. og da er det ingenting man kan gjøre enn å bli baserapet gjennom runden.

Det er feigt derfor er baseraping ulovlig på de fleste servere. og lite gøy for de som blir baserapa. er det ikke bedre om det er gøy for begge parter?

har dog ikke noe imot at snipere eller specops angriper hovedbasen.

Endret av KRAFortune
Skrevet
wake island. proffe J10 spillere bomber hangarskipet sønder og sammen. man får ikke tid til noe fordi når et fly spawner så kommer enten et J10 å skyter det før det i det hele tatt tar av eller så kommer art og dreper alt som beveger seg der. så kommer jo selvsagt helikopteret. og da er det ingenting man kan gjøre enn å bli baserapet gjennom runden.

8138754[/snapback]

Og så har vi alle de udugelige snørrungene som enten stikker av med en tom blackhawk eller står å camper på carrier. Det er gøy å skyte litt vilt rundt med pistol ... Wake Island er en bane som enten er dritkjedelig eller veldig artig. Men av en eller annen grunn så er dette en mer populær bane enn Dalian Plant, Gulf Of Oman og Cleansweep.

Det er feigt derfor er baseraping ulovlig på de fleste servere. og lite gøy for de som blir baserapa. er det ikke bedre om det er gøy for begge parter?

har dog ikke noe imot at snipere eller specops angriper hovedbasen.

FEIGT!? Det er jo ingenting i forhold til å fly rundt i helikopter når det ene laget har monopol på disse. Prøv å treff et sirklende helikopter med en SRAW-missil. Klarer du det så har du jævlig flaks og du er jævlig død.

Skrevet
Ser ikke poenget med at han idioten av en admin på bf.no banner deg i et døgn for å "ha løpt nærmere en UCB enn nærmeste flagg du kan ta".

8108231[/snapback]

Dette høres kansje rart ut men vi er ikke idioter, folk vi kaster ut derfra kastes ut av en grunn.

Merk dog at jeg holder meg til Wake servern.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...