Gå til innhold

Display poblem i Vista, aero har forsvunnet


Anbefalte innlegg

Hei, kan hende jeg bare har glemt hvor det skal være, men når jeg høyre klikke på deskopen og velger personalize-themes så kan jeg bare velge windows vista og windows classiv theme, skal det ikke være mange flere valgmuligheter her? jeg skrudde ihvertfall på aero i går, og nå husker jeg ikke hvor jeg fant det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du oppdatert drivere til skjermkort el.? Du må nemlig oppdatere scoren din i windows experience rating etter slike oppdateringer, for 'graphics rating for aero' og graphics rating' settes til 1 etter driveroppdatering av skjermkort. Man må ha minst 2 (tror jeg det er) for at vista skal aktivere aero.

Lenke til kommentar

Akkurat angående det der..

Jeg har fått overall score på 4,2. Aero er der, men vinduene er ikke animerte. Har sett tidligere at de faller bak når du lukker dem o.l.

Hvordan aktiverer jeg dette? Jeg haket av for "Tilpasset for best utseende" uten å merke forksjell..

 

Edit: Skjermkortet innstalerte seg selv. Har ATI X800. Skal jeg laste ned egne drivere istedet?

Endret av steffenz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Så hva gjør jeg? Vista basic themet er grusomt!

8215595[/snapback]

 

 

Installert noen nye programmer i det siste?

 

Mest sannsynlig noen programmer som ikke støtter Aero som er årsaken.

 

Hos meg er det ett program som ikke støtter Aero grensesnittet, å Aero blir deaktivert hver gang jeg kjører dette.

 

Da kan jeg heller ikke velge det under tema.

 

Når jeg avslutter det programmet, aktiviseres aero igjen.

Lenke til kommentar
Litt off topic spørsmål, men hvordan fungerer Aero? Jeg har nemlig Vista og menyer osv er gjennomsiktige, men jeg har ikke sett noe til denne 3D mappefordelingen osv.

 

Ser nå også at jeg ikke har Aero som theme alternativ. (Har 4,9 i poengscore)

8120007[/snapback]

Hvis jeg ikke misforstår deg, så skal du trykke Win + Tab for å få den 3D mappe fordelingen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...